„Osobák“ s parametry Formule 1. Mercedes-AMG One jde do výroby!
- Mercedes-AMG oficiálně zahájil výrobu dlouho očekávaného modelu One
- Hypersport s výkonem přes tisíc koní se dostane i do České republiky
- Co všechno „osobák“ s duší monopostu Formule 1 dokáže?

Vytvořit vůz, který by charakterem silně připomínal monopost Formule 1 a přesto splňoval veškeré požadavky homologace, s sebou nese pochopitelné komplikace. Také to byl jeden z důvodů, proč inženýři německé automobilky Mercedes-Benz čekali s výrobou modelu One až do dnešního dne. Pojďme se společně podívat, jak hypersportovní automobil s technologií závodních monopostů ve finále vypadá.
Produkce hypersportu Mercedes-AMG One započala
Dnešním dnem začala výroba 275 kusů vozu Mercedes-AMG One — nejrychlejšího osobního automobilu, který kdy společnost nabízela. Všechny exempláře jsou ručně vyráběny ve dvou různých závodech umístěných v Anglii. Divize Mercedes-AMG v Bixworthu má za úkol sestrojení hybridního hnacího ústrojí a kompletace následně probíhá v závodě AMG v Coventry. Každý vůz si projde celkem 16 montážními stanicemi, kde na něm pracuje více než 50 lidí. Mercedes trefně přirovnává výrobu modelu One k výrobě drahých hodinek.
Pokud si začínáte dělat na tuto kapesní raketu zálusk, musíme vás zklamat. Ani cena, pohybující se okolo 70 milionů korun, sběratele po celém světě neodradila a vůz byl během krátké chvíle zcela vyprodán. Možná vás překvapí, že jeden kus míří také do Česka, přičemž zájemců bylo v naší republice hned pět! Automobilka si v našich končinách nakonec vybrala jediného šťastlivce — vášnivého sběratele vozů s třícípou hvězdou, u kterého je předpoklad, že se o tento kus umění bude svědomitě starat.

Čtěte také: Mercedes-Benz EQXX pokořil vlastní rekord. Na jedno nabití z Německa až do Velké Británie
Osobák s vnitřnostmi Formule 1
Čím je vlastně Mercedes-AMG One tolik speciální? Hlavním lákadlem je bezesporu hybridní ústrojí, které generuje celkem 1063 koní. Kombinuje motor V6 o objemu 1,6 litru, který se dokáže vytočit až na neuvěřitelných 11 tisíc otáček, se čtyřmi elektromotory — dva na předních kolech, třetí ve spalovacím motoru a poslední je součástí turbodmychadla.
Popojíždění ve městě tedy můžete s pomocí 8,4kWh baterie zvládnout zcela bez emisí. Odhadovaný čistě elektrický dojezd je 18 kilometrů. Ohromná porce výkonu je silnici přenášena 7stupňovou automatizovanou manuální převodovkou a poháněny jsou pochopitelně obě nápravy.
Výsledkem této kombinace je zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny. Z technologií monopostu Formule 1 si Mercedes-AMG One rovněž převzal monokok vyrobený z uhlíkových vláken. Celková váha tedy činí 1 695 kilogramů. První kusy nejrychlejšího Mercedesu historie by měly být majetným zákazníkům dodány ještě tento rok.