Po domácí japonské premiéře se nová generace Suzuki Swift představuje i evropskému trhu. Pro Evropany je vůz mírně odlišný, změny se ale odehrají především na těle karoserie. Novinkou je i tříválcový benzínový mild-hybridní agregát. K dispozici bude zákazníkům od přelomu prvního a druhého čtvrtletí příštího roku. Vůz se v Evropě stále těší velké popularitě a zákazníci na novou generaci již netrpělivě čekají.
Hlavní odlišnosti od japonské verze se odehrávají především na přední masce. Evropský model Suzuki Swift má jemnější šestiúhelníkovou černou mřížku chladiče a postrádá chromované doplňky. Přední nárazník přišel o mlhová světla a je tedy o něco jednolitější a působí širším dojmem. Otázkou tedy zůstává, zda bude možné přední mlhovky přidat do výbavy, či nikoliv. Vůz bez nich ale působí dospělejším dojmem.
Zatímco linky denních LED působí plastickým dojmem, zadní skupinové svítilny jsou více vytažené do 3D efektu. Zadní partie jsou pak vcelku jednoduché, ale funkční. Víko kufru má drobný prolis směrem dovnitř vozu a vytváří tak viditelnou nákladovou hranu. Suzuki nijak neskrývá zadní couvací kameru, dostala svojí „bradavici“ pod typickým logem značky. Vůz si zachová i čtyřdveřové uspořádání. Oproti minulé generaci narostl model o 15 mm do délky (3 860 mm), šířka zůstala totožná (1 735 mm) a o 15 mm zvýšil hranu střechy. Rozvor kol zůstal stejný. Mírně se navýšil maximální objem kufru na 980 litrů. S hybridním ústrojím ovšem stoupla i hmotnost vozu na 1 112 kg provozní hmotnosti.
Čtěte také: Toyota připravuje malý elektromobil ve spolupráci se Suzuki
Model Suzuki Swift nové generace ale nabídne i zajímavé jízdní asistenty. Využít můžete adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo detekci únavy řidiče. Mnohem důležitější přídavek však spatřujeme v hlídání mrtvého úhlu. Vůz by měl mít také vylepšené odhlučnení kabiny. Výrobce osadil do středu palubní desky devítipalcový displej včetně možnosti zobrazení platforem Android Auto a Apple CarPlay. Klasické analogové budíky jsou doplněny o středový barevný LCD displej. Suzuki chce svým zájemcům ušetřit dilema s výběrem motorizace. Proto bude model nabízený s jediným agregátem.
Jde o tříválcový benzín o objemu 1 197 ccm s lehkou mild-hybridní asistencí. Tento systém běží na palubním napětí 12 V. Výkon vozu je původních 82 koňských sil, díky hybridu ovšem došlo k posílení točivého momentu. 112 Nm je k dispozici při 4 500 otáčkách. Vůz je stále možné provozovat s pěti stupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou automatickou převodovkou CVT. Přidat si můžete i pohon všech kol. Ten se ovšem váže pouze k manuální převodovce.
Ceny nového modelu Suzuki Swift (2024) se dozvíme až s blížícím se datem uvedení na trh. První zákazníci se dočkají již v březnu 2024, další trhy včetně toho českého nejspíše ve druhém čtvrtletí 2024.
Po domácí japonské premiéře se nová generace Suzuki Swift představuje i evropskému trhu. Pro Evropany je vůz mírně odlišný, změny se ale odehrají především na těle karoserie. Novinkou je i tříválcový benzínový mild-hybridní agregát. K dispozici bude zákazníkům od přelomu prvního a druhého čtvrtletí příštího roku. Vůz se v Evropě stále těší velké popularitě a zákazníci na novou generaci již netrpělivě čekají.
Hlavní odlišnosti od japonské verze se odehrávají především na přední masce. Evropský model Suzuki Swift má jemnější šestiúhelníkovou černou mřížku chladiče a postrádá chromované doplňky. Přední nárazník přišel o mlhová světla a je tedy o něco jednolitější a působí širším dojmem. Otázkou tedy zůstává, zda bude možné přední mlhovky přidat do výbavy, či nikoliv. Vůz bez nich ale působí dospělejším dojmem.
Zatímco linky denních LED působí plastickým dojmem, zadní skupinové svítilny jsou více vytažené do 3D efektu. Zadní partie jsou pak vcelku jednoduché, ale funkční. Víko kufru má drobný prolis směrem dovnitř vozu a vytváří tak viditelnou nákladovou hranu. Suzuki nijak neskrývá zadní couvací kameru, dostala svojí „bradavici“ pod typickým logem značky. Vůz si zachová i čtyřdveřové uspořádání. Oproti minulé generaci narostl model o 15 mm do délky (3 860 mm), šířka zůstala totožná (1 735 mm) a o 15 mm zvýšil hranu střechy. Rozvor kol zůstal stejný. Mírně se navýšil maximální objem kufru na 980 litrů. S hybridním ústrojím ovšem stoupla i hmotnost vozu na 1 112 kg provozní hmotnosti.
Čtěte také: Toyota připravuje malý elektromobil ve spolupráci se Suzuki
Model Suzuki Swift nové generace ale nabídne i zajímavé jízdní asistenty. Využít můžete adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo detekci únavy řidiče. Mnohem důležitější přídavek však spatřujeme v hlídání mrtvého úhlu. Vůz by měl mít také vylepšené odhlučnení kabiny. Výrobce osadil do středu palubní desky devítipalcový displej včetně možnosti zobrazení platforem Android Auto a Apple CarPlay. Klasické analogové budíky jsou doplněny o středový barevný LCD displej. Suzuki chce svým zájemcům ušetřit dilema s výběrem motorizace. Proto bude model nabízený s jediným agregátem.
Jde o tříválcový benzín o objemu 1 197 ccm s lehkou mild-hybridní asistencí. Tento systém běží na palubním napětí 12 V. Výkon vozu je původních 82 koňských sil, díky hybridu ovšem došlo k posílení točivého momentu. 112 Nm je k dispozici při 4 500 otáčkách. Vůz je stále možné provozovat s pěti stupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou automatickou převodovkou CVT. Přidat si můžete i pohon všech kol. Ten se ovšem váže pouze k manuální převodovce.
Ceny nového modelu Suzuki Swift (2024) se dozvíme až s blížícím se datem uvedení na trh. První zákazníci se dočkají již v březnu 2024, další trhy včetně toho českého nejspíše ve druhém čtvrtletí 2024.