Německá automobilka Mercedes-Benz zkoumá velice zajímavé technické řešení v podobě solárního laku, který by dokázal vyrobit dostatek elektřiny pro více než 7 430 kilometrů jízdy ročně. Solární lak by bylo možné aplikovat na karoserie elektrických vozidel.
Firma plánuje natírat elektromobily aktivním fotovoltaickým povrchem, který bude tenký 5 µm, bude vážit pouhých 50 g na metr čtvereční a bude nabitý energií. Lak má být snadno recyklovatelný a jeho výroba výrazně levnější než u konvenčních solárních modulů. Výzkumné oddělení Mercedes-Benz v současné době pracuje na tom, aby umožnilo použití nové solární barvy na všech vnějších površích vozidla, bez ohledu na tvar nebo úhel.
K dosažení hranice 12 000 kilometrů za rok by byla potřeba plocha povrchu středně velkého SUV. Fotovoltaický povrch lze aplikovat na jakýkoliv podklad. Měl by mít vysokou účinnost 20 %. Systém bude trvale aktivní a má vyrábět energii, když je vozidlo vypnuté.
Množství vyrobené energie může ovlivnit úroveň stínu, intenzita slunce a geografická poloha. Například Los Angeles by pravděpodobně mělo přebytek solární energie, kterou by bylo možné využít na 100 % dojezdu. Přebytek by mohl být poslán do distribuční sítě pro obousměrné nabíjení.
Podle společnosti Mercedes-Benz má solární barva nejen vysokou účinnost, ale také neobsahuje žádné vzácné kovy a křemík, ale pouze netoxické a snadno dostupné suroviny. Lze je snadno recyklovat a vyrábět podstatně levněji než běžné solární moduly.
Výzkumné oddělení Mercedes-Benz v současné době pracuje na tom, aby bylo možné použít nový solární lak na všechny vnější povrchy vozidel bez ohledu na jejich tvar.
Německá automobilka Mercedes-Benz zkoumá velice zajímavé technické řešení v podobě solárního laku, který by dokázal vyrobit dostatek elektřiny pro více než 7 430 kilometrů jízdy ročně. Solární lak by bylo možné aplikovat na karoserie elektrických vozidel.
Firma plánuje natírat elektromobily aktivním fotovoltaickým povrchem, který bude tenký 5 µm, bude vážit pouhých 50 g na metr čtvereční a bude nabitý energií. Lak má být snadno recyklovatelný a jeho výroba výrazně levnější než u konvenčních solárních modulů. Výzkumné oddělení Mercedes-Benz v současné době pracuje na tom, aby umožnilo použití nové solární barvy na všech vnějších površích vozidla, bez ohledu na tvar nebo úhel.
K dosažení hranice 12 000 kilometrů za rok by byla potřeba plocha povrchu středně velkého SUV. Fotovoltaický povrch lze aplikovat na jakýkoliv podklad. Měl by mít vysokou účinnost 20 %. Systém bude trvale aktivní a má vyrábět energii, když je vozidlo vypnuté.
Množství vyrobené energie může ovlivnit úroveň stínu, intenzita slunce a geografická poloha. Například Los Angeles by pravděpodobně mělo přebytek solární energie, kterou by bylo možné využít na 100 % dojezdu. Přebytek by mohl být poslán do distribuční sítě pro obousměrné nabíjení.
Podle společnosti Mercedes-Benz má solární barva nejen vysokou účinnost, ale také neobsahuje žádné vzácné kovy a křemík, ale pouze netoxické a snadno dostupné suroviny. Lze je snadno recyklovat a vyrábět podstatně levněji než běžné solární moduly.
Výzkumné oddělení Mercedes-Benz v současné době pracuje na tom, aby bylo možné použít nový solární lak na všechny vnější povrchy vozidel bez ohledu na jejich tvar.