Nový model Toyota Prius (2023) snižuje spotřebu paliva díky předvídání jízdy. Jde o první vůz Toyota, který tuto technologii přináší. A jak to funguje? Systém „Predictive Efficient Drive“ umožňuje snížit spotřebu paliva na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče, pro kterého optimalizuje výkon hybridního systému.
„Díky údajům z navigačního systému dokáže vůz identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí,“ uvádí Toyota v tiskové zprávě.
S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se tedy zvyšuje účinnost systému. Nejnovější hybridní systém páté generace od Toyoty má v případě nového Priusu dosahovat spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP. Dokáže to i v reálu? To se teprve budeme muset přesvědčit.
Nový model Toyota Prius (2023) snižuje spotřebu paliva díky předvídání jízdy. Jde o první vůz Toyota, který tuto technologii přináší. A jak to funguje? Systém „Predictive Efficient Drive“ umožňuje snížit spotřebu paliva na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče, pro kterého optimalizuje výkon hybridního systému.
„Díky údajům z navigačního systému dokáže vůz identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí,“ uvádí Toyota v tiskové zprávě.
S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se tedy zvyšuje účinnost systému. Nejnovější hybridní systém páté generace od Toyoty má v případě nového Priusu dosahovat spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP. Dokáže to i v reálu? To se teprve budeme muset přesvědčit.