MG S5 EV je prostorné a levné. Odlákají Číňané zákazníky českému Elroqu?

Matouš Vrchota
MG ES5 EV pro čínský trh | foto: SAIC
MG ES5 EV pro čínský trh | foto: SAIC

MG4 dostane většího sourozence. Elektrické SUV MG S5 EV je postavené na platformě MSP a nabídne větší rozměry, známou techniku a modernější interiér.

MG4 dostane většího bráchu

Proteklo již hodně vody od doby, kdy MG představilo první elektrický hatchback MG4 EV. Od té doby došlo akorát na uvedení výkonnější verze a drobné omlazení u modelu ZS. Ten se ale se čtyřkou nemůže moc poměřovat, jelikož se nabízí i ve spalovací verzi a je tak pouhým výrobním kompromisem. Praktický hatchback se konečně dočká sourozence, který bude využívat i stejnou modulární elektrickou platformu MSP.

Jelikož žijeme v době SUV a crossoverů, bude nové MG S5 EV zástupcem třídy se zvýšenou světlou výškou. I díky tomu nás napadá hned několik konkurentů, kteří z příchodu levnějšího vozu nebudou příliš nadšeni. A začít můžeme i u relativně čerstvého českého přírůstku. Škoda Elroq totiž bude o zákazníky soupeřit ve stejném segmentu.

MG S5 EV bude přímým nástupcem dosluhujícího MG ZS EV. Vůz sice nabídl prostornou kabinu, ovšem pohonnou soustavou a kapacitou baterie příliš nezaujal. Jeho spalovací verze byla proto mnohem prodávanějším kouskem. To se má ale změnit již během letošního jara. S délkou 4 480 mm jde stále o kompaktní SUV. Nabídne o 162 mm delší karoserii než jeho předchůdce.

MG ES5 EV, interiér | foto: SAIC
MG ES5 EV, interiér | foto: SAIC

Technika bude pravděpodobně stejná

Pro výrobce navíc nepůjde o velkou novinku. Pro Evropu ale musí přijít pár úprav a proto se od čínské verze, která je na trhu od loňského roku, změní i označení. Na domácím trhu se prodává jako MG ES5. Díky tomu nemusíme parametry odhadovat jen podle pár ukázkových fotografií.

Novinka si vypůjčila od hatchbacku mnoho prvků, jako prodloužený střešní spoiler nebo světelnou horizontální LED lištu na víku kufru. Z profilu je znát vyšší stavba a celkový design je MG4 Electric velmi blízký. Jelikož je čtyřka velmi oblíbeným modelem, je zachování vzhledu pochopitelným krokem.

Čínské ES5 nabízí v základní výbavě elektromotor na přední nápravě o výkonu 125 kW. MG4 k tomu doplňuje i silnější variantu 150 kW, případně vrcholnou XPower o 320 kW. Baterie mění kapacitu v návaznosti na elektromotor od 49 do 77 kWh. Na rozdíl od dosavadních modelů má MG S5 připravit pro řidiče kvalitnější zpracování interiéru. Očekává se posazení cenové hranice od 950 tisíc korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články