Nabíjecích stanic celosvětově přibývá, což je obecně dobrá zpráva. Jak ale redaktoři z webu The Wall Street Journalu zjistili, samotná přítomnost stanic ještě neznamená výhru. Při svém testu navštívili přes 120 stanic a nestačili se sami divit. Výsledky jsou vcelku alarmující.
Majitelé elektrických aut vědí, že nejšetrnější i nejekonomičtější cestou, jak nabíjet své moderní vozy, je v domácím prostředí pomalými wallboxy. Jenže dojezd stále nemusí mnohým dostačovat a rychlejší stojany umístěné především na strategických tazích umí výrazně zkrátit dobu nabíjení. Jak ale potvrzují i nedávné průzkumy společnosti S&P Global Mobility, stále přibývá majitelů bez možnosti domácího nabíjení.
První překážkou při používání veřejných nabíječek je stále nutnost mnoha různých registrací, často i dedikovaných mobilních aplikací ke správnému spuštění nabíjení. Nejen s takovou komplikací se setkala žurnalistka webu The Wall Street Journal, Joanna Stern, když se se svým Rivianem R1T rozhodla otestovat 30 různých lokalit okolo Los Angeles. Více než jedna čtvrtina (27 %) nebyla ani v provozu. Displeje zobrazovaly chybové hlášky nebo byly rovnou celé stojany obaleny páskami.
Čtěte také: Tesla začíná stavět nejšílenější nabíjecí stanici na světě. Tohle musíte vidět!
U takových stojanů aspoň rovnou víte, že se musíte vydat zkusit své štěstí jinam. Zhruba desetina stojanů se jevila jako funkční. Kabel po připojení navázal spojení a čekal na uskutečnění platby. Ta se ale nechtěla autorizovat, a tak opět k úspěšnému zahájení nabíjení nedošlo. A pokud k autorizaci došlo, nešlo následně navázat komunikaci s vozidlem. Bohužel u nabíjení neplatí stejné pravidlo jako při tankování fosilních paliv. Úspěšné zapojení vozidla neznamená jistotu zahájení nabíjení.
Potíže s platbami šlo alespoň částečně vyřešit instalací aplikace distributora a zahájení nabíjení skrze mobilní telefon. Není to ovšem nejpohodlnější řešení, obzvláště pokud si elektromobil pouze pronajímáte. Jak je tedy vidět, pouhé rozšiřování nabíjecí infrastruktury ještě rozhodně neznamená vyšší spokojenost s nabídkou. Distributoři musí zapracovat i na zdokonalení stability systémů. Bohužel tento fakt jen potvrzuje rok od roku nižší spokojenost Američanů s kvalitou nabíjecí sítě. Test se schválně zaměřil na veřejné nabíječky mimo síť Tesla Superchargerů.
Nabíjecích stanic celosvětově přibývá, což je obecně dobrá zpráva. Jak ale redaktoři z webu The Wall Street Journalu zjistili, samotná přítomnost stanic ještě neznamená výhru. Při svém testu navštívili přes 120 stanic a nestačili se sami divit. Výsledky jsou vcelku alarmující.
Majitelé elektrických aut vědí, že nejšetrnější i nejekonomičtější cestou, jak nabíjet své moderní vozy, je v domácím prostředí pomalými wallboxy. Jenže dojezd stále nemusí mnohým dostačovat a rychlejší stojany umístěné především na strategických tazích umí výrazně zkrátit dobu nabíjení. Jak ale potvrzují i nedávné průzkumy společnosti S&P Global Mobility, stále přibývá majitelů bez možnosti domácího nabíjení.
První překážkou při používání veřejných nabíječek je stále nutnost mnoha různých registrací, často i dedikovaných mobilních aplikací ke správnému spuštění nabíjení. Nejen s takovou komplikací se setkala žurnalistka webu The Wall Street Journal, Joanna Stern, když se se svým Rivianem R1T rozhodla otestovat 30 různých lokalit okolo Los Angeles. Více než jedna čtvrtina (27 %) nebyla ani v provozu. Displeje zobrazovaly chybové hlášky nebo byly rovnou celé stojany obaleny páskami.
Čtěte také: Tesla začíná stavět nejšílenější nabíjecí stanici na světě. Tohle musíte vidět!
U takových stojanů aspoň rovnou víte, že se musíte vydat zkusit své štěstí jinam. Zhruba desetina stojanů se jevila jako funkční. Kabel po připojení navázal spojení a čekal na uskutečnění platby. Ta se ale nechtěla autorizovat, a tak opět k úspěšnému zahájení nabíjení nedošlo. A pokud k autorizaci došlo, nešlo následně navázat komunikaci s vozidlem. Bohužel u nabíjení neplatí stejné pravidlo jako při tankování fosilních paliv. Úspěšné zapojení vozidla neznamená jistotu zahájení nabíjení.
Potíže s platbami šlo alespoň částečně vyřešit instalací aplikace distributora a zahájení nabíjení skrze mobilní telefon. Není to ovšem nejpohodlnější řešení, obzvláště pokud si elektromobil pouze pronajímáte. Jak je tedy vidět, pouhé rozšiřování nabíjecí infrastruktury ještě rozhodně neznamená vyšší spokojenost s nabídkou. Distributoři musí zapracovat i na zdokonalení stability systémů. Bohužel tento fakt jen potvrzuje rok od roku nižší spokojenost Američanů s kvalitou nabíjecí sítě. Test se schválně zaměřil na veřejné nabíječky mimo síť Tesla Superchargerů.