Nákupní taška na steroidech? Chystaný elektromobil od Smartu se nám poprvé ukazuje

Matouš Vrchota
  • Značka Smart chce rozšířit své obzory za hranice měst
  • Na čínský trh míří kupé SUV model bez označení
  • Mohl by konkurovat Volkswagenu ID.4?
Smart kupé SUV
Smart kupé SUV

Drobné městské vozy značky Smart najdete snad v každém velkém metropolitním městě. Od dávných dob patří k tomu nejkompaktnějšímu, co vás po městě přepravilo a v podstatě bez zdlouhavé nutnosti hledání parkovacího místa. Jak šla doba, tak i Smart na trh přivedl elektrickou verzi, které se daří vcelku průměrně. S novým modelem by ale nejspíše Mercedes jako vlastník chtěl tento trend změnit.

S tímhle Smartem se nemusíte bát delší cesty

Elektrický Smart s pořadovým číslem 3 si ale nepředstavujte jako dosavadní mikro modely. Bude cílit na odlišný způsob užití i cílovou skupinu. Poprvé dostane Smart odlišnou karoserii, v případě tohoto modelu půjde o typ kupé SUV. Jeho hlavním konkurentem by tam mohl být například vůz Volkswagen ID.4. Minimálně co se velikosti týče.

Vůz nebyl zatím oficiálně představen, jedná se o informace čínské regulační autority pro registraci vozidel. Ta musí od automobilky v dostatečném předstihu obdržet nutné informace pro schválení provozu na místních komunikacích. Díky tomu ale tedy víme, že vůz bude dlouhý 4,4 metru a vysoký 1,55 metru. Rozvor náprav je hodnotou nejvíce blíže malému sourozenci s délkou 2,78 metru.

Nový Smart #1
Nový Smart #1

Čtěte také: Elektrický Smart #1 přijíždí na scénu! Nabídne překvapující výkon i dojezd


Dostane techniku staršího bratříčka?

Smart číslo tři se bude nabízet ve variantě s jedním motorem s pohonem přední nápravy o výkonu 200 kW. Shodný výkon nabízí i první elektrický Smart. Verze s dvojicí motorů zvýší celkový výkon o dalších 115 kW. Zajímavostí je, že v tomto případě jsou oba motory umístěné vepředu, ale pohání všechna čtyři kola.

O bateriích je zatím pouze známé, kdo by se měl postarat o jejich dodávku do továrny. Dělit by se měli partneři CALB a Sunwoda. Kapacita ani dojezd ale zůstávají v utajení. Pokud bychom se měli podobně jako u výkonu motoru podívat k prodávanému malému modelu, ten dostal do výbavy baterii o kapacitě 66 kWh. Pro čínský trh byla nastavena startovací cena na 190 tisíc yuanů. Jedná se o cenu po odečtu místních slev na pořízení elektromobilu. V přepočtu na naší domácí cenu se jedná o ekvivalent 630 tisíc korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články