Nové Tesly se zbavily jedovatých olověných 12V baterií
- Tesla končí s 12V autobateriemi, které obsahují olovo
- Řekl to Elon Musk v nejnovějším rozhovoru, který vyšel teprve před pár hodinami
- Nově budou elektromobily Tesly využívat 12V Li-Ion akumulátor

Automobilky ve svých vozech běžně používají klasické olověné 12V baterie, které slouží pro dodávání energie pro elektronické součásti typu světla, infotainment, elektrické ovládání od sedaček přes okénka až po kufr. Bez ohledu na typ pohonu, 12V autobaterie mají nejen spalovací auta, hybridy, ale také elektromobily.
12V baterie jsou problém, který chce Tesla vyřešit
A jak se kromě jiných stačila přesvědčit i Tesla, vede to k celkem závažným problémům, protože s vybitou 12V baterkou auto nerozjedete. U elektromobilů Tesly se v jednu dobu autobaterie vybíjely velmi rychle, což částečně vyřešil až softwarový update. Nicméně riziko, že se 12V baterie vybije, pokud s autem zkrátka dlouho nejezdíte a nedobíjíte ji (ať už spalovacím motorem v případě konvenčních aut nebo energií z trakční baterie v případě elektromobilů) tu vždy bylo a stále je.
Tesla přechází na lithiové autobaterie
Právě proto se Tesla s příchodem nových vozů Model S a Model X pro rok 2021 rozhodla přejít od běžné olověné 12V baterie na 12V Li-Ion akumulátor, který by měl mít mnohem větší kapacitu a také delší životnost, která bude srovnatelná s dlouhou životností trakčních lithium-iontových baterií. Nehledě na to, že se tím upustí od jedovatého olova.
Podle Muska to už měla Tesla udělat dávno, ne až nyní. Co více řekl v nejnovějším rozhovoru, který s ním dělal automobilový expert Sandy Munro, se dozvíte na následujícím videu. Můžeme předpokládat, že se stejného vylepšení dočkají také příští generace či spíše postupně vylepšované verze Modelů 3/Y.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.