Nelichotivé prvenství. Podle studie má Tesla zdaleka nejvíce „svolávacích akcí“
- Nedávná studie zkoumala míru poruchovosti nových automobilů
- Měřítkem se stal počet předpokládaných svolávacích akcí v následujících 30 letech
- Tipnete si, jak vypadaly výsledky?

Ačkoliv to tak nebylo vždy, v průběhu posledních let si vozy značky Tesla získaly pověst téměř bezporuchových automobilů. Na jedné straně za to může stále se zvyšující kvalita výroby a na straně druhé je to dáno samotnou koncepcí elektrického pohonu. Jak je tedy možné, že se podle nedávné studie zařadily hned čtyři modely tohoto výrobce mezi pět „nejsvolávanějších“ automobilů ve Spojených státech? Co to pro majitele vlastně znamená?
Jak dopadla studie o poruchovosti nových aut?
Před pár dny se internetem začala šířit studie společnosti iSeeCars, která se zaměřila na poruchovost jednotlivých vozů prodávaných ve Spojených státech. Měřítkem se stala hodnota s názvem „předpokládaný počet svolávacích akcí během 30 let“, která byla určována podle dostupných dat od roku 2014 do současnosti. Pro kontext je důležité zmínit, že průměr se pohyboval někde kolem 4 svolání během tohoto časového úseku.
Poněkud překvapivě nejlépe dopadl Mini Convertible, u něhož je předpoklad 0,2 svolávacích akcí během 30 let. Následoval Lexus NX 300h s výsledkem 0,3 a těsně za ním se s číslem 0,5 umístil Lincoln MKZ Hybrid, Mercedes-Benz CLA, Lexus RX 450h a Nissan 370Z. V první desítce měl přitom Mercedes, kromě zmiňovaného modelu CLA, ještě další dva vozy.

Čtěte také: Z Prahy do Brna na syntetické palivo? Nechtějte vědět, na kolik to vyjde
Výsledky hovoří v neprospěch Tesly. Je v tom ale háček…
Opačnou a znatelně méně lichotivou stranu spektra ovládla Tesla. Velmi populární Model Y dosáhl astronomického výsledku 62,4! Jen o chlup méně zaznamenalo Porsche Panamera a poté následovaly ostatní modely americké automobilky – Model 3 s číslem 56,8, Model X s výsledkem 27,3 a Model S s „pouhými“ 26,4. První desítku doplnil Lincoln Aviator, Volkswagen Atlas Cross Sport, Volkswagen Atlas a dva modely značky RAM, přičemž výsledky těchto automobilů se pohybovaly kolem dvaceti.
Nemusíte se však bát, že byste po koupi nové Tesly trávili týden co týden v servisu s doutnajícím elektromobilem. Každopádně je třeba uvést, že americký výrobce má možnost řešit drtivou většinu nedostatků prostřednictvím over-the-air updatů (OTA) a zákazník tak o většině „svolávacích akcí“ nemusí vlastně ani vědět.