Čínské automobilky si brousí zuby na další světové trhy. Jednou z agresivních značek, která to myslí s expanzí nejen do Evropy smrtelně vážně, je BYD, největší konkurent americké Tesly. Jeho nový elektromobil jde po krku Modelu 3, ale vyjde na mnohem nižší cenu. Je tohle recept na úspěch? Za nás rozhodně ano!
BYD Seal 06 GT je postaven na pokročilé elektrické platformě 3.0 Evo společnosti BYD a nabízí výběr mezi konfiguracemi s jedním a dvěma motory. Jednomotorová varianta se bude dodávat ve dvou verzích, poskytujících buďto výkon 160 kW (215 koní) a 310 Nm točivého momentu, nebo 165 kW (221 koní) a 330 Nm točivého momentu. Pokud se rozhodnete pro dvoumotorovou verzi, získáte kombinovaný výkon 310 kW (416 koní), který vůz katapultuje z 0 na 100 km/h za svižných 4,9 sekund.
Pokud jde o trakční baterie, na výběr je buďto sada s kapacitou 59,50 kWh nebo 72,96 kWh, které nabízí dojezd mezi 505 km a 605 km v závislosti na modelu (v rámci standardu CLTC). Vysokonapěťová platforma 800 V na bázi karbidu křemíku se dokáže nabít z 30 na 80 % za pouhých 20 minut, přičemž chytrá optimalizace dále urychluje nabíjení ve chvíli, kdy se baterie blíží plné kapacitě. To umožňuje nabití z 80 na 100 % během 18 minut.
Čtěte také: Čínský gigant BYD předběhl Hondu a Nissan, už si brousí zuby na Ford
BYD Seal 06 GT měří 4,63 m na délku, 1,88 m na šířku a 1,49 m na výšku. Interiér je k dispozici ve dvou barevných provedeních (skořápková bílá nebo Twilight Blue) a obsahuje 15,6″ adaptivní plovoucí obrazovku, 10,25″ full LCD přístrojový panel a 12″ Head-up displej. Zážitek z jízdy zvyšuje i bezdrátové nabíjení pro snadné dobití mobilu, nebo asistent inteligentního kokpitu DiLink 100.
V rámci nabídky čínské automobilky se nový BYD Seal 06 GT řadí mezi modely Dolphin a Seal. Předprodejní cena vozu se má pohybovat někde mezi 150 000 a 200 000 čínskými juany, což dělá v přepočtu zhruba 472 500 Kč až 630 000 Kč. Oproti konkurenční Tesle jde o hodně agresivní cenovou politiku.
Předprodej má být zahájen v září a na začátku roku 2025 má pokračovat celosvětové uvedení vozu.
Čínské automobilky si brousí zuby na další světové trhy. Jednou z agresivních značek, která to myslí s expanzí nejen do Evropy smrtelně vážně, je BYD, největší konkurent americké Tesly. Jeho nový elektromobil jde po krku Modelu 3, ale vyjde na mnohem nižší cenu. Je tohle recept na úspěch? Za nás rozhodně ano!
BYD Seal 06 GT je postaven na pokročilé elektrické platformě 3.0 Evo společnosti BYD a nabízí výběr mezi konfiguracemi s jedním a dvěma motory. Jednomotorová varianta se bude dodávat ve dvou verzích, poskytujících buďto výkon 160 kW (215 koní) a 310 Nm točivého momentu, nebo 165 kW (221 koní) a 330 Nm točivého momentu. Pokud se rozhodnete pro dvoumotorovou verzi, získáte kombinovaný výkon 310 kW (416 koní), který vůz katapultuje z 0 na 100 km/h za svižných 4,9 sekund.
Pokud jde o trakční baterie, na výběr je buďto sada s kapacitou 59,50 kWh nebo 72,96 kWh, které nabízí dojezd mezi 505 km a 605 km v závislosti na modelu (v rámci standardu CLTC). Vysokonapěťová platforma 800 V na bázi karbidu křemíku se dokáže nabít z 30 na 80 % za pouhých 20 minut, přičemž chytrá optimalizace dále urychluje nabíjení ve chvíli, kdy se baterie blíží plné kapacitě. To umožňuje nabití z 80 na 100 % během 18 minut.
Čtěte také: Čínský gigant BYD předběhl Hondu a Nissan, už si brousí zuby na Ford
BYD Seal 06 GT měří 4,63 m na délku, 1,88 m na šířku a 1,49 m na výšku. Interiér je k dispozici ve dvou barevných provedeních (skořápková bílá nebo Twilight Blue) a obsahuje 15,6″ adaptivní plovoucí obrazovku, 10,25″ full LCD přístrojový panel a 12″ Head-up displej. Zážitek z jízdy zvyšuje i bezdrátové nabíjení pro snadné dobití mobilu, nebo asistent inteligentního kokpitu DiLink 100.
V rámci nabídky čínské automobilky se nový BYD Seal 06 GT řadí mezi modely Dolphin a Seal. Předprodejní cena vozu se má pohybovat někde mezi 150 000 a 200 000 čínskými juany, což dělá v přepočtu zhruba 472 500 Kč až 630 000 Kč. Oproti konkurenční Tesle jde o hodně agresivní cenovou politiku.
Předprodej má být zahájen v září a na začátku roku 2025 má pokračovat celosvětové uvedení vozu.