Na mnoha místech v Česku napadl sníh, to bohužel znamená určitou obtíž pro ty, kteří si chtějí nabít na veřejných dobíjecích bodech svůj elektromobil. Sníh nemusí být odklizený řádně a může blokovat místo a nabíjení ztěžovat.
Ti, kdo zajišťují údržbu a úklid dobíjecích míst, si zřejmě v mnoha případech neuvědomují, že tím, že vytvoří před dobíjecí stanicí hromadu sněhu, dost tím možnost nabíjení elektromobilu zkomplikují. Přitom stačí tak málo, dávat pozor na to, zda odklizený sníh neblokuje přístup.
Doufejme, že se v těchto případech nejedná o schválnost a o to, aby někdo majiteli elektromobilu ztížil život. Takových případů je totiž zaznamenáno hned několik. „Zhruba jednou za tři měsíce k nějakému poškození dochází. Nejčastěji se jedná o ustřižené kabely, dále silné znečištění stanice, rozbité dobíjecí konektory. Dobíjecí stanici v Praze nám vandal dokonce pomazal exkrementy,“ uvedl Martin Klíma ze společnosti E.ON Drive Infrastructure.
Veřejné dobíjecí stanice je třeba pravidelně kontrolovat a čistit, dále z nich odstraňovat sníh a led. Kontakty na dobíjecí stanici se mají udržovat suché a čisté, kabely izolované a nepoškozené. Vlhkost totiž může způsobit zkraty.
Dobíjecí stanice by měly být pravidelně kontrolované odbornou firmou, díky tomu se odhalí všechny případné problémy. Důležitá je také správná aktualizace softwaru, díky které mohou dobíjecí stanice získat vylepšení důležitá právě v zimním období.
Na mnoha místech v Česku napadl sníh, to bohužel znamená určitou obtíž pro ty, kteří si chtějí nabít na veřejných dobíjecích bodech svůj elektromobil. Sníh nemusí být odklizený řádně a může blokovat místo a nabíjení ztěžovat.
Ti, kdo zajišťují údržbu a úklid dobíjecích míst, si zřejmě v mnoha případech neuvědomují, že tím, že vytvoří před dobíjecí stanicí hromadu sněhu, dost tím možnost nabíjení elektromobilu zkomplikují. Přitom stačí tak málo, dávat pozor na to, zda odklizený sníh neblokuje přístup.
Doufejme, že se v těchto případech nejedná o schválnost a o to, aby někdo majiteli elektromobilu ztížil život. Takových případů je totiž zaznamenáno hned několik. „Zhruba jednou za tři měsíce k nějakému poškození dochází. Nejčastěji se jedná o ustřižené kabely, dále silné znečištění stanice, rozbité dobíjecí konektory. Dobíjecí stanici v Praze nám vandal dokonce pomazal exkrementy,“ uvedl Martin Klíma ze společnosti E.ON Drive Infrastructure.
Veřejné dobíjecí stanice je třeba pravidelně kontrolovat a čistit, dále z nich odstraňovat sníh a led. Kontakty na dobíjecí stanici se mají udržovat suché a čisté, kabely izolované a nepoškozené. Vlhkost totiž může způsobit zkraty.
Dobíjecí stanice by měly být pravidelně kontrolované odbornou firmou, díky tomu se odhalí všechny případné problémy. Důležitá je také správná aktualizace softwaru, díky které mohou dobíjecí stanice získat vylepšení důležitá právě v zimním období.