Nejen Evropská unie požaduje udržitelnější mobilitu, svá pravidla budou zpřísňovat také Spojené státy americké. Automobilky budou nuceny vyrábět výrazně úspornější vozidla a při překročení požadované spotřeby paliva budou platit nemalé pokuty. Zákon, který Úřad pro bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech (NHTSA) před nedávnem podepsal, byl odkládán již od roku 2016, tentokrát se však další prodleva nekonala.
Americký úřad NHTSA podepsal zákon vyžadující přísnější dodržování požadavků na průměrnou spotřebu paliva. Trumpova administrativa dříve nařízení shodila ze stolu, protože to mezi automobilkami vzbudilo velkou vlnu nevole. Dle vyjádření některých z nich by se náklady kvůli vysokým pokutám neúměrně zvýšily.
NHTSA se k podepsání dostal koncem minulého týdne, nicméně oficiálního oznámení jsme se stále nedočkali. Od chvíle, kdy se tak stane, vejde nařízení v platnost po 60 dnech. Úřad zároveň stále od automobilek nevybral pokuty týkající se vozidel z modelového roku 2019 až 2021, protože nařízení, na základě kterého je může vybírat, bylo předmětem přezkumu.
Čtěte také: Nenechte se zaskočit! Pořízením elektromobilu výdaje nekončí, ba naopak
Z nového nařízení vyplývá, že pokuty za tyto modelové roky budou oproti těm původním až trojnásobné. Podle NHTSA budou společnosti muset zaplatit 294 milionů dolarů (zhruba 6,5 miliardy korun) jen za modelový rok 2019.
Z tohoto by mohla velmi dobře těžit Tesla. Automobilky, které vyrábějí úspornější vozidla, mohou prodávat jakési kredity ostatním značkám, které nesplňují požadavky a generovat tak další zisk.
Nejen Evropská unie požaduje udržitelnější mobilitu, svá pravidla budou zpřísňovat také Spojené státy americké. Automobilky budou nuceny vyrábět výrazně úspornější vozidla a při překročení požadované spotřeby paliva budou platit nemalé pokuty. Zákon, který Úřad pro bezpečnost silničního provozu ve Spojených státech (NHTSA) před nedávnem podepsal, byl odkládán již od roku 2016, tentokrát se však další prodleva nekonala.
Americký úřad NHTSA podepsal zákon vyžadující přísnější dodržování požadavků na průměrnou spotřebu paliva. Trumpova administrativa dříve nařízení shodila ze stolu, protože to mezi automobilkami vzbudilo velkou vlnu nevole. Dle vyjádření některých z nich by se náklady kvůli vysokým pokutám neúměrně zvýšily.
NHTSA se k podepsání dostal koncem minulého týdne, nicméně oficiálního oznámení jsme se stále nedočkali. Od chvíle, kdy se tak stane, vejde nařízení v platnost po 60 dnech. Úřad zároveň stále od automobilek nevybral pokuty týkající se vozidel z modelového roku 2019 až 2021, protože nařízení, na základě kterého je může vybírat, bylo předmětem přezkumu.
Čtěte také: Nenechte se zaskočit! Pořízením elektromobilu výdaje nekončí, ba naopak
Z nového nařízení vyplývá, že pokuty za tyto modelové roky budou oproti těm původním až trojnásobné. Podle NHTSA budou společnosti muset zaplatit 294 milionů dolarů (zhruba 6,5 miliardy korun) jen za modelový rok 2019.
Z tohoto by mohla velmi dobře těžit Tesla. Automobilky, které vyrábějí úspornější vozidla, mohou prodávat jakési kredity ostatním značkám, které nesplňují požadavky a generovat tak další zisk.