Elektromobil Rivian R2 má být velkým tahákem, inspiraci bere u Tesly
- Rivian plánuje rozšíření výroby o nový menší model
- S Teslou sdílí akorát podobnou strategii
- Automobilka se za konkurenta Tesly nepovažuje

Americké automobilky Tesla a Rivian si příliš nekonkurují a ani se příliš nesrovávaní. S příchodem Cybertrucku to již stoprocentně neplatí a nejspíše se bude tento trend ještě dále stupňovat. Rivian totiž chystá svůj nový model R2, který má být podle slov ředitele automobilky jejich verzí Modelu 3. Podobnost má být čistě v kategorii, výrobce velkých SUV neplánuje vyrábět další klon Tesly.
Nejdříve nová továrna, pak přijde i nové malé SUV
To, čím je pro Teslu Model 3, má být i případ „er dvojky“ u Rivianu. Tedy prvním levnějším modelem pro masy po větším luxusnějším a dražším voze. Stejně tak má novinka rozšířit pole své působnosti a dostat se na více trhů. Aby bylo možné zajistit dostatek nových kusů vozidel, pustil se Rivian s partnerem Clayco do výstavby nové továrny v americkém státě Georgia.
Velikostí půjde o SUV kompaktních rozměrů s cenovkou mezi 40 a 50 tisíci dolary. V rozhovoru ředitele Scaringe pro podcast How I built this se svěřil, že s Teslou by měly vozy mít podobnou strategii. Rivian nikdy necítil potřebu přímo konkurovat Tesle a jedou si svojí vlastní obchodní cestu. Na prvních modelech R1T a R1S chtěli především demonstrovat svoje schopnosti, prémiové funkce i otestovat kapacity své výroby. Model Rivian R2 převezme gró značky a zabalí jej do dostupného vozu.

Čtěte také: Rivian R1T dostane vychytávku, kterou ocení všichni milovníci Netflixu
Ještě si pár let počkáme
Pokud se začínáte těšit, musíme vás ještě drobně zklamat. První představení by mělo proběhnout někdy v následujícím roce. Do výroby a na trh se ale nový Rivian R2 chystá až v roce 2026. Nejprve je potřeba zahájit práce na nové továrně. Ty by měly začít brzy po konci letošního roku. Továrna se bude stavět ve vícero fázích. Po uvedení první etapy do provozu očekává Rivian výrobu 200 tisíc kusů R2 ročně.
Oblíbenost značky ve Spojených státech neustále roste. A to přes to, že dvojí provedení prvního modelu stojí od 70 tisíc dolarů výše, v přepočtu 1,5 milionu korun. Nad vodou ji ale drží i velký kontrakt na výrobu elektrických dodávek s Amazonem. Ten počítá s tím, že do roku 2030 postupně uvede do provozu 100 tisíc elektrických aut EDV. Aktuálně provozuje již 10 tisíc rozvážkových vozů. Novým partnerem se nedávno stal i operátor AT&T.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.