Číňané slibují robotaxi, které změní celý svět. Už ho testují v Singapuru

  • Čínská společnost WeRide testuje autonomní autobusy v Singapuru
  • Firma neskrývá globální ambice
  • V Singapuru vidí velkou příležitost také Hyundai
Robobus firmy WeRide při testování v Singapuru

Robobus firmy WeRide při testování v Singapuru | foto: WeRide

Po letech agresivní expanze na domácí půdě se čínské společnosti zaměřené na výrobu autonomních vozidel začínají zajímat o jiné trhy. Zejména firma WeRide o sobě dává náležitě vědět.

Čínská firma buduje autonomní dopravu na řadě míst

Firma nedávno získala v Singapuru dvě licence, které umožňují testovat jejich robotické autobusy na veřejných komunikacích ve větším měřítku. Dvě povolení, pod označením M1 a T1, udělil firmě singapurský úřad pro pozemní dopravu (LTA), který povolil testovat samořídící autobusy v technologickém klastru One Nord a v areálu National University of Singapore.

Zpráva přichází pouhých 5 měsíců poté, co společnost WeRide oznámila, že si zajistila povolení pro testování řady autonomních vozidel včetně robotaxi na otevřených silnicích Spojených arabských emirátů, které směřují k realizaci odvážného programu automatizace dopravního systému. Čínská společnost je také držitelem různých úrovní povolení pro autonomní vozidla ve Spojených státech a ve své domovské Číně.

Robotaxi WeRide na mezinárodním letišti v Pekingu | foto: WeRide


Čtěte také: V nové knize o Muskovi se objevil obrázek futuristického robotaxi Tesla


Také Singapur sází na automatizaci dopravy

Čínské společnosti v posledních letech zvýšily své komerční úsilí, i když necílí přímo k vytvoření autonomního taxi úrovně 4. Například firma Deeproute navázala užší vztahy s výrobci automobilů, zatímco jiné společnosti včetně WeRide investují do autonomních autobusů, které se pohybují nižší rychlostí a po předem stanovených trasách, na nichž čelí mnohem méně nepředvídatelným událostem souvisejících s dopravou. Ve vozidlech jsou přítomni bezpečnostní operátoři, kteří v případě potřeby převezmou nad vozidlem plnou kontrolu.

Singapur je jedním z nejhustěji osídlených měst na světě a začal autonomní vozidla prosazovat již v roce 2014. Podle LTA má město s více než pěti miliony obyvatel promyšlený postup zavádění autonomních vozidel a již dokončilo první fázi testování v takzvaně kontrolovaném prostředí. Ostrovní stát se nyní připravuje na vstup do druhé fáze vývoje, v níž mohou být ve vybraných oblastech provozována autonomní vozidla pro osobní a komunální účely. To láká další globální hráče, včetně společného podniku Aptiv-Hyundai Motional, který ve městě staví a testuje robotická taxi.

Společnost WeRide rozhodně nečeká a nedávno podepsala strategické dohody o spolupráci s Woodlands Transport Services, jedním z největších soukromých dopravních operátorů v zemi a autobusovou společností EZ Buzz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané slibují robotaxi, které změní celý svět. Už ho testují v Singapuru

  • Čínská společnost WeRide testuje autonomní autobusy v Singapuru
  • Firma neskrývá globální ambice
  • V Singapuru vidí velkou příležitost také Hyundai
Robobus firmy WeRide při testování v Singapuru

Robobus firmy WeRide při testování v Singapuru | foto: WeRide

Po letech agresivní expanze na domácí půdě se čínské společnosti zaměřené na výrobu autonomních vozidel začínají zajímat o jiné trhy. Zejména firma WeRide o sobě dává náležitě vědět.

Čínská firma buduje autonomní dopravu na řadě míst

Firma nedávno získala v Singapuru dvě licence, které umožňují testovat jejich robotické autobusy na veřejných komunikacích ve větším měřítku. Dvě povolení, pod označením M1 a T1, udělil firmě singapurský úřad pro pozemní dopravu (LTA), který povolil testovat samořídící autobusy v technologickém klastru One Nord a v areálu National University of Singapore.

Zpráva přichází pouhých 5 měsíců poté, co společnost WeRide oznámila, že si zajistila povolení pro testování řady autonomních vozidel včetně robotaxi na otevřených silnicích Spojených arabských emirátů, které směřují k realizaci odvážného programu automatizace dopravního systému. Čínská společnost je také držitelem různých úrovní povolení pro autonomní vozidla ve Spojených státech a ve své domovské Číně.

Robotaxi WeRide na mezinárodním letišti v Pekingu | foto: WeRide


Čtěte také: V nové knize o Muskovi se objevil obrázek futuristického robotaxi Tesla


Také Singapur sází na automatizaci dopravy

Čínské společnosti v posledních letech zvýšily své komerční úsilí, i když necílí přímo k vytvoření autonomního taxi úrovně 4. Například firma Deeproute navázala užší vztahy s výrobci automobilů, zatímco jiné společnosti včetně WeRide investují do autonomních autobusů, které se pohybují nižší rychlostí a po předem stanovených trasách, na nichž čelí mnohem méně nepředvídatelným událostem souvisejících s dopravou. Ve vozidlech jsou přítomni bezpečnostní operátoři, kteří v případě potřeby převezmou nad vozidlem plnou kontrolu.

Singapur je jedním z nejhustěji osídlených měst na světě a začal autonomní vozidla prosazovat již v roce 2014. Podle LTA má město s více než pěti miliony obyvatel promyšlený postup zavádění autonomních vozidel a již dokončilo první fázi testování v takzvaně kontrolovaném prostředí. Ostrovní stát se nyní připravuje na vstup do druhé fáze vývoje, v níž mohou být ve vybraných oblastech provozována autonomní vozidla pro osobní a komunální účely. To láká další globální hráče, včetně společného podniku Aptiv-Hyundai Motional, který ve městě staví a testuje robotická taxi.

Společnost WeRide rozhodně nečeká a nedávno podepsala strategické dohody o spolupráci s Woodlands Transport Services, jedním z největších soukromých dopravních operátorů v zemi a autobusovou společností EZ Buzz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."