Západní výrobci automobilů se v době dočasného zpomalení růstu prodejů čistě elektrických vozidel přesouvají k výrobě většího množství hybridů a plug-in hybridů. Čínský BYD je ale znovu rychlejší. Značka pracuje na obou platformách současně a nedávno představila hybridní technologii nové generace.
I když je velmi nepravděpodobné, že by se auto vyrobené čínskou automobilkou dostalo v brzké době do Spojených států (vzhledem k blížícímu se zvýšení cel na elektromobily vyrobené v Číně), mají Číňané našlápnuto v Evropě a dalších částech světa.
Právě tyto trhy budou brzy těžit z páté generace plug-in hybridní technologie automobilky BYD, která slibuje kombinovaný dojezd až 1 300 mil (2 092 km). Tento týden byly představeny dva nové modely, které tento systém využívají. Začneme ale tím, že impozantní údaj dojezdu je založen na velmi mírném testovacím postupu CLTL, o kterém je známo, že produkuje hodnoty, které jsou v reálných podmínkách téměř nedosažitelné.
Čtěte také: Podmaní si čínský BYD celý svět? Už má větší armádu zaměstnanců než Toyota
Společnost BYD navíc tvrdí, že její nové sedany Seal 06 a Qin L, tedy první modely, které těží z nejnovější technologie PHEV, dokážou urazit daný počet kilometrů za předpokladu, pokud jsou vysokonapěťová trakční baterie i palivová nádrž naplněny po okraj. Oba vozy jsou technicky identické a mají 1,5litrový benzínový motor, který poskytuje výkon 99 koní (74 kilowattů) a točivý moment 126 Nm. V závislosti na úrovni výbavy tento malý spalovací motor spolupracuje buďto s 10kWh nebo 15,8kWh baterií.
Verze s nižšími specifikacemi, které v Číně začínají na ekvivalentu 13 750 USD (315 tisíc korun), propojí baterii s elektromotorem o výkonu 161 k a mají spotřebu paliva podle NEDC 81 mil na galon (2,90 l/100km), zatímco elektrická účinnost je hodnocena podle CLTC na 5,8 mil/kWh (10,7 kWh/100 km). Dojezd na čistě elektrický pohon je podle CLTC 49 mil (79 km). Vybavenější vozy s větší baterií mají výkonnější elektromotor o výkonu 214 koní, který umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon 74 mil (119 km) (CLTC) při plném nabití.
BYD tvrdí, že zvýšení efektivity ve srovnání se systémem PHEV předchozí generace přichází díky systému řízení spotřeby energie ve spolupráci s umělou inteligencí, který rozhoduje, kdy vypnout spalovací motor a změnit pohon na čistě elektrický.
V interiéru obou modelů se nachází velký digitální přístrojový štít, otočný dotykový displej infotainmentu, seznam volitelné výbavy zahrnuje například panoramatické střešní okno, pokročilý asistenční systém úrovně 2 a vyhřívaná a ventilovaná sedadla.
Západní výrobci automobilů se v době dočasného zpomalení růstu prodejů čistě elektrických vozidel přesouvají k výrobě většího množství hybridů a plug-in hybridů. Čínský BYD je ale znovu rychlejší. Značka pracuje na obou platformách současně a nedávno představila hybridní technologii nové generace.
I když je velmi nepravděpodobné, že by se auto vyrobené čínskou automobilkou dostalo v brzké době do Spojených států (vzhledem k blížícímu se zvýšení cel na elektromobily vyrobené v Číně), mají Číňané našlápnuto v Evropě a dalších částech světa.
Právě tyto trhy budou brzy těžit z páté generace plug-in hybridní technologie automobilky BYD, která slibuje kombinovaný dojezd až 1 300 mil (2 092 km). Tento týden byly představeny dva nové modely, které tento systém využívají. Začneme ale tím, že impozantní údaj dojezdu je založen na velmi mírném testovacím postupu CLTL, o kterém je známo, že produkuje hodnoty, které jsou v reálných podmínkách téměř nedosažitelné.
Čtěte také: Podmaní si čínský BYD celý svět? Už má větší armádu zaměstnanců než Toyota
Společnost BYD navíc tvrdí, že její nové sedany Seal 06 a Qin L, tedy první modely, které těží z nejnovější technologie PHEV, dokážou urazit daný počet kilometrů za předpokladu, pokud jsou vysokonapěťová trakční baterie i palivová nádrž naplněny po okraj. Oba vozy jsou technicky identické a mají 1,5litrový benzínový motor, který poskytuje výkon 99 koní (74 kilowattů) a točivý moment 126 Nm. V závislosti na úrovni výbavy tento malý spalovací motor spolupracuje buďto s 10kWh nebo 15,8kWh baterií.
Verze s nižšími specifikacemi, které v Číně začínají na ekvivalentu 13 750 USD (315 tisíc korun), propojí baterii s elektromotorem o výkonu 161 k a mají spotřebu paliva podle NEDC 81 mil na galon (2,90 l/100km), zatímco elektrická účinnost je hodnocena podle CLTC na 5,8 mil/kWh (10,7 kWh/100 km). Dojezd na čistě elektrický pohon je podle CLTC 49 mil (79 km). Vybavenější vozy s větší baterií mají výkonnější elektromotor o výkonu 214 koní, který umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon 74 mil (119 km) (CLTC) při plném nabití.
BYD tvrdí, že zvýšení efektivity ve srovnání se systémem PHEV předchozí generace přichází díky systému řízení spotřeby energie ve spolupráci s umělou inteligencí, který rozhoduje, kdy vypnout spalovací motor a změnit pohon na čistě elektrický.
V interiéru obou modelů se nachází velký digitální přístrojový štít, otočný dotykový displej infotainmentu, seznam volitelné výbavy zahrnuje například panoramatické střešní okno, pokročilý asistenční systém úrovně 2 a vyhřívaná a ventilovaná sedadla.