Nový Opel Grandland bude vozit rodiny poprvé i na elektřinu. Dojezd má 700 km

  • Německá automobilka představila novou verzi svého oblíbeného SUV
  • Vedle spalovacích motorů může mít i plně elektrický pohon
  • Na baterii zvládne až 700 kilometrů
Opel Grandland (2024) | foto: Opel

Opel Grandland (2024) | foto: Opel

Německá automobilka Opel, která patří do koncernu Stellantis, představila druhou generaci svého oblíbeného SUV Grandland. Ten je přitom pro ni do značné míry přelomový. Nejen, že je jako první Opel postavený na nové koncernové platformě Stellantis STLA Medium, ale také na rozdíl od předchozí generace nabídne i čistě elektrický pohon. Díky tomu už v nabídce Opelu není jediný model, který by neměl svou elektrickou verzi.

Nový Grandland je ve všech ohledech větší

Nové podvozkové platformy, jak pro varianty se spalovacím motorem, tak i pro elektromobil, daly designerům možnost auto ve všech stranách při fouknout. Proti svému předchůdci je o 173 mm delší, o 19 mm vyšší a o 64 mm širší. Vedle toho se prodloužil i rozvor náprav na 2784 mm. Nejen, že se díky tomu mohl zavazadlový prostor zvětšit o 36 litrů, ale více místa mají i cestující. Na délku přitom nová generace měří 4650 mm, na šířku 1905 mm a na výšku 1660 mm. Jeho robustnost pak potrhují i použitá 20“ kola z lehkých slitin.

Další majestátnost dodává Grandlandu přepracovaný minimalistický design s ostře řezanými linkami. Přídi dominují zajímavě řešené světlomety v podobě linek. Systém předního osvětlení používá technologii Intelli-Lux Pixel Matrix HD, která je tvořena 51 200 LED prvky (25 600 na každé straně). Díky automatické detekci umí protijedoucí objekty vyříznout ještě přesněji než technologie Matrix Light a zabránit jejich oslnění. Na zádi se poprvé objevuje také charakteristický světelný podpis Compass, který jako první integruje osvětlený nápis „OPEL“ jako součást signatury.

Prostorné kabině dominují horizontální linie, které se táhnou přes palubní desku až ke dveřím. Centrálním prvkem je rozměrný 16placový centrální displej, který doplňuje diskrétní širokoúhlý a plně digitální přístrojový panel za volantem. Za co Opel zaslouží pochvalu, je, že některá často používaná nastavení, jako je klimatizace, je stále ještě možné ovládat pomocí fyzických tlačítek. Záležet si však dal i na ergonomických sedadlech Opel AGR s elektricky ovládanými podhlavníky a nastavením bočního komfortu. Řidič má navíc k dispozici masážní funkce.

Opel Grandland (2024) | foto: Opel

Opel Grandland (2024) | foto: Opel


Čtěte také: Nová elektrická Škoda Kodiaq iV už se dá objednat. Cena začíná od 1 150 000 Kč


Motorizace a dojezd

Čistě elektrická verze nového Opelu Grandland využívá platformu Stellantis STLA Medium BEV, která díky ploché baterii s kapacitou 73 kWh nebo 98 kWh, elektromotoru nové generace a energeticky úsporným prvkům, jako je tepelné čerpadlo, nabízí dojezd až 700 km. Při nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 160 kW pak zabere nabití na 80 % jen asi 25 minut.

Zájemci, kteří stále ještě dávají přednost spalovacímu motoru, mají na výběr mezi hybridem s 48voltovým systémem nebo plug-in hybridem, který dorazí později. V tomto případě nabídne Grandland čistě na elektřinu dojezd 85 kilometrů. Další technické parametry o pohonu zatím automobilka nezveřejnila.

Cena a dostupnost

Na trhu by se měl nový Grandland objevit už letos na podzim. Předpokládáme, že další technické specifikace, včetně ceny, zveřejní Opel ještě předtím. Dá se však očekávat, že by cena elektrické verze mohla být na podobné úrovni jako u Peugeotu e-3008, který používá stejnou platformu a je defacto sesterským modelem nového Grandlandu. Jeho cena na německém trhu začíná na 48 650 eurech (1,23 milionu korun).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový Opel Grandland bude vozit rodiny poprvé i na elektřinu. Dojezd má 700 km

  • Německá automobilka představila novou verzi svého oblíbeného SUV
  • Vedle spalovacích motorů může mít i plně elektrický pohon
  • Na baterii zvládne až 700 kilometrů
Opel Grandland (2024) | foto: Opel

Opel Grandland (2024) | foto: Opel

Německá automobilka Opel, která patří do koncernu Stellantis, představila druhou generaci svého oblíbeného SUV Grandland. Ten je přitom pro ni do značné míry přelomový. Nejen, že je jako první Opel postavený na nové koncernové platformě Stellantis STLA Medium, ale také na rozdíl od předchozí generace nabídne i čistě elektrický pohon. Díky tomu už v nabídce Opelu není jediný model, který by neměl svou elektrickou verzi.

Nový Grandland je ve všech ohledech větší

Nové podvozkové platformy, jak pro varianty se spalovacím motorem, tak i pro elektromobil, daly designerům možnost auto ve všech stranách při fouknout. Proti svému předchůdci je o 173 mm delší, o 19 mm vyšší a o 64 mm širší. Vedle toho se prodloužil i rozvor náprav na 2784 mm. Nejen, že se díky tomu mohl zavazadlový prostor zvětšit o 36 litrů, ale více místa mají i cestující. Na délku přitom nová generace měří 4650 mm, na šířku 1905 mm a na výšku 1660 mm. Jeho robustnost pak potrhují i použitá 20“ kola z lehkých slitin.

Další majestátnost dodává Grandlandu přepracovaný minimalistický design s ostře řezanými linkami. Přídi dominují zajímavě řešené světlomety v podobě linek. Systém předního osvětlení používá technologii Intelli-Lux Pixel Matrix HD, která je tvořena 51 200 LED prvky (25 600 na každé straně). Díky automatické detekci umí protijedoucí objekty vyříznout ještě přesněji než technologie Matrix Light a zabránit jejich oslnění. Na zádi se poprvé objevuje také charakteristický světelný podpis Compass, který jako první integruje osvětlený nápis „OPEL“ jako součást signatury.

Prostorné kabině dominují horizontální linie, které se táhnou přes palubní desku až ke dveřím. Centrálním prvkem je rozměrný 16placový centrální displej, který doplňuje diskrétní širokoúhlý a plně digitální přístrojový panel za volantem. Za co Opel zaslouží pochvalu, je, že některá často používaná nastavení, jako je klimatizace, je stále ještě možné ovládat pomocí fyzických tlačítek. Záležet si však dal i na ergonomických sedadlech Opel AGR s elektricky ovládanými podhlavníky a nastavením bočního komfortu. Řidič má navíc k dispozici masážní funkce.

Opel Grandland (2024) | foto: Opel

Opel Grandland (2024) | foto: Opel


Čtěte také: Nová elektrická Škoda Kodiaq iV už se dá objednat. Cena začíná od 1 150 000 Kč


Motorizace a dojezd

Čistě elektrická verze nového Opelu Grandland využívá platformu Stellantis STLA Medium BEV, která díky ploché baterii s kapacitou 73 kWh nebo 98 kWh, elektromotoru nové generace a energeticky úsporným prvkům, jako je tepelné čerpadlo, nabízí dojezd až 700 km. Při nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 160 kW pak zabere nabití na 80 % jen asi 25 minut.

Zájemci, kteří stále ještě dávají přednost spalovacímu motoru, mají na výběr mezi hybridem s 48voltovým systémem nebo plug-in hybridem, který dorazí později. V tomto případě nabídne Grandland čistě na elektřinu dojezd 85 kilometrů. Další technické parametry o pohonu zatím automobilka nezveřejnila.

Cena a dostupnost

Na trhu by se měl nový Grandland objevit už letos na podzim. Předpokládáme, že další technické specifikace, včetně ceny, zveřejní Opel ještě předtím. Dá se však očekávat, že by cena elektrické verze mohla být na podobné úrovni jako u Peugeotu e-3008, který používá stejnou platformu a je defacto sesterským modelem nového Grandlandu. Jeho cena na německém trhu začíná na 48 650 eurech (1,23 milionu korun).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."