O Tesle je na sociálních sítích nejvíc slyšet, přitom je zde její rozpočet nulový
Automobilka Tesla má řekněme největší zásah a je nejvíc slyšet na sociálních sítích, pokud jde o automobilky a jejich organický obsah. Ať už jde o Facebook, Twitter, YouTube, nebo Instagram.
Tip: Toyota se v nové reklamě vysmívá elektromobilům
A to přitom utrácí Tesla na sociálních sítí celkem $0, slovy nula dolarů! Se zajímavým zjištěním přišla analytická firma BrandTotal a my si nemůžeme pomoct, ale něco podobného umí jen ti nejlepší z nejlepších, již pěknou dobu vlastně od dob Steva Jobse něco podobného předváděl i Apple, a kam až se vyšvihl? Peníze jsou ne vždy na prvním místě a automaticky znamenají úspěch.
Analytická firma sledovala automobilové značky a jejich počínání na sociálních sítích ve více než 30 dnech, ať už jde o placený, ale i organický obsah. Konkrétně se měřily interakce uživatele se značkou, ať už jde o lajkování, komentáře, či sdílení obsahu. Do srovnání se dostala například Toyota, BMW, Ford, Audi, Honda, Nissan, Infinity, Lexus, Cadillac, Porsche, nebo právě Tesla. Sledovaly se sociální sítě Facebook, Twitter, YouTube, Instagram.
Výsledky? Kromě dominance Tesly v oblasti organického obsahu, za který automobilka neutratila na žádné ze sledovaných sociálních sítích ani dolar, jsou tady i další zajímavá čísla. Například Toyota patří mezi automobilky, které utrácí nejvíc reklamního rozpočtu na Facebooku, a sice 62 % budgetu věnovanému sociálním sítím. Ostatní automobilky pak o něco méně, Ford (55 %), Infinity (52 %), a BMW (46 %). Důvodem, proč se výrobci aut snaží oslovovat uživatele na Facebooku, je ten, že prý zde osloví starší publikum, které patří mezi cílovku těchto automobilek. Naopak na YouTube a Instagramu oslovují jiné automobilky své publikum, které je o něco mladší.
Zpátky ale ještě k Tesle. Ta má největší zásah publika na Instagramu (55 %), kde oslovuje mladší publikum. A zanedbatelný podíl nemá Tesla ani na Twitteru (11 %), kde je to zejména s přispěním šéfa automobilky Elona Muska a jeho aktivitě na osobním twitterovém profilu s více než 26 miliony followery. Důvodem, proč Tesla dokáže přes sociální sítě obecně oslovovat organicky více lidí, než ostatní automobilky, je pak zkrátka ten, že kolem značky Tesla se objevují hodně emoce a protichůdné názory – někteří ji milují až do hrobu a jiní naopak nemohou vystát. Informace pak často přebírají a různě převrací klasická, ale i specializovaná média, což tento trend dále posiluje. A to je roznětka pro rostoucí zájem a vlastně bezplatnou reklamu pro Muska aspol.
zdroj: Brand Total
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.