McLaren chystá elektrickou bestii. Po krku půjde populárnímu Porsche Taycan
- Vyrobí McLaren konkurenta pro elektromobil Porsche Taycan?
- U britské značky přichází hybridní a elektrická éra
- Vše nastartovala až výměna vedení společnosti

Plně elektrické Porsche Taycan zatím velmi dobře profituje na své unikátnosti. Ve své třídě nemá aktuálně mnoho konkurentů, a tak je to jeden z mnoha důvodů, proč jej na silnicích vídáme tolik. V tuto chvíli můžeme pominout fakt, že se jedná o velmi kvalitně postavené vozidlo. Jenže nad touto unikátností se nyní mohou stahovat mračna. Vypadá to, že se mu v britských továrnách rodí velká konkurence.
Dočkáme se elektrického McLarenu
Minulý šéf sportovní automobilky McLaren byl otevřeně proti vstupu do segmentu sportovních cestovních vozidel. Jenže na jeho místo se dostal Michael Leiters, který zde vidí velký potenciál. Rád by rozšířil nabízené portfolio vozidel právě o konkurenta Porsche Taycan. A že to není jen tak nějaký výstřel do vzduchu, potvrzuje i chystaný hybridní model Artura.
Tím to má všechno ale jen začít. V plánu je mnohem více ekologických modelů. Jednou cestou by bylo následovat automobilky typu Rimac, Pininfarina nebo Lotus a připravit pořádně našlapaný elektrický hypersport se dvěma tisícovkami koní výkonu. Ředitel Leiters je spíše realista a víc než exkluzivní “závoďák” chce zvýšit prodeje. Proto se o chystaném elektromobilu hovoří spíše jako o lifestylovém vozidle.

Čtěte také: Porsche Taycan je jackpot! Automobilka už vyrobila 100 000 elektromobilů
Rychlost až na druhém místě
Současná technologie již nenabízí pouze vysoký výkon, ale umožňuje modely více tvarovat i pro užitkovou a stylovou záležitost. McLaren zkoumá možnosti svezení i více osob. Zatím by asi nikdo neočekával sportovně aktivní nebo užitkové modely SUV. To ale před pár lety nikdo netušil ani u Lamborghini a jaký způsobili s modelem Urus poprask. Ať už se bude u McLarenu jednat o sportovní gran turismo nebo vysoké SUV, nelze očekávat běžné ceny. Odhaduje se částka někde kolem 235 tisíc dolarů, v přepočtu 5,5 milionu korun.
Kromě vytvoření praktičtějšího vozidla pro denní užití je Leitersovým cílem také zvýšení kvality výroby. Podle jeho slov přebíral společnost ve velmi bídném stavu. Minulé modely prý odcházely k zákazníkům v nedokončeném nebo pochybném stavu. To nemohl ředitel přijmout a počínaje hybridním modelem Artura klade na kvalitu zpracování a doručení maximální možná důraz. Spoustu kusů kvůli tomu ani k zákazníkům nedoputovalo a bylo nutné přerušit výrobu. Doufejme, že se nové cíle řediteli povedou a na trhu se objeví mnoho konkurenčních elektrických modelů.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.