Německá pošta vsadí na spalováky. Elektrododávky jsou prý v zimě k ničemu
- Deutsche Post DHL provozuje v Německu největší flotilu elektrických dodávek
- V horském regionu Berchtesgaden musely být vozy nahrazeny dieselovými variantami
- Dodávky jsou na sněhu špatně ovladatelné, hlavně v kopcovitém terénu

Část elektrických dodávek StreetScooter, které Deutsche Post pro rozvoz zásilek používá, musela být nahrazena spalovacími verzemi. Podle magazínu Focus vozy v zimních měsících nezvládaly nároky, které na ně byly kladené. Německá pošta s nimi chtěla zlepšit emise CO2 ve svém vozovém parku.
Elektrické dodávky mají na sněhu problémy
„V praktickém provozu se ukázalo, že vozidla nejsou optimální v prudších stoupáních, zejména na zasněžených silnicích. Vozidla jsou příliš lehká a na sněhu jezdí špatně,“ uvedl mluvčí Deutsche Post DHL pro deník Traunsteiner Tagblatt. Elektromobily jsou podle mluvčího stále v provozu, v současnosti přepravují balíky například v doručovací oblasti Traunstein.
V Berchtesgadenu, kde bylo v provozu 50 těchto elektrických dodávek, se pošta nyní vrací ke klasickým poštovním vozům Volkswagen se spalovacími motory.

Nepřehlédněte: Rohlik.cz bude mít největší flotilu elektromobilů v ČR, postaví i vlastní nabíjecí stanice
Není to tedy úplný konec elektromobilů u Deutsche Post. Jedná se jen o přechodný stav v jednom regionu. Nejde ani říci, že elektrické dodávky jsou pro rozvoz zboží na poslední míli nepoužitelné. Do města jsou naopak dobrým a rozumným řešením.
S projektem StreetScooter byly problémy už dříve
Německá pošta se pro udržitelnější dopravu zásilek rozhodla už v roce 2016, na trhu ale nenašla vhodný produkt a rozhodla se, že si ho vyrobí sama. Za tím účelem koupila malou startupovou firmu z Cách. V současné době jezdí po silnicích už 17 tisíc elektrických StreetScooterů a firma počítá s další výrobou bateriových vozů.
Společnost řešila i několik případů požáru vozidel. Na malý dojezd a nedostatek tepla v kabině si zase stěžovali řidiči dodávek.
Deutsche Post DHL se nakonec rozhodla od projektu výroby vozidel ustoupit a prodala ho lucemburskému konsorciu Odin Automotive. Nový majitel chce pokračovat v produkci elektromobilů i nadále. Zbytek už dříve vyrobených vozidel StreetScooter se prodal v loňském roce.