Musk prostě přemýšlí jinak. Autopilot Tesly využije „systém pro předvídání“

  • Tesla se pilně věnuje vývoji autonomního řízení
  • Předpověď dráhy pohybujícího se objektu může být zásadní pro bezpečnou jízdu
  • Tesla upřednostňuje kamery před radarem
Tesla FSD Beta

Tesla Full Self-Driving Beta | foto: Tesla

V souvislosti se zlepšením svého systému pro plně autonomní řízení přichází Tesla s patentem predikce dráhy detekovaného objektu pomocí systémů založených na vidění.

Elon Musk touží po Tesle „bez volantu“

Mezi nejznámější cíle, kterých se snaží automobilka Tesla dosáhnout u svých modelů, je plnohodnotné autonomní řízení. Kalifornský výrobce již řadu let vyvíjí systém Autopilot, který dokáže řídit vůz bez pomoci člověka. V současnosti společnost pracuje na verzi FSD Beta, která již dokáže řídit s minimálními zásahy řidiče. Systém přesto vyžaduje neustálý dohled. I když je proces vytváření softwaru pro plně autonomní vozidla extrémně obtížný, snaží se Tesla postupovat neustále kupředu.

Dne 23. února 2023 byl pod názvem “Předpověď dráhy detekovaného objektu pomocí systémů, založených na vidění” zveřejněn patent, který odhaluje využití vstupních dat z kamerových systémů ke generování simulací nebo předpokládaných trajektorií objektů detekovaných systémem vidění vozidla.

Počítačová simulace a predikce pohybu jednotlivých objektů v křižovatce | foto: Tesla


Čtěte také: Autopilot Tesly je „svinstvo“, tvrdí spoluzakladatel automobilky


Špatné počasí radaru nesvědčí

Společnost vysvětluje, že tradičně jsou vozidla vybavena senzory, které je možné využít k ovládání různých komponent. Tyto senzory u mnoha navigačních, lokalizačních a bezpečnostních systémů, založených na detekci pohybu, zahrnují například radarové systémy, systémy LIDAR a další, které jsou schopny detekovat objekty a charakterizovat jejich vlastnosti. Použití takových systémů ale zvyšuje náklady na výrobu a údržbu vozidel. Navíc, například za zhoršených povětrnostních podmínek nemusí tyto systémy pracovat korektně a jejich chybovost může narůstat.

Z toho důvodu sází Tesla především na kamery, které jsou relativně levné a lépe ve zhoršených povětrnostních podmínkách „vidí“. Aby se vyřešily některé nedostatky, řeší publikovaný patent využívání souborů vstupních dat ze systému počítačového vidění pro generování simulací nebo předpokládaných trajektorií pohybujících se objektů. Znamená to, že vozidla vybavena algoritmy strojového učení dokážou zpracovat vstupní data shromážděná z jednoho nebo více systémů vidění k identifikaci předpokládaného pohybu objektů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Musk prostě přemýšlí jinak. Autopilot Tesly využije „systém pro předvídání“

  • Tesla se pilně věnuje vývoji autonomního řízení
  • Předpověď dráhy pohybujícího se objektu může být zásadní pro bezpečnou jízdu
  • Tesla upřednostňuje kamery před radarem
Tesla FSD Beta

Tesla Full Self-Driving Beta | foto: Tesla

V souvislosti se zlepšením svého systému pro plně autonomní řízení přichází Tesla s patentem predikce dráhy detekovaného objektu pomocí systémů založených na vidění.

Elon Musk touží po Tesle „bez volantu“

Mezi nejznámější cíle, kterých se snaží automobilka Tesla dosáhnout u svých modelů, je plnohodnotné autonomní řízení. Kalifornský výrobce již řadu let vyvíjí systém Autopilot, který dokáže řídit vůz bez pomoci člověka. V současnosti společnost pracuje na verzi FSD Beta, která již dokáže řídit s minimálními zásahy řidiče. Systém přesto vyžaduje neustálý dohled. I když je proces vytváření softwaru pro plně autonomní vozidla extrémně obtížný, snaží se Tesla postupovat neustále kupředu.

Dne 23. února 2023 byl pod názvem “Předpověď dráhy detekovaného objektu pomocí systémů, založených na vidění” zveřejněn patent, který odhaluje využití vstupních dat z kamerových systémů ke generování simulací nebo předpokládaných trajektorií objektů detekovaných systémem vidění vozidla.

Počítačová simulace a predikce pohybu jednotlivých objektů v křižovatce | foto: Tesla


Čtěte také: Autopilot Tesly je „svinstvo“, tvrdí spoluzakladatel automobilky


Špatné počasí radaru nesvědčí

Společnost vysvětluje, že tradičně jsou vozidla vybavena senzory, které je možné využít k ovládání různých komponent. Tyto senzory u mnoha navigačních, lokalizačních a bezpečnostních systémů, založených na detekci pohybu, zahrnují například radarové systémy, systémy LIDAR a další, které jsou schopny detekovat objekty a charakterizovat jejich vlastnosti. Použití takových systémů ale zvyšuje náklady na výrobu a údržbu vozidel. Navíc, například za zhoršených povětrnostních podmínek nemusí tyto systémy pracovat korektně a jejich chybovost může narůstat.

Z toho důvodu sází Tesla především na kamery, které jsou relativně levné a lépe ve zhoršených povětrnostních podmínkách „vidí“. Aby se vyřešily některé nedostatky, řeší publikovaný patent využívání souborů vstupních dat ze systému počítačového vidění pro generování simulací nebo předpokládaných trajektorií pohybujících se objektů. Znamená to, že vozidla vybavena algoritmy strojového učení dokážou zpracovat vstupní data shromážděná z jednoho nebo více systémů vidění k identifikaci předpokládaného pohybu objektů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."