Nejhorší elektromobil na světě je od Toyoty, tvrdí uznávaný automobilový expert

  • Toyota se na trhu s elektromobily zapsala velmi špatně
  • O model bZ4X není moc zájem
  • Zákazníci vyhlížejí nové přepracované modely
Toyota bZ4X test

Toyota bZ4X | foto: vlastní

Jediný elektromobil Toyoty, model bZ4X, se popularity na trhu rozhodně nedočkal. To stejné by se dalo říci i o Subaru Solterra. Jenže v tomto případě se jedná o stejné vozy, jen s jiným znakem v masce. Aby se Toyota odlepila ode dna a odstranila špatnou nálepku, plánuje spolu s Lexusem uvést v následujících dvou letech až 10 elektrických modelů. Minimálně do té doby se musí Japonci bohužel vypořádat s tím, že se jejich elektromobil umisťuje na předních příčkách v neoblíbenosti.

Toyota a Audi mezi nejhoršími elektromobily

Vážený automobilový reportér a kritik Doug DeMuro sestavil žebříček třech nejhorších elektromobilů. Kromě zmíněného (dvoj) modelu – Toyota bZ4X a sesterského Subaru Solterra – se zde pro někoho překvapivě objevilo i Audi Q4 Sportback e-tron.

Audi se zde objevilo především kvůli svému pozérství. Vůz prý působí příliš neosobně a neuvěřitelně rychle ztrácí na hodnotě. Cena je navíc nesmyslně vysoká. Vůz pořídíte zhruba o 10 tisíc dolarů dráže než Teslu Model Y a ani nedisponuje takovým dojezdem.

O Toyotě bZ4X se kritik vyjádřil velmi jednoduše, že toto vozidlo je jednoduše špatné. Letošní lehce omlazená verze se prodává v Česku od 1 129 000 korun. Za tuto částku si pořídíte předokolku s výkonem 204 koní a dojezdem až 500 km. Čtyřkolka nabízí lehce vyšší výkon 217 koní při sníženém dojezdu až 445 km. K těmto hodnotám se ovšem v realitě dá jen těžko přiblížit a problémem je i pomalejší nabíjení.

Audi Q4 e-tron, elektromobil

Audi Q4 e-tron, elektromobil


Čtěte také: Cybertruck se může třást. Toyota Hilux na baterky dorazí v příštím roce


Toyota musí zabrat

Na trhu prý nenajdeme vozidlo s horším poměrem ceny, výkonu a dojezdu. Je těžko stravitelné, že se takovými slovy hodnotí automobilka, která se dlouhá desetiletí držela na první příčce. Nový sektor jí zatím ale vůbec nesedí a mnoho lidí jsou skeptičtí i k nově příchozím modelům. Mizerné prodeje jen potvrzují, že špatné zkušenosti s kritikem sdílí i zákazníci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejhorší elektromobil na světě je od Toyoty, tvrdí uznávaný automobilový expert

  • Toyota se na trhu s elektromobily zapsala velmi špatně
  • O model bZ4X není moc zájem
  • Zákazníci vyhlížejí nové přepracované modely
Toyota bZ4X test

Toyota bZ4X | foto: vlastní

Jediný elektromobil Toyoty, model bZ4X, se popularity na trhu rozhodně nedočkal. To stejné by se dalo říci i o Subaru Solterra. Jenže v tomto případě se jedná o stejné vozy, jen s jiným znakem v masce. Aby se Toyota odlepila ode dna a odstranila špatnou nálepku, plánuje spolu s Lexusem uvést v následujících dvou letech až 10 elektrických modelů. Minimálně do té doby se musí Japonci bohužel vypořádat s tím, že se jejich elektromobil umisťuje na předních příčkách v neoblíbenosti.

Toyota a Audi mezi nejhoršími elektromobily

Vážený automobilový reportér a kritik Doug DeMuro sestavil žebříček třech nejhorších elektromobilů. Kromě zmíněného (dvoj) modelu – Toyota bZ4X a sesterského Subaru Solterra – se zde pro někoho překvapivě objevilo i Audi Q4 Sportback e-tron.

Audi se zde objevilo především kvůli svému pozérství. Vůz prý působí příliš neosobně a neuvěřitelně rychle ztrácí na hodnotě. Cena je navíc nesmyslně vysoká. Vůz pořídíte zhruba o 10 tisíc dolarů dráže než Teslu Model Y a ani nedisponuje takovým dojezdem.

O Toyotě bZ4X se kritik vyjádřil velmi jednoduše, že toto vozidlo je jednoduše špatné. Letošní lehce omlazená verze se prodává v Česku od 1 129 000 korun. Za tuto částku si pořídíte předokolku s výkonem 204 koní a dojezdem až 500 km. Čtyřkolka nabízí lehce vyšší výkon 217 koní při sníženém dojezdu až 445 km. K těmto hodnotám se ovšem v realitě dá jen těžko přiblížit a problémem je i pomalejší nabíjení.

Audi Q4 e-tron, elektromobil

Audi Q4 e-tron, elektromobil


Čtěte také: Cybertruck se může třást. Toyota Hilux na baterky dorazí v příštím roce


Toyota musí zabrat

Na trhu prý nenajdeme vozidlo s horším poměrem ceny, výkonu a dojezdu. Je těžko stravitelné, že se takovými slovy hodnotí automobilka, která se dlouhá desetiletí držela na první příčce. Nový sektor jí zatím ale vůbec nesedí a mnoho lidí jsou skeptičtí i k nově příchozím modelům. Mizerné prodeje jen potvrzují, že špatné zkušenosti s kritikem sdílí i zákazníci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."