Mercedes vymyslel způsob, jak odlišit auto řízené člověkem a autopilotem

  • Mercedes přichází s novým technickým standardem
  • Autonomní vozidla budou nově označena tyrkysovou barvou
  • Nové označení již je součástí systému Drive Pilot
Tyrkysová světla upozorňují na vozidlo s aktivovaným systémem Drive Pilot

Tyrkysová světla upozorňují na vozidlo s aktivovaným systémem Drive Pilot | foto: Mercedes-Benz

Tak jako červené světlo na semaforu znamená „Stůj“ a zelené značí „Volno“, tyrkysová barva nyní označuje vozidlo v automatizovaném režimu řízení. Mercedes je první automobilkou, která má v Kalifornii a Nevadě povoleno používat vnější obrysová světla v této barvě, značící, že je aktivováno automatické řízení. Pokud tedy spatříte Mercedes EQS s tyrkysovými světly, automobil se nachází v režimu autonomního řízení.

Mercedes vymyslel unikátní označení autonomních vozidel

Automobilka Mercedes nyní může v Kalifornii testovat tyrkysová obrysová světla pro automatizovanou jízdu na dálnicích u svého systému Drive Pilot. Unikátní obrysová světla jsou v testovacích vozech integrována do předních a zadních světel modelu EQS a také do vnějších zpětných zrcátek.

Nevadské povolení umožňuje, aby byla sériová vozidla vybavená obrysovými světly, počínaje modelem Mercedes-Benz EQS (2026), pokud nenastanou legislativní změny. Mercedes říká, že vnější tyrkysová světla informují veřejnost a policii, že je zapnutý systém automatického řízení. Řidiči se tak nedostanou do problémů se zákonem, pokud se při jízdě nevěnují řízení vozidla.

Automobilka Mercedes-Benz začíná s testováním systému Drive Pilot v Číně

Automobilka Mercedes-Benz začíná s testováním systému DRIVE PILOT také v Číně | foto: Mercedes-Benz


Čtěte také: Číňané slibují robotaxi, které změní celý svět. Už ho testují v Singapuru


Interakce mezi vozidlem a okolím je potřebná

Mercedes zvolil tyrkysovou barvu ze dvou hlavních důvodů – jednak kvůli viditelnosti a také kvůli faktu, že barvu dosud nepoužívá současné osvětlení vozidel, semafory ani nouzové osvětlení.

Technický ředitel pro vývoj a nákup automobilky Mercedes-Benz, Marcus Schäfer řekl: „S vývojem automatických obrysových světel Mercedes-Benz opět nastavuje nové průmyslové standardy. Jsme první automobilkou na světě, která získala schválení v rámci USA. Čím více automatizovaných vozidel jezdí po silnici, tím důležitější je komunikace a interakce mezi vozidlem a okolím.“

Prvky autonomního systému Drive Pilot

Pro aktivaci systému je třeba splnit řadu podmínek

Systémy autonomního pohonu jsou seřazeny od úrovně od nuly do pětky. Obecně platí, že úrovně 0 až 2 jsou primárně řízeny lidmi a úrovně 3 až 5 jsou primárně řízeny autonomně. Systém autonomního řízení „Level 3“ znamená, že se jedná o první systém v USA, který je při splnění určitých podmínek ověřen pro převzetí plné kontroly nad vozidlem, což umožňuje řidiči věnovat se během řízení i jiným činnostem.

Stále se jedná o začínající technologii, která byla poprvé představena v Německu v loňském roce. Platí proto, že i když je Drive Pilot průkopníkem, stále má svá omezení. „Úroveň 3“ značí takzvanou podmíněnou automatizaci, což znamená, že systém funguje pouze v rámci přesně definovaných provozních podmínek (Operational Design Domain). U Mercedesu se jedná o hustý provoz s rychlostí nižší než 40 mil za hodinu (64 km/h) s dostupným vedoucím vozidlem, jízdu za dobrého počasí, za dobrého stavu vozovky a pouze v dobře zmapovaných oblastech. Řidič také musí být schopen převzít řízení, pokud o to vozidlo požádá.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mercedes vymyslel způsob, jak odlišit auto řízené člověkem a autopilotem

  • Mercedes přichází s novým technickým standardem
  • Autonomní vozidla budou nově označena tyrkysovou barvou
  • Nové označení již je součástí systému Drive Pilot
Tyrkysová světla upozorňují na vozidlo s aktivovaným systémem Drive Pilot

Tyrkysová světla upozorňují na vozidlo s aktivovaným systémem Drive Pilot | foto: Mercedes-Benz

Tak jako červené světlo na semaforu znamená „Stůj“ a zelené značí „Volno“, tyrkysová barva nyní označuje vozidlo v automatizovaném režimu řízení. Mercedes je první automobilkou, která má v Kalifornii a Nevadě povoleno používat vnější obrysová světla v této barvě, značící, že je aktivováno automatické řízení. Pokud tedy spatříte Mercedes EQS s tyrkysovými světly, automobil se nachází v režimu autonomního řízení.

Mercedes vymyslel unikátní označení autonomních vozidel

Automobilka Mercedes nyní může v Kalifornii testovat tyrkysová obrysová světla pro automatizovanou jízdu na dálnicích u svého systému Drive Pilot. Unikátní obrysová světla jsou v testovacích vozech integrována do předních a zadních světel modelu EQS a také do vnějších zpětných zrcátek.

Nevadské povolení umožňuje, aby byla sériová vozidla vybavená obrysovými světly, počínaje modelem Mercedes-Benz EQS (2026), pokud nenastanou legislativní změny. Mercedes říká, že vnější tyrkysová světla informují veřejnost a policii, že je zapnutý systém automatického řízení. Řidiči se tak nedostanou do problémů se zákonem, pokud se při jízdě nevěnují řízení vozidla.

Automobilka Mercedes-Benz začíná s testováním systému Drive Pilot v Číně

Automobilka Mercedes-Benz začíná s testováním systému DRIVE PILOT také v Číně | foto: Mercedes-Benz


Čtěte také: Číňané slibují robotaxi, které změní celý svět. Už ho testují v Singapuru


Interakce mezi vozidlem a okolím je potřebná

Mercedes zvolil tyrkysovou barvu ze dvou hlavních důvodů – jednak kvůli viditelnosti a také kvůli faktu, že barvu dosud nepoužívá současné osvětlení vozidel, semafory ani nouzové osvětlení.

Technický ředitel pro vývoj a nákup automobilky Mercedes-Benz, Marcus Schäfer řekl: „S vývojem automatických obrysových světel Mercedes-Benz opět nastavuje nové průmyslové standardy. Jsme první automobilkou na světě, která získala schválení v rámci USA. Čím více automatizovaných vozidel jezdí po silnici, tím důležitější je komunikace a interakce mezi vozidlem a okolím.“

Prvky autonomního systému Drive Pilot

Pro aktivaci systému je třeba splnit řadu podmínek

Systémy autonomního pohonu jsou seřazeny od úrovně od nuly do pětky. Obecně platí, že úrovně 0 až 2 jsou primárně řízeny lidmi a úrovně 3 až 5 jsou primárně řízeny autonomně. Systém autonomního řízení „Level 3“ znamená, že se jedná o první systém v USA, který je při splnění určitých podmínek ověřen pro převzetí plné kontroly nad vozidlem, což umožňuje řidiči věnovat se během řízení i jiným činnostem.

Stále se jedná o začínající technologii, která byla poprvé představena v Německu v loňském roce. Platí proto, že i když je Drive Pilot průkopníkem, stále má svá omezení. „Úroveň 3“ značí takzvanou podmíněnou automatizaci, což znamená, že systém funguje pouze v rámci přesně definovaných provozních podmínek (Operational Design Domain). U Mercedesu se jedná o hustý provoz s rychlostí nižší než 40 mil za hodinu (64 km/h) s dostupným vedoucím vozidlem, jízdu za dobrého počasí, za dobrého stavu vozovky a pouze v dobře zmapovaných oblastech. Řidič také musí být schopen převzít řízení, pokud o to vozidlo požádá.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."