Malý 3dveřový elektromobil Mini Cooper SE (2022) je stavěn převážně na cestování po městě či jeho blízkém okolí. Co se ale stane, pokud potřebujete jet i po dálnici?
Začněme pěkně zvolna a tam, kde bude elektromobil převážně používaný, ve městě. Při pohybu po pražských ulicích činila spotřeba za více než 200 km krásných 11–12,5 kWh/100 km. Klimatizace byla nastavena po celou dobu na 20 °C a venku panovaly letní teploty v rozmezí 25 až 30 °C.
A to jsme ho nijak nešetřili, naopak jsme si užívali dynamiku a krásně svižnou jízdu v mezích zákona. Nejednalo se tedy o žádné popojíždění v kolonách v eko režimu. A když už jsme u toho „eko“, pokud byste se alespoň trochu snažili nebo jezdili víceméně normálně, věřím, že se klidně podíváte i pod hranici 10 kWh/100 km a nebude to stát ani mnoho úsilí. V našem případě jsme v městském provozu mohli počítat s dojezdem 220–250 km ze 100 % do 0.
Čtěte také: Mini Aceman je bláznivý koncept, který nemá daleko od výroby. Čím vás rozhodně zaujme?
Vyjedete-li s elektrickým „Miníkem“ za město připravte se na stále krásnou spotřebu kolem 10,8–12,3 kWh/100 km. To dává vozu dojezd 230–260 km. Ten reálný se ale bude pohybovat spíš kolem 200 km, protože asi nebudete úplně vyjíždět baterii do nuly.
Pokud by snad měl někdo choutky vzít Cooper SE na dálnici, spotřeba se bude držet stále pěkných hodnot. V našem případě na trase Praha – Brno – Praha byla konečná spotřeba 17,9 kWh/100 km. Nutno dodat, že jsme jeli dálniční rychlostí 130 km/h. To je opravdu krásná hodnota.
Co už není tak krásné, že kvůli malé baterii s kapacitou 32,6 kWh (využitelná jen 28,9 kWh) můžete počítat s dojezdem na dálnici pouhých 150 km. Takže reálně dojedete z Prahy k nabíječce E.ON u Vystrkova, nebo na Ionity u Jihlavy a musíte 20 minut čekat na nabití potřebného množství energie na další kus cesty do moravské metropole.
To snad ale majitelé tohoto retro elektromobilu pravidelně využívat nebudou. Mini Cooper SE patří primárně do města, ale pokud s ním občas zavítáte na dálnici, půjde to. Jen počítejte s opravdu malým dojezdem a pomalým nabíjením, které jsme změřili v našem testu nabíjení.
Malý 3dveřový elektromobil Mini Cooper SE (2022) je stavěn převážně na cestování po městě či jeho blízkém okolí. Co se ale stane, pokud potřebujete jet i po dálnici?
Začněme pěkně zvolna a tam, kde bude elektromobil převážně používaný, ve městě. Při pohybu po pražských ulicích činila spotřeba za více než 200 km krásných 11–12,5 kWh/100 km. Klimatizace byla nastavena po celou dobu na 20 °C a venku panovaly letní teploty v rozmezí 25 až 30 °C.
A to jsme ho nijak nešetřili, naopak jsme si užívali dynamiku a krásně svižnou jízdu v mezích zákona. Nejednalo se tedy o žádné popojíždění v kolonách v eko režimu. A když už jsme u toho „eko“, pokud byste se alespoň trochu snažili nebo jezdili víceméně normálně, věřím, že se klidně podíváte i pod hranici 10 kWh/100 km a nebude to stát ani mnoho úsilí. V našem případě jsme v městském provozu mohli počítat s dojezdem 220–250 km ze 100 % do 0.
Čtěte také: Mini Aceman je bláznivý koncept, který nemá daleko od výroby. Čím vás rozhodně zaujme?
Vyjedete-li s elektrickým „Miníkem“ za město připravte se na stále krásnou spotřebu kolem 10,8–12,3 kWh/100 km. To dává vozu dojezd 230–260 km. Ten reálný se ale bude pohybovat spíš kolem 200 km, protože asi nebudete úplně vyjíždět baterii do nuly.
Pokud by snad měl někdo choutky vzít Cooper SE na dálnici, spotřeba se bude držet stále pěkných hodnot. V našem případě na trase Praha – Brno – Praha byla konečná spotřeba 17,9 kWh/100 km. Nutno dodat, že jsme jeli dálniční rychlostí 130 km/h. To je opravdu krásná hodnota.
Co už není tak krásné, že kvůli malé baterii s kapacitou 32,6 kWh (využitelná jen 28,9 kWh) můžete počítat s dojezdem na dálnici pouhých 150 km. Takže reálně dojedete z Prahy k nabíječce E.ON u Vystrkova, nebo na Ionity u Jihlavy a musíte 20 minut čekat na nabití potřebného množství energie na další kus cesty do moravské metropole.
To snad ale majitelé tohoto retro elektromobilu pravidelně využívat nebudou. Mini Cooper SE patří primárně do města, ale pokud s ním občas zavítáte na dálnici, půjde to. Jen počítejte s opravdu malým dojezdem a pomalým nabíjením, které jsme změřili v našem testu nabíjení.