Nabíjení Škody Enyaq iV na Tesla Superchargeru? Vyzkoušeli jsme to v praxi

  • S elektromobilem Škoda Enyaq 80X iV jsme vyrazili do Norska
  • Během cesty jsme vyzkoušeli i nabíjení na Tesla Superchargeru
  • Jak to probíhalo a jaká byla cena za nabíjení vozu cizí značky?
Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku

Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku | foto: vlastní

Už několikrát jsme psali o tom, že Tesla rozšiřuje svůj pilotní program nabíjení vozů cizích značek na Superchargerech, ale nikdy jsme to nevyzkoušeli v praxi. Až do teď. Při cestě do Norska se Škodou Enyaq 80X iV jsme ve Švédsku tuto možnost krátce vyzkoušeli.

Nabíjíme Škodu Enyaq na Tesla Superchargeru

Není to nic složitého. Potřebujete jen aplikaci Tesly a vybraný stát s pilotním programem a podporovanou nabíječkou. V našem případě se jednalo o Švédsko a nabíjecí hub Falkenberg, kde naleznete hned 18 stojanů Supercharger. Je nutné přijet ke stojanu s nabíjecím portem dostatečně blízko, nabíječky mají opravdu krátké kabely, proto dosáhnou jen zhruba metr od stanice.

Připojujeme Enyaq a spouštíme aplikaci Tesla v telefonu. V ní musíte být zaregistrováni, ale pozor, vaše adresa se musí nacházet v podporované zemi, kde pilotní program funguje. V našem případě jsme použili náhodně zvolenou adresu v Londýně ve Velké Británii. Od této chvíle vše funguje velmi podobně, jako když používáte spuštění nabíjení jakoukoliv jinou aplikací.

Pohled do aplikace Tesly na nabíjení na Superchargeru elektromobilem cizí značky

Pohled do aplikace Tesly na nabíjení na Superchargeru elektromobilem cizí značky | foto: vlastní


Čtěte také: Tesla otevře své nabíječky cizím značkám v další zemi. Kdo bude oním šťastlivcem?


Kolik nabíjení cizího elektromobilu na Superchargeru stojí?

V detailu nabíjecího místa vidíte maximální výkon a počet dostupných stanic a samozřejmě cenu za nabíjení. Všechno krásně v češtině. Po vybrání konkrétního čísla stojanu spouštíme nabíjení. Po pár okamžicích už do Enyaqu proudí energie rychlostí kolem 40 až 50 kW, což není zrovna moc, ale přeci jen máme v baterii 77 %. Vše tedy funguje jako u každé jiné nabíječky, ale pohled na Škodovku na Superchargeru je pro nás celkem kuriózní.

A kolik vůbec nabíjení na Superchargeru pro vozy cizích značek stojí? Nás konkrétně ve Švédsku vyšla jedna kilowatthodina na 7,60 švédských korun (zhruba 18 Kč). Cena se v rámci jednoho státu může na každé lokalitě mírně lišit. Konkrétní účtovanou částku uvidíte před nabíjením ve své aplikaci Tesla.

Celkem jsme během velmi krátkého testu nabili jen 2 kWh za celkem 36 Kč. Nejde zrovna o nejlevnější variantu nabíjení v dané zemi, ale oproti Ionity bez měsíčního paušálu, kde zaplatíte 21 Kč/kWh, stále ušetříte.

Mimochodem, za měsíční poplatek 10,99 liber (zhruba 320 korun) se vám sníží cena za dobitou kWh na 13 korun (platí pro tuto konkrétní lokalitu — pozn. redakce). U konkurenčního Ionity za měsíční paušál zaplatíte sice 500 korun, ale následně platíte jen 9 korun za kilowatthodinu.

Více informací o naší cestě do Norska se Škodou Enyaq 80X iV se dočtete na našich stránkách již brzy ve velkém cestopisu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nabíjení Škody Enyaq iV na Tesla Superchargeru? Vyzkoušeli jsme to v praxi

  • S elektromobilem Škoda Enyaq 80X iV jsme vyrazili do Norska
  • Během cesty jsme vyzkoušeli i nabíjení na Tesla Superchargeru
  • Jak to probíhalo a jaká byla cena za nabíjení vozu cizí značky?
Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku

Škoda Enyaq 80X iV na Tesla Superchargeru ve Švédsku | foto: vlastní

Už několikrát jsme psali o tom, že Tesla rozšiřuje svůj pilotní program nabíjení vozů cizích značek na Superchargerech, ale nikdy jsme to nevyzkoušeli v praxi. Až do teď. Při cestě do Norska se Škodou Enyaq 80X iV jsme ve Švédsku tuto možnost krátce vyzkoušeli.

Nabíjíme Škodu Enyaq na Tesla Superchargeru

Není to nic složitého. Potřebujete jen aplikaci Tesly a vybraný stát s pilotním programem a podporovanou nabíječkou. V našem případě se jednalo o Švédsko a nabíjecí hub Falkenberg, kde naleznete hned 18 stojanů Supercharger. Je nutné přijet ke stojanu s nabíjecím portem dostatečně blízko, nabíječky mají opravdu krátké kabely, proto dosáhnou jen zhruba metr od stanice.

Připojujeme Enyaq a spouštíme aplikaci Tesla v telefonu. V ní musíte být zaregistrováni, ale pozor, vaše adresa se musí nacházet v podporované zemi, kde pilotní program funguje. V našem případě jsme použili náhodně zvolenou adresu v Londýně ve Velké Británii. Od této chvíle vše funguje velmi podobně, jako když používáte spuštění nabíjení jakoukoliv jinou aplikací.

Pohled do aplikace Tesly na nabíjení na Superchargeru elektromobilem cizí značky

Pohled do aplikace Tesly na nabíjení na Superchargeru elektromobilem cizí značky | foto: vlastní


Čtěte také: Tesla otevře své nabíječky cizím značkám v další zemi. Kdo bude oním šťastlivcem?


Kolik nabíjení cizího elektromobilu na Superchargeru stojí?

V detailu nabíjecího místa vidíte maximální výkon a počet dostupných stanic a samozřejmě cenu za nabíjení. Všechno krásně v češtině. Po vybrání konkrétního čísla stojanu spouštíme nabíjení. Po pár okamžicích už do Enyaqu proudí energie rychlostí kolem 40 až 50 kW, což není zrovna moc, ale přeci jen máme v baterii 77 %. Vše tedy funguje jako u každé jiné nabíječky, ale pohled na Škodovku na Superchargeru je pro nás celkem kuriózní.

A kolik vůbec nabíjení na Superchargeru pro vozy cizích značek stojí? Nás konkrétně ve Švédsku vyšla jedna kilowatthodina na 7,60 švédských korun (zhruba 18 Kč). Cena se v rámci jednoho státu může na každé lokalitě mírně lišit. Konkrétní účtovanou částku uvidíte před nabíjením ve své aplikaci Tesla.

Celkem jsme během velmi krátkého testu nabili jen 2 kWh za celkem 36 Kč. Nejde zrovna o nejlevnější variantu nabíjení v dané zemi, ale oproti Ionity bez měsíčního paušálu, kde zaplatíte 21 Kč/kWh, stále ušetříte.

Mimochodem, za měsíční poplatek 10,99 liber (zhruba 320 korun) se vám sníží cena za dobitou kWh na 13 korun (platí pro tuto konkrétní lokalitu — pozn. redakce). U konkurenčního Ionity za měsíční paušál zaplatíte sice 500 korun, ale následně platíte jen 9 korun za kilowatthodinu.

Více informací o naší cestě do Norska se Škodou Enyaq 80X iV se dočtete na našich stránkách již brzy ve velkém cestopisu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."