Nepředstavitelně rychlé nabíjení. Konečně je smazána nevýhoda elektroaut!

  • Polestar využije unikátní technologie od firmy StoreDot
  • 160 km dojezdu doplní za neskutečných 5 minut
  • Vůz bude k zakoupení ještě letos
Prototyp Polestar 5

Prototyp elektroauta Polestar 5

Polestar se dostává do další fáze testování nového modelu s pořadovým číslem 5. S prototypem nyní prezentuje svojí novou nabíjecí techniku. Půjde o první produkční vůz, který v praxi využije patentované extrémně rychlé nabíjení XFC společnosti StoreDot. Úvodní testy vypadají velmi slibně.

Auto od Polestaru dobijete během pár minut

Sportovní sedan Polestaru vychází z konceptu Precept. Automobilka skupiny Geely je dnes jedna z mála, která své vývojové studie a koncepty skutečně přetváří na produkční modely. První zmínku o sedanu světu výrobce oznámil v závěru roku 2021. Vloni se zahalený prototyp zúčastnil prestižní akce Festival of Speed v britském Goodwoodu. Již tehdy lákal na 800V architekturu, ultra rychlé nabíjení a enormních 884 koní výkonu.

V listopadu pak slavnostně Polestar oznámil spolupráci s vývojářem revolučních baterií StoreDot. Vůz využije typ baterií 100in5, což značí počet mil doplněných v jednotkách minut. Čtyřdveřové GT tak bude schopno ujet dalších 160 kilometrů za pouhých 5 minut nabíjení. StoreDot plánuje baterie uvést do produkce a velkovýroby koncem letošního roku. Podle nových informací Polestaru se produkt povedl a své místo na trhu si zaručeně najde.

Prototyp Polestar 5

Prototyp Polestaru 5 při nabíjení


Čtěte také: Radikální změna. Polestar 2 bude nahrazen zcela novým modelem Polestar 7


Dobíjení brutálním výkonem

Prototyp nyní úspěšně potvrdil dobití z 10 do 80 % kapacity za pouhých 10 minut. Vývojáři potvrdili, že vůz během procesu držel výkon stabilně na 310 kW. Špičkový výkon přesáhl 370 kW nabíjecího výkonu.

Do vozu se zatím instalují moduly o kapacitě 77 kWh. Do produkční verze by ale Polestar chtěl kapacitu navýšit alespoň na 100 kWh. Cílem bude co nejvíce zkrátit dobu nabíjení v porovnání se spalovacími protějšky. Systém by měl být schopný dosáhnout hodnoty až 320 kilometrů během deseti minut.

Kdy se dočkáme?

Elektromobil Polestar 5 neboli Precept se na trh dostane ještě v letošním roce. Automobilka nicméně dává přednost dvojici SUV, které si zákazníci budou moci pořídit dříve. Před „pětkou“ se tak dostane na řadu model Polestar 3 a následně i Polestar 4.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nepředstavitelně rychlé nabíjení. Konečně je smazána nevýhoda elektroaut!

  • Polestar využije unikátní technologie od firmy StoreDot
  • 160 km dojezdu doplní za neskutečných 5 minut
  • Vůz bude k zakoupení ještě letos
Prototyp Polestar 5

Prototyp elektroauta Polestar 5

Polestar se dostává do další fáze testování nového modelu s pořadovým číslem 5. S prototypem nyní prezentuje svojí novou nabíjecí techniku. Půjde o první produkční vůz, který v praxi využije patentované extrémně rychlé nabíjení XFC společnosti StoreDot. Úvodní testy vypadají velmi slibně.

Auto od Polestaru dobijete během pár minut

Sportovní sedan Polestaru vychází z konceptu Precept. Automobilka skupiny Geely je dnes jedna z mála, která své vývojové studie a koncepty skutečně přetváří na produkční modely. První zmínku o sedanu světu výrobce oznámil v závěru roku 2021. Vloni se zahalený prototyp zúčastnil prestižní akce Festival of Speed v britském Goodwoodu. Již tehdy lákal na 800V architekturu, ultra rychlé nabíjení a enormních 884 koní výkonu.

V listopadu pak slavnostně Polestar oznámil spolupráci s vývojářem revolučních baterií StoreDot. Vůz využije typ baterií 100in5, což značí počet mil doplněných v jednotkách minut. Čtyřdveřové GT tak bude schopno ujet dalších 160 kilometrů za pouhých 5 minut nabíjení. StoreDot plánuje baterie uvést do produkce a velkovýroby koncem letošního roku. Podle nových informací Polestaru se produkt povedl a své místo na trhu si zaručeně najde.

Prototyp Polestar 5

Prototyp Polestaru 5 při nabíjení


Čtěte také: Radikální změna. Polestar 2 bude nahrazen zcela novým modelem Polestar 7


Dobíjení brutálním výkonem

Prototyp nyní úspěšně potvrdil dobití z 10 do 80 % kapacity za pouhých 10 minut. Vývojáři potvrdili, že vůz během procesu držel výkon stabilně na 310 kW. Špičkový výkon přesáhl 370 kW nabíjecího výkonu.

Do vozu se zatím instalují moduly o kapacitě 77 kWh. Do produkční verze by ale Polestar chtěl kapacitu navýšit alespoň na 100 kWh. Cílem bude co nejvíce zkrátit dobu nabíjení v porovnání se spalovacími protějšky. Systém by měl být schopný dosáhnout hodnoty až 320 kilometrů během deseti minut.

Kdy se dočkáme?

Elektromobil Polestar 5 neboli Precept se na trh dostane ještě v letošním roce. Automobilka nicméně dává přednost dvojici SUV, které si zákazníci budou moci pořídit dříve. Před „pětkou“ se tak dostane na řadu model Polestar 3 a následně i Polestar 4.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."