Pokud si kupujeme auto, v naprosté většině uvažujeme o ojetině. To ale neplatí, pokud si chceme pořídit elektromobil, tam jde většinou o nové vozy. Ukázal to průzkum společnosti Raiffeisen – Leasing.
Více než polovina českých řidičů, kteří zvažují nákup benzinového automobilu, by volila ojetý vůz. U dieselu by pak po ojetině sáhlo dokonce přes 60 % respondentů. Předváděcí vůz by v případě řidičů benzinu volila necelá pětina z nich. Podobně je tomu v případě aut s dieselovým pohonem, kde by přednost ojetému vozu před novým či předvádějícím dalo více než 60 % respondentů.
Jiná situace panuje u řidičů zvažujících koupi elektromobilu, kde si kupující pořizují v naprosté většině případů nová vozidla: „Nabídka ojetých elektromobilů je velmi omezená, proto nejsou výsledky našeho průzkumu překvapivé. Preference řidičů se může s rozšiřující se nabídkou autobazarů během příštích let změnit. Do bazarů se budou dostávat také firemní elektromobily, které si zvláště se stávající podporou ve formě dotací Národní rozvojové banky podnikatelé a firmy pořizují,” vysvětluje Jaroslav Kumbera, ředitel oddělení Autofinancování Raiffeisen – Leasing. V průzkumu se potvrdilo, že klíčovými faktory pro pořízení elektromobilu u dotazovaných jsou stále výhodná cena (62,5 %), dojezd (56,4 %) a doba dobíjení (54 %).
Ojetiny o něco častěji volí ženy než muži. V mezigeneračním srovnání pak ojetá auta nejčastěji vyhrávají u nejmladší generace řidičů ve věku 18–26 let. Až 42 % respondentů v průzkumu uvedlo, že by si nově pořízený automobil rádo ponechalo od pěti do deseti let a poté se ho pokusilo prodat. Více než třetina řidičů si pak automobil pořizuje s cílem jezdit s ním do té doby, dokud bude sloužit.
Pokud jde o financování nákupu nového automobilu, sahají Češi do vlastní kapsy. Největší část respondentů by nový vůz financovala výhradně z vlastních úspor. Druhou nejčastější variantou je financování úvěrem.
Pokud si kupujeme auto, v naprosté většině uvažujeme o ojetině. To ale neplatí, pokud si chceme pořídit elektromobil, tam jde většinou o nové vozy. Ukázal to průzkum společnosti Raiffeisen – Leasing.
Více než polovina českých řidičů, kteří zvažují nákup benzinového automobilu, by volila ojetý vůz. U dieselu by pak po ojetině sáhlo dokonce přes 60 % respondentů. Předváděcí vůz by v případě řidičů benzinu volila necelá pětina z nich. Podobně je tomu v případě aut s dieselovým pohonem, kde by přednost ojetému vozu před novým či předvádějícím dalo více než 60 % respondentů.
Jiná situace panuje u řidičů zvažujících koupi elektromobilu, kde si kupující pořizují v naprosté většině případů nová vozidla: „Nabídka ojetých elektromobilů je velmi omezená, proto nejsou výsledky našeho průzkumu překvapivé. Preference řidičů se může s rozšiřující se nabídkou autobazarů během příštích let změnit. Do bazarů se budou dostávat také firemní elektromobily, které si zvláště se stávající podporou ve formě dotací Národní rozvojové banky podnikatelé a firmy pořizují,” vysvětluje Jaroslav Kumbera, ředitel oddělení Autofinancování Raiffeisen – Leasing. V průzkumu se potvrdilo, že klíčovými faktory pro pořízení elektromobilu u dotazovaných jsou stále výhodná cena (62,5 %), dojezd (56,4 %) a doba dobíjení (54 %).
Ojetiny o něco častěji volí ženy než muži. V mezigeneračním srovnání pak ojetá auta nejčastěji vyhrávají u nejmladší generace řidičů ve věku 18–26 let. Až 42 % respondentů v průzkumu uvedlo, že by si nově pořízený automobil rádo ponechalo od pěti do deseti let a poté se ho pokusilo prodat. Více než třetina řidičů si pak automobil pořizuje s cílem jezdit s ním do té doby, dokud bude sloužit.
Pokud jde o financování nákupu nového automobilu, sahají Češi do vlastní kapsy. Největší část respondentů by nový vůz financovala výhradně z vlastních úspor. Druhou nejčastější variantou je financování úvěrem.