Elektrická Kia Niro odhaluje své specifikace, potěší zejména dojezdem

Matyáš Kunst
  • Kia odhaluje další detaily ohledně očekávaného nástupce Nira
  • Tentokrát jsme se dočkali specifikací plug-in hybridní a elektrické varianty
  • Dokáže se druhá generace Nira probojovat hustou konkurencí?
Nová Kia Niro je konečně tady!
Nová Kia Niro je konečně tady!

Společnost Kia se na příchod nové generace modelu Niro evidentně opravdu těší. S nadšením poodhalují další detaily, které se tentokrát týkají dvou, pro nás nejzajímavějších, motorizací – plug-in hybrid a plně elektrický pohon. Automobilka si uvědomuje, jak velká konkurence v segmentu CUV panuje, a také proto vsází na široký výběr, co se pohonného ústrojí týče. Nejen tím se však chce od ostatních odlišit.

Nová Kia Niro nabídne tři druhy pohonu

Kia představila nástupce populárního modelu Niro již v listopadu minulého roku, ale na konkrétnější specifikace nás nechala čekat až do současné chvíle. O to větší radost máme, že se čekání vyplatilo. Na výběr budou hned tři různé typy pohonu – full hybrid, plug-in hybrid a elektrika. Právě poslední dva jmenované nám jihokorejský výrobce blíže přibližuje v nové tiskové zprávě.

„Již tak oblíbený model Niro těží z nejnovějších technických vymožeností značky Kia a dokáže uspokojit potřeby mobility všech řidičů, čímž přiláká ke značce nové zájemce. V současnosti je Niro třetím nejprodávanějším modelem automobilky a nová verze dále rozšíří jeho pozici jako velkoobjemového modelu v portfoliu značky, který pomůže urychlit celosvětový prodej ekologických vozů Kia na dva miliony kusů v roce 2030,“ komentoval příchod nové generace Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe.

Jak se Vám nová Kia Niro líbí?
Jak se Vám nová Kia Niro líbí?

Čtěte také: Kia oživila naději na záchranu spalovacích motorů, pracuje na speciálním e-palivu


Plug-in hybrid bude čerpat energii z 11,1kWh baterie, ze které by měl být řidič schopen dostat až 65 kilometrů čistě elektrického dojezdu dle WLTP. Společnost mu bude nabízet 1,6l atmosférický benzinový motor s označením Smartstream, který má s full hybridní variantou společný. Dohromady to dává poměrně slušný výkon 183 koní.

Elektromobil zvládne stovku za 7,8 sekundy

Nejekologičtější ze všech variant kombinuje dojezd až 463 kilometrů s velmi dynamickým projevem, který zaručuje elektromotor o výkonu 150 kW, tedy 201 koní. Točivý moment dosahuje hodnoty 255 Nm a maximální rychlost je omezena na 167 km/h. Z 0 na 100 km/h přitom vystřelíte za 7,8 sekundy.

Baterii o kapacitě 64,8 kWh dobijete pomocí rychlonabíječky z 10 na 80 % za 43 minut, což odpovídá nabíjecímu výkonu cca 63 kW. Řekněme, že tato hodnota minimálně není příliš lichotivá, což podtrhává i vědomí, že sourozenec v podobě EV6 dokáže pojmout dokonce 233 kW.

Poslední zajímavou informací je velikost zavazadlového prostoru, který nám byl rovněž do teď utajován. Kufr elektromobilu údajně disponuje 475 litry prostoru a pod přední kapotu se vejde dalších 20 litrů. V případě hybridního pohonu můžete počítat se 451 litry a pokud se rozhodnete pro plug-in hybrid, prostor se zmenší na 348 litrů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články