Tesla nabíječkám na americké půdě na rozdíl od Evropy zcela jasně dominuje. Dlouhé roky zcela proprietární NACS konektor však postupně odemyká i pro vozy cizích značek. Čím dál více automobilek nyní zvažuje, že své vozy určené (zatím jen) pro americký trh bude nabízet právě ve variantě kompatibilní s NACS.
K této ideji se nedávno přiklonilo i nejužší vedení nadnárodního koncernu Stellantis. Na jednu stranu manažeři tuto možnost intenzivně zvažují, na druhou zdůrazňují, že je k tomu třeba určitý „tranzitní čas“, který nemusí probíhat stejným tempem jako v případě Fordu nebo GM.
Přesto je výhledově trend standardizace nejspíš daný a v tomto kontextu se dá očekávat, že NACS v automobilové branži postupně adoptují všichni významní hráči nejen v USA, ale i v Evropě či jinde, informuje server Ars Technica.
Čtěte také: Fascinující elektrokolo i rotoped. Bicykl navíc dobijete velmi nevšedním způsobem
Server si jako berličku vzal na pomoc aktuální situaci ve Spojených státech, kde nasazení krátce po sobě potvrdily Blink a Electrify America. Jde tak o další signál, že se věci dávají do pohybu.
Aby bylo jasno, přístup k sítím Supercharger zůstává střeženým královstvím Tesly, což standardizaci jejího konektoru nevylučuje. Ostatně, byla to právě Muskova společnost, jež byla tomuto nápadu maximálně otevřená.
Brendan Jones, CEO Blink Charging, potvrdil ostrý start začátkem příštího roku. A Electrify America, jež je jen tak mimochodem ve vlastnictví VW? Firma potvrdila, že bude potřebovat o něco delší čas, tudíž nejdříve v roce 2025.
Tesla nabíječkám na americké půdě na rozdíl od Evropy zcela jasně dominuje. Dlouhé roky zcela proprietární NACS konektor však postupně odemyká i pro vozy cizích značek. Čím dál více automobilek nyní zvažuje, že své vozy určené (zatím jen) pro americký trh bude nabízet právě ve variantě kompatibilní s NACS.
K této ideji se nedávno přiklonilo i nejužší vedení nadnárodního koncernu Stellantis. Na jednu stranu manažeři tuto možnost intenzivně zvažují, na druhou zdůrazňují, že je k tomu třeba určitý „tranzitní čas“, který nemusí probíhat stejným tempem jako v případě Fordu nebo GM.
Přesto je výhledově trend standardizace nejspíš daný a v tomto kontextu se dá očekávat, že NACS v automobilové branži postupně adoptují všichni významní hráči nejen v USA, ale i v Evropě či jinde, informuje server Ars Technica.
Čtěte také: Fascinující elektrokolo i rotoped. Bicykl navíc dobijete velmi nevšedním způsobem
Server si jako berličku vzal na pomoc aktuální situaci ve Spojených státech, kde nasazení krátce po sobě potvrdily Blink a Electrify America. Jde tak o další signál, že se věci dávají do pohybu.
Aby bylo jasno, přístup k sítím Supercharger zůstává střeženým královstvím Tesly, což standardizaci jejího konektoru nevylučuje. Ostatně, byla to právě Muskova společnost, jež byla tomuto nápadu maximálně otevřená.
Brendan Jones, CEO Blink Charging, potvrdil ostrý start začátkem příštího roku. A Electrify America, jež je jen tak mimochodem ve vlastnictví VW? Firma potvrdila, že bude potřebovat o něco delší čas, tudíž nejdříve v roce 2025.