Našli jsme ideální elektrokolo do města. Je malé a řídítka složíte naplocho

Pavel Škopek
Kompaktní městské elektrokolo Boost Mini | foto: The Boost Bike
Kompaktní městské elektrokolo Boost Mini | foto: The Boost Bike

Kompaktní Boost Mini vypadá jako BMX, ale je to plnohodnotné městské kolo s kvalitní výbavou. Elektrokolo má dojezd až 56 kilometrů.

Kompaktní, ale plnohodnotné

Miniaturní, ale dospělý. Boost Mini vypadá jako BMX pro dospělé a přitom se chová jako plnohodnotné městské kolo. Nenadělá hluk, nezabere místo a přesto zvládne každodenní jízdy bez kompromisů. Co ale zaujme nejvíc? I když ho nesložíte napůl, zmenší se na pouhých 25 cm na šířku. Konečně kolo, které se přizpůsobí městu, ne naopak.

Boost Mini je prvním vlastním kolem britské značky Boost, známé dosud hlavně díky elektrosadám pro přestavbu klasických kol. Novinka je k dispozici jako čistě šlapací model, nebo jako elektrokolo. V druhém případě se o pohon se stará zadní nábojový motor s výkonem 250 W a točivým momentem 42 Nm, baterie o kapacitě 252 Wh nabídne dojezd 32 až 56 km v závislosti na režimu.

Z pohledu vybavení nejde o žádnou hračku. Kolo má hydraulické kotoučové brzdy, osm převodů od Shimana a rám z leteckého hliníku 6061-T6. Výrobce použil standardní komponenty, takže servis by neměl být problém ani v běžném cykloservisu. Připočtěte nastavitelné sedlo a řídítka a dostanete univerzální řešení pro výšku jezdce od 150 do 187 cm.

Kompaktní městské elektrokolo Boost Mini je možné složit naplocho pro úsporu místa | foto: The Boost Bike
Kompaktní městské elektrokolo Boost Mini je možné složit naplocho pro úsporu místa | foto: The Boost Bike

Vejde se do předsíně, ale neohýbá se

Zásadní výhodou Boost Mini je chytré zmenšení. Rám se sice neohýbá, ale díky sklopnému představci a pedálům kolo složíte naplocho ke zdi, což výrazně usnadní jeho skladování v bytě, chodbě nebo kufru auta. Přesto si zachovává jízdní vlastnosti velkého kola. Svou geometrií připomíná endurance silniční modely, což se projeví ve stabilitě a jistotě řízení.

Boost navíc myslí na uživatele, kteří se nechtějí hned vázat na elektropohon. Základní model lze totiž snadno přestavět na elektrický díky kompatibilní přestavbové sadě. Za půl hodiny a s běžným nářadím se z klasického kola stane plnohodnotné elektrokolo.

Oficiální předprodej začne 14. září na webu výrobce. V nabídce bude omezené množství kol za zvýhodněné ceny. Elektrokolo tak vyjde na 995 liber (28 100 korun) místo běžných 1 245 liber (35 100 korun) a čistě šlapací varianta na 540 liber (15 200 korun) místo 595 liber (16 800 korun). Výrobce doporučuje zaregistrovat se k odběru novinek, protože první várka bude omezená.

Zdroj: The Boost Bike


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články