Čínský gigant BYD předběhl Hondu a Nissan, už si brousí zuby na Ford

  • Čínské elektromobily neznají bratra
  • Šlapou po zavedených automobilkách a berou jim cenné pozice
  • Honda a Nissan již čínskému vlivu podlehly
BYD Seagull

BYD Seagull patří mezi levné a dobře prodávané elektromobily

Čínský gigant BYD se díky velmi silnému druhému čtvrtletí posunul v žebříčku světových výrobců automobilů. Jeho prodeje mezi dubnem a červencem stouply o více než 40 % a poprvé přeskočil i takové značky, jakými jsou Honda nebo Nissan. Jeho rychlost navíc rozhodně nezpomaluje. Další na řadě je americký Ford.

BYD prodal skoro milion aut za 3 měsíce

Za pouhé tři měsíce prodal BYD přes 980 tisíc automobilů. Tato hodnota jej posunula na sedmou pozici mezi nejprodávanějšími značkami v globálním měřítku. Naprostou většinu prodaných vozidel tvoří dostupnější elektromobily. Vedení navíc nadále tlačí cenu níže a podporuje tak další prodeje. Nejlevnějším modelem je BYD Seagull a v Číně se prodává za v přepočtu 217 tisíc korun.

Na domácím trhu jde o velkého hráče. V nejnovějších číslech ale má velký podíl i jeho zahraniční a především zaoceánské trhy. Velmi tomu napomáhá i zahájení prodejů nejen ve vybraných evropských zemích, ale také příchod do Mexika, Brazílie a Japonska. I tyto země pomohly značce k oficiálnímu prvenství mezi elektrickými výrobci automobilů. Zatímco zavedeným značkám typu Volkswagen mezi kvartály prodeje elektromobilů klesaly, BYD jako by jel svojí vlastní ligu. Jediná Toyota dokázala BYD udržet na druhé příčce.

BYD továrna na elektromobily

BYD a jeho výroba elektromobilů, ilustrační


Čtěte také: Našla Tesla Model 3 přemožitele? Nový BYD Seal má lepší techniku a je za zlomek ceny


Nové továrny pomohou automobilce vzhůru

Prodeje navíc dokazují, že lidé se čím dál méně straní elektrickým vozidlům. A to i navzdory aktuálnímu krátkodobému poklesu zájmu. Nejen BYD, ale celý čínský automobilový průmysl se stále snaží o rychlejší přesun k alternativnímu typu pohonu. Honda i další velké automobilky se v Číně v prodejích propadají o více než 10 %. Místní automobilky naopak slaví růsty i o 30 %, a to během jediného měsíce. Honda na tuto smutnou skutečnost bude reagovat snížením výrobních kapacit v thajském závodě na polovinu. I zde se totiž BYD propracoval na předního dodavatele.

V cestě za další expanzí plánuje automobilka otevřít vícero nových továren i na nových trzích. První se nedávno otevřela právě v Thajsku, následovat budou výrobní haly v Maďarsku, Brazílii, Turecku, Mexiku a v Pákistánu. Nelze se tak divit, že se výrobce dělá zálusk na šestou příčku v žebříčku. Tu aktuálně obývá Ford. Pro překonání potřebuje BYD prodat čtvrtletně více než 1,14 milionu vozidel. Jenže Fordu se nyní také daří, svoje prodeje mezikvartálně drobně navýšil. Jenže příchod nových elektrických modelů se nyní oficiálně odkládá, a to může hrát do karet dravým hráčům. BYD se navíc chystá sebrat klienty Fordu vstupem do Kanady.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínský gigant BYD předběhl Hondu a Nissan, už si brousí zuby na Ford

  • Čínské elektromobily neznají bratra
  • Šlapou po zavedených automobilkách a berou jim cenné pozice
  • Honda a Nissan již čínskému vlivu podlehly
BYD Seagull

BYD Seagull patří mezi levné a dobře prodávané elektromobily

Čínský gigant BYD se díky velmi silnému druhému čtvrtletí posunul v žebříčku světových výrobců automobilů. Jeho prodeje mezi dubnem a červencem stouply o více než 40 % a poprvé přeskočil i takové značky, jakými jsou Honda nebo Nissan. Jeho rychlost navíc rozhodně nezpomaluje. Další na řadě je americký Ford.

BYD prodal skoro milion aut za 3 měsíce

Za pouhé tři měsíce prodal BYD přes 980 tisíc automobilů. Tato hodnota jej posunula na sedmou pozici mezi nejprodávanějšími značkami v globálním měřítku. Naprostou většinu prodaných vozidel tvoří dostupnější elektromobily. Vedení navíc nadále tlačí cenu níže a podporuje tak další prodeje. Nejlevnějším modelem je BYD Seagull a v Číně se prodává za v přepočtu 217 tisíc korun.

Na domácím trhu jde o velkého hráče. V nejnovějších číslech ale má velký podíl i jeho zahraniční a především zaoceánské trhy. Velmi tomu napomáhá i zahájení prodejů nejen ve vybraných evropských zemích, ale také příchod do Mexika, Brazílie a Japonska. I tyto země pomohly značce k oficiálnímu prvenství mezi elektrickými výrobci automobilů. Zatímco zavedeným značkám typu Volkswagen mezi kvartály prodeje elektromobilů klesaly, BYD jako by jel svojí vlastní ligu. Jediná Toyota dokázala BYD udržet na druhé příčce.

BYD továrna na elektromobily

BYD a jeho výroba elektromobilů, ilustrační


Čtěte také: Našla Tesla Model 3 přemožitele? Nový BYD Seal má lepší techniku a je za zlomek ceny


Nové továrny pomohou automobilce vzhůru

Prodeje navíc dokazují, že lidé se čím dál méně straní elektrickým vozidlům. A to i navzdory aktuálnímu krátkodobému poklesu zájmu. Nejen BYD, ale celý čínský automobilový průmysl se stále snaží o rychlejší přesun k alternativnímu typu pohonu. Honda i další velké automobilky se v Číně v prodejích propadají o více než 10 %. Místní automobilky naopak slaví růsty i o 30 %, a to během jediného měsíce. Honda na tuto smutnou skutečnost bude reagovat snížením výrobních kapacit v thajském závodě na polovinu. I zde se totiž BYD propracoval na předního dodavatele.

V cestě za další expanzí plánuje automobilka otevřít vícero nových továren i na nových trzích. První se nedávno otevřela právě v Thajsku, následovat budou výrobní haly v Maďarsku, Brazílii, Turecku, Mexiku a v Pákistánu. Nelze se tak divit, že se výrobce dělá zálusk na šestou příčku v žebříčku. Tu aktuálně obývá Ford. Pro překonání potřebuje BYD prodat čtvrtletně více než 1,14 milionu vozidel. Jenže Fordu se nyní také daří, svoje prodeje mezikvartálně drobně navýšil. Jenže příchod nových elektrických modelů se nyní oficiálně odkládá, a to může hrát do karet dravým hráčům. BYD se navíc chystá sebrat klienty Fordu vstupem do Kanady.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."