Čínská automobilka BYD splnila svůj srpnový slib a uvedla na trh nový sportovní elektromobil Seal 06 GT, jehož cena překvapivě klesla ještě níže, než se původně očekávalo. V Číně bude nový hot hatch k dostání za ceny začínající na 136 800 RMB, což odpovídá zhruba 445 000 korun. Tento krok potvrzuje snahu čínského výrobce o agresivní cenovou politiku, která cílí na konkurenci, zejména na Tesla Model 3.
Nový BYD Seal 06 GT je plně elektrický hot hatch vycházející z původního modelu Seal Fastback, který se vyrábí od roku 2022. Nový model je součástí aktualizované řady pro modelový rok 2025 a má za cíl konkurovat zejména Tesle Model 3. S cenou o 10 000 dolarů nižší se Seal 06 GT stává velmi atraktivní volbou na trhu elektrických sportovních vozů.
Model Seal také hraje klíčovou roli v expanzi značky BYD na evropský trh. Čínská automobilka si od vozu hodně slibuje a spoléhá na nové výrobní zařízení, které staví v Maďarsku. O provedení GT jsme se poprvé dozvěděli loni v dubnu na autosalonu v Pekingu, kde automobilka představila koncept pod označením Ocean-M. Tento model byl představen jako první elektrický hatchback s pohonem zadních kol z dílny BYD.
Automobilka BYD prezentuje model Seal 06 GT jako svůj první sportovní elektromobil pro mladé řidiče. Postaven je na nejnovější architektuře e-Platform 3.0 Evo, která nabízí čtyři různé varianty provedení.
Nejlevnější varianta, Seal 06 GT 505, má jednomotorový pohon zadních kol, výkon 160 kW a točivý moment 310 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 sekundy a jeho dojezd podle normy CLTC je 505 km. Cena začíná na 136 800 RMB, tedy v přepočtu přibližně na 445 000 korun.
Varianty 505 plus a 605 mají stejný pohon a výkon, ale liší se výbavou, přičemž nejvyšší model 605 je k dispozici za 162 800 RMB (přibližně 530 000 korun). Vrcholnou verzí je model Seal 06 GT 550, který disponuje dvěma motory, pohonem všech kol, výkonem 310 kW a točivým momentem 510 Nm. Tento model zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a nabízí dojezd 550 km. Jeho cena je 186 800 RMB, tedy přibližně 610 000 korun.
Seal 06 GT měří 4630 mm na délku, 1880 mm na šířku a 1490 mm na výšku. Rozvor činí 2820 mm. Dvě nižší varianty jsou vybaveny bateriemi LFP s kapacitou 59,52 kWh, zatímco vyšší verze mají akumulátor s kapacitou 72,96 kWh.
Nová platforma 3.0 Evo s 800V architekturou umožňuje dobít baterii na rychlých nabíječkách z 30 % na 80 % během 20 až 22 minut. Každá z výbav je rovněž vybavena inteligentním systémem DiPilot ADAS, který umožňuje autonomní řízení úrovně 2.
I když během uvedení vozu na čínský trh nepadla zmínka o jeho dostupnosti v Evropě, je pravděpodobné, že BYD Seal 06 GT bude následovat své předchůdce i na evropský trh. Zatím ale není jasné, kdy by k tomu mohlo dojít.
Čínská automobilka BYD splnila svůj srpnový slib a uvedla na trh nový sportovní elektromobil Seal 06 GT, jehož cena překvapivě klesla ještě níže, než se původně očekávalo. V Číně bude nový hot hatch k dostání za ceny začínající na 136 800 RMB, což odpovídá zhruba 445 000 korun. Tento krok potvrzuje snahu čínského výrobce o agresivní cenovou politiku, která cílí na konkurenci, zejména na Tesla Model 3.
Nový BYD Seal 06 GT je plně elektrický hot hatch vycházející z původního modelu Seal Fastback, který se vyrábí od roku 2022. Nový model je součástí aktualizované řady pro modelový rok 2025 a má za cíl konkurovat zejména Tesle Model 3. S cenou o 10 000 dolarů nižší se Seal 06 GT stává velmi atraktivní volbou na trhu elektrických sportovních vozů.
Model Seal také hraje klíčovou roli v expanzi značky BYD na evropský trh. Čínská automobilka si od vozu hodně slibuje a spoléhá na nové výrobní zařízení, které staví v Maďarsku. O provedení GT jsme se poprvé dozvěděli loni v dubnu na autosalonu v Pekingu, kde automobilka představila koncept pod označením Ocean-M. Tento model byl představen jako první elektrický hatchback s pohonem zadních kol z dílny BYD.
Automobilka BYD prezentuje model Seal 06 GT jako svůj první sportovní elektromobil pro mladé řidiče. Postaven je na nejnovější architektuře e-Platform 3.0 Evo, která nabízí čtyři různé varianty provedení.
Nejlevnější varianta, Seal 06 GT 505, má jednomotorový pohon zadních kol, výkon 160 kW a točivý moment 310 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 sekundy a jeho dojezd podle normy CLTC je 505 km. Cena začíná na 136 800 RMB, tedy v přepočtu přibližně na 445 000 korun.
Varianty 505 plus a 605 mají stejný pohon a výkon, ale liší se výbavou, přičemž nejvyšší model 605 je k dispozici za 162 800 RMB (přibližně 530 000 korun). Vrcholnou verzí je model Seal 06 GT 550, který disponuje dvěma motory, pohonem všech kol, výkonem 310 kW a točivým momentem 510 Nm. Tento model zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a nabízí dojezd 550 km. Jeho cena je 186 800 RMB, tedy přibližně 610 000 korun.
Seal 06 GT měří 4630 mm na délku, 1880 mm na šířku a 1490 mm na výšku. Rozvor činí 2820 mm. Dvě nižší varianty jsou vybaveny bateriemi LFP s kapacitou 59,52 kWh, zatímco vyšší verze mají akumulátor s kapacitou 72,96 kWh.
Nová platforma 3.0 Evo s 800V architekturou umožňuje dobít baterii na rychlých nabíječkách z 30 % na 80 % během 20 až 22 minut. Každá z výbav je rovněž vybavena inteligentním systémem DiPilot ADAS, který umožňuje autonomní řízení úrovně 2.
I když během uvedení vozu na čínský trh nepadla zmínka o jeho dostupnosti v Evropě, je pravděpodobné, že BYD Seal 06 GT bude následovat své předchůdce i na evropský trh. Zatím ale není jasné, kdy by k tomu mohlo dojít.