Meloun přežil pád ze 6. patra. Šéf Xiaomi ukazuje, jak bezpečné jsou dnes baterie

Xiaomi ukázalo extrémně odolné opláštění baterie pro model SU7. Přežil v něm i meloun shozený z výšky, což má ukázat, jak bezpečný elektromobil je.
Velmi odolné opláštění vysokonapěťové baterie
Xiaomi se v automobilovém průmyslu vyskytlo teprve relativně nedávno. Za tu dobu si ale velmi dobře zajišťuje silnou pozici na trhu. Zatím alespoň na tom domácím. To se ale již brzy změní. Technologická vyspělost je poznat z každé prezentace. Ředitel společnosti, Lei Jun, chce ale nyní dokázat, že se vozy vyznačují i vysokou bezpečností.
Mezi obávané složky elektromobilů se stále považuje bateriový systém. Aby ředitel dokázal, že jsou baterie nasazené u modelu SU7 velmi bezpečné, rozhodl se demonstrovat test odolnosti. Do nárazuvzdorného opláštění zabalil běžný vodní meloun a vyslal jej na gravitační test ze šestého patra budovy.
Obal baterie je vyroben tak, aby odolal propíchnutí, trhlinám i dalším formám porušení integrity. Ředitel vlastnosti přirovnává k neprůstřelnému až pancéřovému obalu. Díky tomu může vrcholný model SU7 Ultra nabídnout svůj výkon i výborné energetické vlastnosti. Ve srovnání s konkurencí má prý jeho vozidlo bezpečnostní náskok.
Přivede demonstrace automobilce více zájemců?
Sám ředitel se postaral o názorný test opláštění. Jak byste po úvodu nejspíše očekávali, meloun ochráněný firemním obalem přežil pád bez jediného poškození. I po krátkém odrazu byl stále v jednom kuse.
Takové opláštění může zcela zaručeně zlepšit důvěru odpůrců, zvláště pokud baterie po nárazu či nehodě nezpůsobí vznik požáru. Těžko ale soudit, jak se taková nezničitelná baterie bude chovat, pokud by z vozu při nehodě uletěla.
Tento typ baterie se bude montovat i do připravovaného modelu YU7, který se stane dvorním konkurentem Tesly Modelu Y. Se skvělou cenovou politikou Xiaomi a přípravou pro globální expanzi budeme čínskou novinku na evropských silnicích vídat pravděpodobně velmi často.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.