Administrativa prezidenta Joea Bidena v pátek představila přísnější standardy pro spotřebu paliva spalovacích vozidel, která tak mění předpisy jeho předchůdce Donalda Trumpa.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) oznamuje, že zvýší požadavky na účinnost paliva o 8 % pro modelové ročníky 2024 a 2025 a o 10 % v roce 2026. V porovnání s návrhem, který byl představen v srpnu, se jedná o agresivnější výsledek. Očekává se, že tato pravidla sníží u nových vozidel prodaných do roku 2030 spotřebitelské náklady na pohonné hmoty o 192 miliard dolarů (4,2 bilionu korun).
Administrativa chce v době rekordních cen paliv prosadit efektivnější výrobu automobilů a ušetřit peníze koncovým zákazníkům. Splnění nových norem ale bude náročné pro automobilky, které budou muset do vývoje a výroby efektivnějších automobilů vložit miliardy dolarů.
Čtěte také: Definitivní pohřeb spalovacích aut? Emisní pokuty se mají navýšit až trojnásobně
Během vlády prezidenta Donalda Trumpa došlo v březnu 2020 ke zrušení standardů spotřeby paliva, které byly stanoveny za vlády Baracka Obamy a k jejich přenastavení na pouhé 1,5% roční zvýšení účinnosti do roku 2026. Prezident Obama dříve požadoval 5% roční zvýšení účinnosti automobilů. Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v prosinci dokončila přísnější požadavky na emise vozidel, které kopírují pravidla NHTSA.
EPA uvedla, že nová pravidla povedou do roku 2050 ke snížení emisí CO² o 3,1 miliard tun. NHTSA v neděli sdílela informaci, že obnovila prudké zvýšení sankcí pro ty výrobce automobilů, jejichž vozidla požadavky na spotřebu paliva nesplňují. Toto rozhodnutí je vítězstvím Tesly a může stát další výrobce automobilů stovky milionů dolarů.
Administrativa prezidenta Joea Bidena v pátek představila přísnější standardy pro spotřebu paliva spalovacích vozidel, která tak mění předpisy jeho předchůdce Donalda Trumpa.
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) oznamuje, že zvýší požadavky na účinnost paliva o 8 % pro modelové ročníky 2024 a 2025 a o 10 % v roce 2026. V porovnání s návrhem, který byl představen v srpnu, se jedná o agresivnější výsledek. Očekává se, že tato pravidla sníží u nových vozidel prodaných do roku 2030 spotřebitelské náklady na pohonné hmoty o 192 miliard dolarů (4,2 bilionu korun).
Administrativa chce v době rekordních cen paliv prosadit efektivnější výrobu automobilů a ušetřit peníze koncovým zákazníkům. Splnění nových norem ale bude náročné pro automobilky, které budou muset do vývoje a výroby efektivnějších automobilů vložit miliardy dolarů.
Čtěte také: Definitivní pohřeb spalovacích aut? Emisní pokuty se mají navýšit až trojnásobně
Během vlády prezidenta Donalda Trumpa došlo v březnu 2020 ke zrušení standardů spotřeby paliva, které byly stanoveny za vlády Baracka Obamy a k jejich přenastavení na pouhé 1,5% roční zvýšení účinnosti do roku 2026. Prezident Obama dříve požadoval 5% roční zvýšení účinnosti automobilů. Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v prosinci dokončila přísnější požadavky na emise vozidel, které kopírují pravidla NHTSA.
EPA uvedla, že nová pravidla povedou do roku 2050 ke snížení emisí CO² o 3,1 miliard tun. NHTSA v neděli sdílela informaci, že obnovila prudké zvýšení sankcí pro ty výrobce automobilů, jejichž vozidla požadavky na spotřebu paliva nesplňují. Toto rozhodnutí je vítězstvím Tesly a může stát další výrobce automobilů stovky milionů dolarů.