Mercedes-AMG EQE přichází! Prémiovka zvládne stovku za 3,2 sekundy

  • Mercedes-AMG EQE nabízí výkon až 677 koní v režimu Boost
  • Běžně nabídne 617 koní, zrychlení na 100 km/h za 3,2 sekundy
  • Technika vozu je famózní
Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE

Za starých časů (rozumějte například před dvěma lety) byl každý nový model Mercedes-Benz AMG definován šíleným motorem V8 s drsným zvukovým doprovodem. Elektrická energie pomalu nahrazuje tu spalovací, ale s výkonem až 677 koní, dostupným ze dvou upravených elektromotorů, ve skutečnosti nový Mercedes-AMG EQE nemění známou formuli úpravce Mercedesů z Affalterbachu. Jen je trochu tišší.

Mercedes-AMG EQE je symbióza techniky a výkonu

Nadměrný výkon je stále středem zájmu, ale nejde jen o něj. Pro začátek dostává AMG EQE standardní pohon všech kol 4Matic+ s duálními motory, které AMG ještě vylepšilo. Motory mají upravené vinutí, specifický měnič a další vylepšení, díky nimž jsou schopny vyššího výkonu.

Ve standardní výbavě poskytuje AMG EQE výkon 617 koní (460 kW) a 950 Nm okamžitého točivého momentu. Volitelný paket Dynamic Plus přidává funkci Boost, která přináší 677 koní. Točivý moment se v tomto případě zvyšuje na 1 001 Nm, ačkoli Mercedes říká, že toto zvýšení je pouze dočasné.

Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE


Čtěte také: Sen českých řidičů? Kombík Mercedes EQE osloví milovníky luxusu a praktičnosti


Vylepšené EQE má dostatečný výkon k dosažení rychlosti 100 km/h přibližně za 3,2 sekundy při použití režimu Race Start. Ani bez použití Boostu není elektrifikované AMG žádný troškař a “stovku” umí pokořit za 3,4 sekundy. Maximální rychlost ve standardní konfiguraci dosahuje 220 km/h. S balíčkem Dynamic Plus vůz zrychlí až na 240 km/h.

AMG přináší řadu vylepšení a úprav

Pokud jde o odpružení, AMG provedlo několik změn ve čtyřprvkovém nastavení EQE vpředu, a také na víceprvkové zadní části a vytvořilo systém AMG Ride Control+. Řada komponent podvozku byla zesílena a optimalizována pro větší tuhost. Adaptivní nastavitelné tlumiče se dvěma omezovacími tlakovými ventily jsou přesnější než u standardního EQE.

Vylepšení, která spolupracují s jízdními režimy AMG Dynamic Select, přinášejí lepší ovladatelnost a aerodynamiku. Také řízení zadní nápravy pomáhá s ovladatelností a stabilitou a různé jízdní režimy mohou omezit výkon, aby se EQE snáze ovládalo ve zhoršených jízdních podmínkách.

Například v režimu Slippery získáte z obou motorů “pouze” 308 koní (230 kW). Ke stabilitě také pomáhají větší brzdy se šestipístkovými třmeny a 16palcovými kotouči vpředu.

Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE


Čtěte také: Elektromobil s dojezdem 1 000 km odhalen! Přivítejte Mercedes EQXX


S takovým autem se nejezdí na spotřebu

Všechen ten výkon má vliv na dojezd. Mercedes říká, že AMG EQE má dojezd (dle normy WLTP) 440 až 515 km, což je podstatně méně, než 650 km uváděných pro standardní model. Vůz dokáže nabíjet výkonem až 170 kW, čímž obnoví dojezd 180 km za 15 minut.

Drobné změny exteriéru AMG EQE se také podepisují na počtu kilometrů, přičemž se AMG snaží najít rovnováhu mezi agresivitou a přítlakem s minimálními aerodynamickými postihy. Kromě černé masky chladiče se svislými pruhy a odznakem AMG na voze najdete černý přední splitter s vylepšenými průduchy, černé boční panely, zadní difuzor a nová kola.

Uvnitř se nachází vylepšení v podobě sportovních sedadel, nového volantu a tmavých ploch s kontrastním červeným lemováním. Také Hyperscreen zůstává volitelnou součástí a v systému MBUX samozřejmě najdete funkce, specifické jen pro AMG.

Například zvuky, které jsou navrženy tak, aby vyvolávaly emoce. Speciální sada umělých zvuků nazvaná AMG Sound Experience se bude měnit v závislosti na zvoleném jízdním režimu a k dispozici je dokonce vyhrazený zvuk pro režim Race Start.

Mercedes v tuto chvíli nechce mluvit o cenách ani o dostupnosti. Víme jen, že AMG EQE se bude prodávat na trzích po celém světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mercedes-AMG EQE přichází! Prémiovka zvládne stovku za 3,2 sekundy

  • Mercedes-AMG EQE nabízí výkon až 677 koní v režimu Boost
  • Běžně nabídne 617 koní, zrychlení na 100 km/h za 3,2 sekundy
  • Technika vozu je famózní
Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE

Za starých časů (rozumějte například před dvěma lety) byl každý nový model Mercedes-Benz AMG definován šíleným motorem V8 s drsným zvukovým doprovodem. Elektrická energie pomalu nahrazuje tu spalovací, ale s výkonem až 677 koní, dostupným ze dvou upravených elektromotorů, ve skutečnosti nový Mercedes-AMG EQE nemění známou formuli úpravce Mercedesů z Affalterbachu. Jen je trochu tišší.

Mercedes-AMG EQE je symbióza techniky a výkonu

Nadměrný výkon je stále středem zájmu, ale nejde jen o něj. Pro začátek dostává AMG EQE standardní pohon všech kol 4Matic+ s duálními motory, které AMG ještě vylepšilo. Motory mají upravené vinutí, specifický měnič a další vylepšení, díky nimž jsou schopny vyššího výkonu.

Ve standardní výbavě poskytuje AMG EQE výkon 617 koní (460 kW) a 950 Nm okamžitého točivého momentu. Volitelný paket Dynamic Plus přidává funkci Boost, která přináší 677 koní. Točivý moment se v tomto případě zvyšuje na 1 001 Nm, ačkoli Mercedes říká, že toto zvýšení je pouze dočasné.

Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE


Čtěte také: Sen českých řidičů? Kombík Mercedes EQE osloví milovníky luxusu a praktičnosti


Vylepšené EQE má dostatečný výkon k dosažení rychlosti 100 km/h přibližně za 3,2 sekundy při použití režimu Race Start. Ani bez použití Boostu není elektrifikované AMG žádný troškař a “stovku” umí pokořit za 3,4 sekundy. Maximální rychlost ve standardní konfiguraci dosahuje 220 km/h. S balíčkem Dynamic Plus vůz zrychlí až na 240 km/h.

AMG přináší řadu vylepšení a úprav

Pokud jde o odpružení, AMG provedlo několik změn ve čtyřprvkovém nastavení EQE vpředu, a také na víceprvkové zadní části a vytvořilo systém AMG Ride Control+. Řada komponent podvozku byla zesílena a optimalizována pro větší tuhost. Adaptivní nastavitelné tlumiče se dvěma omezovacími tlakovými ventily jsou přesnější než u standardního EQE.

Vylepšení, která spolupracují s jízdními režimy AMG Dynamic Select, přinášejí lepší ovladatelnost a aerodynamiku. Také řízení zadní nápravy pomáhá s ovladatelností a stabilitou a různé jízdní režimy mohou omezit výkon, aby se EQE snáze ovládalo ve zhoršených jízdních podmínkách.

Například v režimu Slippery získáte z obou motorů “pouze” 308 koní (230 kW). Ke stabilitě také pomáhají větší brzdy se šestipístkovými třmeny a 16palcovými kotouči vpředu.

Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE


Čtěte také: Elektromobil s dojezdem 1 000 km odhalen! Přivítejte Mercedes EQXX


S takovým autem se nejezdí na spotřebu

Všechen ten výkon má vliv na dojezd. Mercedes říká, že AMG EQE má dojezd (dle normy WLTP) 440 až 515 km, což je podstatně méně, než 650 km uváděných pro standardní model. Vůz dokáže nabíjet výkonem až 170 kW, čímž obnoví dojezd 180 km za 15 minut.

Drobné změny exteriéru AMG EQE se také podepisují na počtu kilometrů, přičemž se AMG snaží najít rovnováhu mezi agresivitou a přítlakem s minimálními aerodynamickými postihy. Kromě černé masky chladiče se svislými pruhy a odznakem AMG na voze najdete černý přední splitter s vylepšenými průduchy, černé boční panely, zadní difuzor a nová kola.

Uvnitř se nachází vylepšení v podobě sportovních sedadel, nového volantu a tmavých ploch s kontrastním červeným lemováním. Také Hyperscreen zůstává volitelnou součástí a v systému MBUX samozřejmě najdete funkce, specifické jen pro AMG.

Například zvuky, které jsou navrženy tak, aby vyvolávaly emoce. Speciální sada umělých zvuků nazvaná AMG Sound Experience se bude měnit v závislosti na zvoleném jízdním režimu a k dispozici je dokonce vyhrazený zvuk pro režim Race Start.

Mercedes v tuto chvíli nechce mluvit o cenách ani o dostupnosti. Víme jen, že AMG EQE se bude prodávat na trzích po celém světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."