Nová Toyota Prius se sama učí. Čím víc ujetých kilometrů, tím lepší spotřeba

AKTUÁLNĚ
Luboš Srb
Toyota Prius (2023) plug-in hybrid

Toyota Prius (2023) plug-in hybrid na české silnici, ilustrační | foto: Toyota

Nový model Toyota Prius (2023) snižuje spotřebu paliva díky předvídání jízdy. Jde o první vůz Toyota, který tuto technologii přináší. A jak to funguje? Systém „Predictive Efficient Drive“ umožňuje snížit spotřebu paliva na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče, pro kterého optimalizuje výkon hybridního systému.

Nová hybridní Toyota se dokáže sama učit

„Díky údajům z navigačního systému dokáže vůz identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí,“ uvádí Toyota v tiskové zprávě.

S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se tedy zvyšuje účinnost systému. Nejnovější hybridní systém páté generace od Toyoty má v případě nového Priusu dosahovat spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP. Dokáže to i v reálu? To se teprve budeme muset přesvědčit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nová Toyota Prius se sama učí. Čím víc ujetých kilometrů, tím lepší spotřeba

AKTUÁLNĚ
Luboš Srb
Toyota Prius (2023) plug-in hybrid

Toyota Prius (2023) plug-in hybrid na české silnici, ilustrační | foto: Toyota

Nový model Toyota Prius (2023) snižuje spotřebu paliva díky předvídání jízdy. Jde o první vůz Toyota, který tuto technologii přináší. A jak to funguje? Systém „Predictive Efficient Drive“ umožňuje snížit spotřebu paliva na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče, pro kterého optimalizuje výkon hybridního systému.

Nová hybridní Toyota se dokáže sama učit

„Díky údajům z navigačního systému dokáže vůz identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí,“ uvádí Toyota v tiskové zprávě.

S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se tedy zvyšuje účinnost systému. Nejnovější hybridní systém páté generace od Toyoty má v případě nového Priusu dosahovat spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP. Dokáže to i v reálu? To se teprve budeme muset přesvědčit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."