Německá pošta vsadí na spalováky. Elektrododávky jsou prý v zimě k ničemu

Zdeněk Buček
  • Deutsche Post DHL provozuje v Německu největší flotilu elektrických dodávek
  • V horském regionu Berchtesgaden musely být vozy nahrazeny dieselovými variantami
  • Dodávky jsou na sněhu špatně ovladatelné, hlavně v kopcovitém terénu
Dodávka Deutsche Post DHL od firmy StreetScooter
Dodávka Deutsche Post DHL od firmy StreetScooter

Část elektrických dodávek StreetScooter, které Deutsche Post pro rozvoz zásilek používá, musela být nahrazena spalovacími verzemi. Podle magazínu Focus vozy v zimních měsících nezvládaly nároky, které na ně byly kladené. Německá pošta s nimi chtěla zlepšit emise COve svém vozovém parku.

Elektrické dodávky mají na sněhu problémy

„V praktickém provozu se ukázalo, že vozidla nejsou optimální v prudších stoupáních, zejména na zasněžených silnicích. Vozidla jsou příliš lehká a na sněhu jezdí špatně,“ uvedl mluvčí Deutsche Post DHL pro deník Traunsteiner Tagblatt. Elektromobily jsou podle mluvčího stále v provozu, v současnosti přepravují balíky například v doručovací oblasti Traunstein.

V Berchtesgadenu, kde bylo v provozu 50 těchto elektrických dodávek, se pošta nyní vrací ke klasickým poštovním vozům Volkswagen se spalovacími motory. 

Dodávka Deutsche Post DHL od firmy StreetScooter
Dodávka Deutsche Post DHL od firmy StreetScooter

Nepřehlédněte: Rohlik.cz bude mít největší flotilu elektromobilů v ČR, postaví i vlastní nabíjecí stanice


Není to tedy úplný konec elektromobilů u Deutsche Post. Jedná se jen o přechodný stav v jednom regionu. Nejde ani říci, že elektrické dodávky jsou pro rozvoz zboží na poslední míli nepoužitelné. Do města jsou naopak dobrým a rozumným řešením.

S projektem StreetScooter byly problémy už dříve

Německá pošta se pro udržitelnější dopravu zásilek rozhodla už v roce 2016, na trhu ale nenašla vhodný produkt a rozhodla se, že si ho vyrobí sama. Za tím účelem koupila malou startupovou firmu z Cách. V současné době jezdí po silnicích už 17 tisíc elektrických StreetScooterů a firma počítá s další výrobou bateriových vozů.

Společnost řešila i několik případů požáru vozidel. Na malý dojezd a nedostatek tepla v kabině si zase stěžovali řidiči dodávek.

Deutsche Post DHL se nakonec rozhodla od projektu výroby vozidel ustoupit a prodala ho lucemburskému konsorciu Odin Automotive. Nový majitel chce pokračovat v produkci elektromobilů i nadále. Zbytek už dříve vyrobených vozidel StreetScooter se prodal v loňském roce.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články