Nikola představila nová vozidla. A ne všechna jsou určena pro pohyb na souši

Jakub Mokříš

Jednou z firem, které silně kopírují Teslu je Nikola Motors. Ta ukázala nové vozy na svém akci nazvané Nikola World 2019 event. A že toho rozhodně neukázali málo!

Trevor Milton, CEO firmy, začal tím, že oznámil partnerství s firmou Budweiser, která si objednala 800 tahačů. Ty mají pomoci s „udržitelností“, možná lépe řečeno – mají spíše vylepšit „ekologický profil firmy“.

Prvním produktem, který Nikola představila bylo vozidlo Nikola Reckless, což je armádní bugina, která má vynikat především svojí tichostí a nízkou tepelnou stopou. Specifikace této terénní buginy si pochopitelně firma nechala pro sebe. Ví se jen tolik, že displej infotaimnentu má 13″ a bez úhony snese kompletní ponoření pod vodu. Reckless má modulární konstrukci, která umožňuje přizpůsobit si toto vozidlo dle účelu mise. To patrně znamená možnost montáže balistické ochrany, zbraňových systémů, případně třeba větší baterie.

Dalším v řadě novinek byl Nikola WAV (Water Adventure Vehicle). Tady je na první pohled jasné, že jde o vodní skútr. To je poměrně zajímavý produkt, protože například v chráněných oblastech není asi zcela ideální jezdit po vodě na něčem hlučném. Na základě technologií použitých u WAV mohou vzniknout i další produkty, jako třeba čistě sportovní skútr nebo naopak o něco méně sportovní motorový člun.

 

Před nejznámějším produktem Nikoly, tedy trucky, byl představen ještě Nikola NZT Off-Highway Vehicle, respektive jeho redesignovaná verze. Jak už název napovídá, jde o spíše terénní vůz, který není nepodobný již zmíněnému Nikola Reckless. Každopádně si lze tuto pseudobuginu nakonfigurovat ve dvou výkonových variantách 198 a 440 kW, se střechou nebo bez a s bateriemi 75, 100 a 125 kWh. Dojezd se potom pohybuje od 144 do 240 kilometrů.

Nakonec firma představila i své tahače Nikola Two a Nikola Tre, což je evropská varianta. Obě verze budou ke koupi jak elektrické, tak s vodíkovým pohonem. Samozřejmě elektrická verze bude určena spíše na kratší trasy a vodíková klidně na převoz nákladu přes půl kontinentu.


Komentáře


Nejnovější články