Nový elektromobil Toyota bZ7 má technologie čínských značek Huawei a Xiaomi

Toyota bZ7 spoléhá na Huawei a Xiaomi. Elektrický sedan nabídne HarmonyOS, chytré propojení i odvážný design navržený čínským týmem.
Toyota vsází na čínský mozek
Pět metrů délky, ale žádná těžkopádnost. Nová Toyota bZ7 působí jako limuzína budoucnosti, která místo japonské opatrnosti vsadila na čínskou odvahu a technologie. Důvod? Ve světě elektrických sedanů rozhoduje rychlost vývoje i propojení s digitálním ekosystémem. A právě tady přichází ke slovu Huawei a Xiaomi.
Toyota zveřejnila první oficiální snímky jako ochutnávku před uvedením na trh, které se rychle blíží. Přesné datum zatím oznámeno nebylo, ale bZ7 se již objevil v databázi čínského ministerstva průmyslu (MIIT). Model, vyvinutý společně s GAC pro čínský trh, je prvním vozem Toyoty, který kombinuje technologie Huawei včetně operačního systému HarmonyOS a zároveň se stává součástí ekosystému Xiaomi propojujícího uživatele, vůz a domácnost. Díky tomuto systému bude možné z kabiny například ovládat klimatizaci v bytě nebo kontrolovat stav dalších chytrých zařízení.
Od společnosti Huawei však nepochází pouze HarmonyOS, ale také elektromotor o výkonu 207 kW, se kterým dosáhne 5130 mm dlouhý sedan maximální rychlosti 180 km/h. Mezi další výbavu patří Lidar na střeše pro pokročilé asistenty řízení od společnosti Momenta, bezrámové dveře nebo 21palcová kola. Informace o kapacitě baterie a dojezdu si však výrobce schoval až na oficiální představení.

Vývoj řídí Číňané, ne Tokio
Toyota přehodnocuje přístup ke globální strategii a vývoj bZ7 je důkazem, že se rozhodla dát víc prostoru čínskému týmu. Rozhodování o vývoji, faceliftech i nových generacích vozů pro místní trh už neprobíhá v Japonsku, ale přímo v Číně. To je klíčové ve světě, kde elektromobilita není jen o výkonu, ale i o digitálním propojení a lokální optimalizaci.
Spolupráce se značkami jako Huawei, Xiaomi nebo Momenta ukazuje, že Toyota nehledá vlastní cestu izolovaně. Místo toho integruje to nejlepší z místního technologického ekosystému. Výhodou je rychlost nasazení a relevance pro uživatele, kteří očekávají nejen mobilitu, ale i propojenost s jejich každodenním digitálním životem.
S modelem bZ7 Toyota potvrzuje, že elektrifikace v Číně není jen o změně pohonu. Je to změna celé filozofie vývoje a uživatelského zážitku. Výsledkem je model navržený a vyrobený pro specifické potřeby čínského uživatele, který může zároveň sloužit jako inspirace pro další regiony. Elektrifikace tím dostává nový význam, nejen v pohonu, ale i v propojení, designu a myšlení.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.









