Polestar se dostává do další fáze testování nového modelu s pořadovým číslem 5. S prototypem nyní prezentuje svojí novou nabíjecí techniku. Půjde o první produkční vůz, který v praxi využije patentované extrémně rychlé nabíjení XFC společnosti StoreDot. Úvodní testy vypadají velmi slibně.
Sportovní sedan Polestaru vychází z konceptu Precept. Automobilka skupiny Geely je dnes jedna z mála, která své vývojové studie a koncepty skutečně přetváří na produkční modely. První zmínku o sedanu světu výrobce oznámil v závěru roku 2021. Vloni se zahalený prototyp zúčastnil prestižní akce Festival of Speed v britském Goodwoodu. Již tehdy lákal na 800V architekturu, ultra rychlé nabíjení a enormních 884 koní výkonu.
V listopadu pak slavnostně Polestar oznámil spolupráci s vývojářem revolučních baterií StoreDot. Vůz využije typ baterií 100in5, což značí počet mil doplněných v jednotkách minut. Čtyřdveřové GT tak bude schopno ujet dalších 160 kilometrů za pouhých 5 minut nabíjení. StoreDot plánuje baterie uvést do produkce a velkovýroby koncem letošního roku. Podle nových informací Polestaru se produkt povedl a své místo na trhu si zaručeně najde.
Čtěte také: Radikální změna. Polestar 2 bude nahrazen zcela novým modelem Polestar 7
Prototyp nyní úspěšně potvrdil dobití z 10 do 80 % kapacity za pouhých 10 minut. Vývojáři potvrdili, že vůz během procesu držel výkon stabilně na 310 kW. Špičkový výkon přesáhl 370 kW nabíjecího výkonu.
Do vozu se zatím instalují moduly o kapacitě 77 kWh. Do produkční verze by ale Polestar chtěl kapacitu navýšit alespoň na 100 kWh. Cílem bude co nejvíce zkrátit dobu nabíjení v porovnání se spalovacími protějšky. Systém by měl být schopný dosáhnout hodnoty až 320 kilometrů během deseti minut.
Elektromobil Polestar 5 neboli Precept se na trh dostane ještě v letošním roce. Automobilka nicméně dává přednost dvojici SUV, které si zákazníci budou moci pořídit dříve. Před „pětkou“ se tak dostane na řadu model Polestar 3 a následně i Polestar 4.
Polestar se dostává do další fáze testování nového modelu s pořadovým číslem 5. S prototypem nyní prezentuje svojí novou nabíjecí techniku. Půjde o první produkční vůz, který v praxi využije patentované extrémně rychlé nabíjení XFC společnosti StoreDot. Úvodní testy vypadají velmi slibně.
Sportovní sedan Polestaru vychází z konceptu Precept. Automobilka skupiny Geely je dnes jedna z mála, která své vývojové studie a koncepty skutečně přetváří na produkční modely. První zmínku o sedanu světu výrobce oznámil v závěru roku 2021. Vloni se zahalený prototyp zúčastnil prestižní akce Festival of Speed v britském Goodwoodu. Již tehdy lákal na 800V architekturu, ultra rychlé nabíjení a enormních 884 koní výkonu.
V listopadu pak slavnostně Polestar oznámil spolupráci s vývojářem revolučních baterií StoreDot. Vůz využije typ baterií 100in5, což značí počet mil doplněných v jednotkách minut. Čtyřdveřové GT tak bude schopno ujet dalších 160 kilometrů za pouhých 5 minut nabíjení. StoreDot plánuje baterie uvést do produkce a velkovýroby koncem letošního roku. Podle nových informací Polestaru se produkt povedl a své místo na trhu si zaručeně najde.
Čtěte také: Radikální změna. Polestar 2 bude nahrazen zcela novým modelem Polestar 7
Prototyp nyní úspěšně potvrdil dobití z 10 do 80 % kapacity za pouhých 10 minut. Vývojáři potvrdili, že vůz během procesu držel výkon stabilně na 310 kW. Špičkový výkon přesáhl 370 kW nabíjecího výkonu.
Do vozu se zatím instalují moduly o kapacitě 77 kWh. Do produkční verze by ale Polestar chtěl kapacitu navýšit alespoň na 100 kWh. Cílem bude co nejvíce zkrátit dobu nabíjení v porovnání se spalovacími protějšky. Systém by měl být schopný dosáhnout hodnoty až 320 kilometrů během deseti minut.
Elektromobil Polestar 5 neboli Precept se na trh dostane ještě v letošním roce. Automobilka nicméně dává přednost dvojici SUV, které si zákazníci budou moci pořídit dříve. Před „pětkou“ se tak dostane na řadu model Polestar 3 a následně i Polestar 4.