V mnoha studiích již bylo prokázáno, že baterie elektromobilů nejsou přímým nebezpečím a jejich požáry jsou často dílem výrobní vady nebo vážné dopravní nehody. Jedním ze špatných příkladů budiž nedávná nehoda Tesly Model X, která v americkém Texasu havarovala a během pár minut stihla kompletně shořet. Lze ovšem vinit elektrický vůz?
Tamní policie uprostřed noci informovala o vážné dopravné nehodě, která se přihodila mladíkovi poblíž čerpací stanice Shell. Dle jejich vyjádření a přiložených fotek řídil nezletilý muž elektromobil Tesla Model X, přičemž při jízdě městem nezvládl řízení a naboural do semaforu poblíž křižovatky. Poté pokračoval přímým směrem až k čerpací stanici, kde se vůz konečně zastavil.
Téměř okamžitě po nárazu začal elektrický vůz hořet, zatímco mladík stihl v rámci několika sekund vystoupit a zachránit tak svůj život. Při příjezdu policie u něj byla provedena dechová zkouška, která odhalila, že řidič sedl za volant pod vlivem alkoholu. Následně byl policií zadržen.
Čtěte také: Tesla Model X dostala v terénu naloženo od běžného auta, které koupíte za zlomek ceny
Asi půl hodiny po prvním hlášení policie se požár podařilo stabilizovat místním hasičským sborem. Jejich práce však v tu chvíli neskončila, neboť museli stále chladit přítomnou baterii a ujistit se, že ji znova nezachvátí plameny.
“Za normálních okolností uhasíte auto 500 až 1000 galony (zhruba 3800 litrů) vody. Jakmile ale začne hořet Tesla, potřebujete alespoň 30 000 až 40 000 galonů (zhruba 150 000 litrů), možná i více. Přesně tohle je ten případ,” komentuje celý proces velitel hasičů, Thaier Smith, pro CBS Austin.
Uvedená čísla vypadají jistě děsivě. Nutno ovšem poznamenat, že hasiči bohužel v tu dobu neměli žádný “chytrý prostředek”, kterým by elektromobil uhasili. Běžně se používá třeba speciální plachta, která požár ukončí do několika minut, a tak není takové množství vody vůbec potřeba.
V mnoha studiích již bylo prokázáno, že baterie elektromobilů nejsou přímým nebezpečím a jejich požáry jsou často dílem výrobní vady nebo vážné dopravní nehody. Jedním ze špatných příkladů budiž nedávná nehoda Tesly Model X, která v americkém Texasu havarovala a během pár minut stihla kompletně shořet. Lze ovšem vinit elektrický vůz?
Tamní policie uprostřed noci informovala o vážné dopravné nehodě, která se přihodila mladíkovi poblíž čerpací stanice Shell. Dle jejich vyjádření a přiložených fotek řídil nezletilý muž elektromobil Tesla Model X, přičemž při jízdě městem nezvládl řízení a naboural do semaforu poblíž křižovatky. Poté pokračoval přímým směrem až k čerpací stanici, kde se vůz konečně zastavil.
Téměř okamžitě po nárazu začal elektrický vůz hořet, zatímco mladík stihl v rámci několika sekund vystoupit a zachránit tak svůj život. Při příjezdu policie u něj byla provedena dechová zkouška, která odhalila, že řidič sedl za volant pod vlivem alkoholu. Následně byl policií zadržen.
Čtěte také: Tesla Model X dostala v terénu naloženo od běžného auta, které koupíte za zlomek ceny
Asi půl hodiny po prvním hlášení policie se požár podařilo stabilizovat místním hasičským sborem. Jejich práce však v tu chvíli neskončila, neboť museli stále chladit přítomnou baterii a ujistit se, že ji znova nezachvátí plameny.
“Za normálních okolností uhasíte auto 500 až 1000 galony (zhruba 3800 litrů) vody. Jakmile ale začne hořet Tesla, potřebujete alespoň 30 000 až 40 000 galonů (zhruba 150 000 litrů), možná i více. Přesně tohle je ten případ,” komentuje celý proces velitel hasičů, Thaier Smith, pro CBS Austin.
Uvedená čísla vypadají jistě děsivě. Nutno ovšem poznamenat, že hasiči bohužel v tu dobu neměli žádný “chytrý prostředek”, kterým by elektromobil uhasili. Běžně se používá třeba speciální plachta, která požár ukončí do několika minut, a tak není takové množství vody vůbec potřeba.