Všechny verze Fordu Mondeo byly modernizovány, pokud jde o exteriér i technologie. Zcela nové je však elektrifikované provedení Mondeo Hybrid kombi, které kombinuje benzinový motor s elektromotorem.
„Ford Mondeo Hybrid nabízí díky vytříbené automatické převodovce a schopnosti tichého rozjezdu velmi specifický zážitek z jízdy. Když k tomu připočteme výhodu nízkých emisí, očekáváme, že podíl hybridní varianty na prodejních výsledcích dosáhne až 50 %,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Současně uvádíme nový vznětový motor se systémem SCR, který s rezervou splňuje požadavky emisních norem Euro 6d Temp, a novou osmistupňovou samočinnou převodovku.“
Novinka je pro zákazníky v České republice k objednání za 949 900 korun, pokud jde o hybridní verzi. Cena je navíc srovnatelná s nejbližší variantou modelu se spalovacím motorem. Ford Mondeo se vyrábí v moderním montážním závodu ve španělské Valencii. Čtvrtá generace Mondea, která se začala prodávat v roce 2015, má v Evropě na kontě již více než 250 000 prodaných vozů.
“Nové Mondeo Hybrid kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru.” uvádí automobilka ve své tiskové zprávě.
Nový Ford Mondeo Hybrid může jezdit i v čistě elektrickém režimu, což se hodí zejména ve městě, kde tím dochází ke snižování lokálních emisí. Ovšem baterie je potřeba patřičně během jízdy dobíjet, a to rekuperací, tedy brzděním. Hnací soustavu tvoří speciálně vyvinutý benzinový motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné Li-Ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.
Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 koní), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Rekuperací lze zachytit až 90 % energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. “I díky tomu nabízí Mondeo Hybrid kombi mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 gramů CO2 na kilometr. A velmi zajímavou výhodu nabízí hybridní Mondeo pražským řidičům: může totiž po zaplacení velmi nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách.” se můžeme dále dočíst ve zprávě od společnosti Ford.
Všechny verze Fordu Mondeo byly modernizovány, pokud jde o exteriér i technologie. Zcela nové je však elektrifikované provedení Mondeo Hybrid kombi, které kombinuje benzinový motor s elektromotorem.
Tip: Ford Mondeo přichází ve variantě s hybridním pohonem
„Ford Mondeo Hybrid nabízí díky vytříbené automatické převodovce a schopnosti tichého rozjezdu velmi specifický zážitek z jízdy. Když k tomu připočteme výhodu nízkých emisí, očekáváme, že podíl hybridní varianty na prodejních výsledcích dosáhne až 50 %,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Současně uvádíme nový vznětový motor se systémem SCR, který s rezervou splňuje požadavky emisních norem Euro 6d Temp, a novou osmistupňovou samočinnou převodovku.“
Novinka je pro zákazníky v České republice k objednání za 949 900 korun, pokud jde o hybridní verzi. Cena je navíc srovnatelná s nejbližší variantou modelu se spalovacím motorem. Ford Mondeo se vyrábí v moderním montážním závodu ve španělské Valencii. Čtvrtá generace Mondea, která se začala prodávat v roce 2015, má v Evropě na kontě již více než 250 000 prodaných vozů.
“Nové Mondeo Hybrid kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru.” uvádí automobilka ve své tiskové zprávě.
Nový Ford Mondeo Hybrid může jezdit i v čistě elektrickém režimu, což se hodí zejména ve městě, kde tím dochází ke snižování lokálních emisí. Ovšem baterie je potřeba patřičně během jízdy dobíjet, a to rekuperací, tedy brzděním. Hnací soustavu tvoří speciálně vyvinutý benzinový motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné Li-Ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.
Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 koní), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Rekuperací lze zachytit až 90 % energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. “I díky tomu nabízí Mondeo Hybrid kombi mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 gramů CO2 na kilometr. A velmi zajímavou výhodu nabízí hybridní Mondeo pražským řidičům: může totiž po zaplacení velmi nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách.” se můžeme dále dočíst ve zprávě od společnosti Ford.