Mercedes vymyslel řešení, které umožní autům jezdit zadarmo. Nevěříte?

Německá automobilka Mercedes-Benz zkoumá velice zajímavé technické řešení v podobě solárního laku, který by dokázal vyrobit dostatek elektřiny pro více než 7 430 kilometrů jízdy ročně. Solární lak by bylo možné aplikovat na karoserie elektrických vozidel.
Aktivní fotovoltaický povrch má být recyklovatelný a levnější než panely
Firma plánuje natírat elektromobily aktivním fotovoltaickým povrchem, který bude tenký 5 µm, bude vážit pouhých 50 g na metr čtvereční a bude nabitý energií. Lak má být snadno recyklovatelný a jeho výroba výrazně levnější než u konvenčních solárních modulů. Výzkumné oddělení Mercedes-Benz v současné době pracuje na tom, aby umožnilo použití nové solární barvy na všech vnějších površích vozidla, bez ohledu na tvar nebo úhel.
Jedno SUV „najezdí“ tisíce kilometrů zdarma
K dosažení hranice 12 000 kilometrů za rok by byla potřeba plocha povrchu středně velkého SUV. Fotovoltaický povrch lze aplikovat na jakýkoliv podklad. Měl by mít vysokou účinnost 20 %. Systém bude trvale aktivní a má vyrábět energii, když je vozidlo vypnuté.

Auto může dodávat elektřinu do sítě
Množství vyrobené energie může ovlivnit úroveň stínu, intenzita slunce a geografická poloha. Například Los Angeles by pravděpodobně mělo přebytek solární energie, kterou by bylo možné využít na 100 % dojezdu. Přebytek by mohl být poslán do distribuční sítě pro obousměrné nabíjení.
Netoxická a ze snadno dostupných surovin
Podle společnosti Mercedes-Benz má solární barva nejen vysokou účinnost, ale také neobsahuje žádné vzácné kovy a křemík, ale pouze netoxické a snadno dostupné suroviny. Lze je snadno recyklovat a vyrábět podstatně levněji než běžné solární moduly.
Výzkumné oddělení Mercedes-Benz v současné době pracuje na tom, aby bylo možné použít nový solární lak na všechny vnější povrchy vozidel bez ohledu na jejich tvar.
Autor článku

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.