Nabíjení Škody Enyaq iV na Tesla Superchargeru? Vyzkoušeli jsme to v praxi
- S elektromobilem Škoda Enyaq 80X iV jsme vyrazili do Norska
- Během cesty jsme vyzkoušeli i nabíjení na Tesla Superchargeru
- Jak to probíhalo a jaká byla cena za nabíjení vozu cizí značky?

Už několikrát jsme psali o tom, že Tesla rozšiřuje svůj pilotní program nabíjení vozů cizích značek na Superchargerech, ale nikdy jsme to nevyzkoušeli v praxi. Až do teď. Při cestě do Norska se Škodou Enyaq 80X iV jsme ve Švédsku tuto možnost krátce vyzkoušeli.
Nabíjíme Škodu Enyaq na Tesla Superchargeru
Není to nic složitého. Potřebujete jen aplikaci Tesly a vybraný stát s pilotním programem a podporovanou nabíječkou. V našem případě se jednalo o Švédsko a nabíjecí hub Falkenberg, kde naleznete hned 18 stojanů Supercharger. Je nutné přijet ke stojanu s nabíjecím portem dostatečně blízko, nabíječky mají opravdu krátké kabely, proto dosáhnou jen zhruba metr od stanice.
Připojujeme Enyaq a spouštíme aplikaci Tesla v telefonu. V ní musíte být zaregistrováni, ale pozor, vaše adresa se musí nacházet v podporované zemi, kde pilotní program funguje. V našem případě jsme použili náhodně zvolenou adresu v Londýně ve Velké Británii. Od této chvíle vše funguje velmi podobně, jako když používáte spuštění nabíjení jakoukoliv jinou aplikací.

Čtěte také: Tesla otevře své nabíječky cizím značkám v další zemi. Kdo bude oním šťastlivcem?
Kolik nabíjení cizího elektromobilu na Superchargeru stojí?
V detailu nabíjecího místa vidíte maximální výkon a počet dostupných stanic a samozřejmě cenu za nabíjení. Všechno krásně v češtině. Po vybrání konkrétního čísla stojanu spouštíme nabíjení. Po pár okamžicích už do Enyaqu proudí energie rychlostí kolem 40 až 50 kW, což není zrovna moc, ale přeci jen máme v baterii 77 %. Vše tedy funguje jako u každé jiné nabíječky, ale pohled na Škodovku na Superchargeru je pro nás celkem kuriózní.
A kolik vůbec nabíjení na Superchargeru pro vozy cizích značek stojí? Nás konkrétně ve Švédsku vyšla jedna kilowatthodina na 7,60 švédských korun (zhruba 18 Kč). Cena se v rámci jednoho státu může na každé lokalitě mírně lišit. Konkrétní účtovanou částku uvidíte před nabíjením ve své aplikaci Tesla.
Celkem jsme během velmi krátkého testu nabili jen 2 kWh za celkem 36 Kč. Nejde zrovna o nejlevnější variantu nabíjení v dané zemi, ale oproti Ionity bez měsíčního paušálu, kde zaplatíte 21 Kč/kWh, stále ušetříte.
Mimochodem, za měsíční poplatek 10,99 liber (zhruba 320 korun) se vám sníží cena za dobitou kWh na 13 korun (platí pro tuto konkrétní lokalitu — pozn. redakce). U konkurenčního Ionity za měsíční paušál zaplatíte sice 500 korun, ale následně platíte jen 9 korun za kilowatthodinu.
Více informací o naší cestě do Norska se Škodou Enyaq 80X iV se dočtete na našich stránkách již brzy ve velkém cestopisu.