O záměru naskočit do rozjetého vlaku elektromobility informovalo Porsche již v září 2015 na autosalonu ve Frankfurtu, kde představilo koncept Mission E. Následovala čtyřletá přípravná fáze, zakončená v září 2019 zahájením sériové výroby Porsche Taycan.
Nyní, po dalších třech letech, opouští výrobní závod jubilejní elektromobil Porsche Taycan s výrobním číslem 100 000. Milník byl dosažen 7. listopadu a modrý Taycan Turbo S zamíří k zákazníkovi z Velké Británie, pro kterého může jít o celkem zajímavý sběratelský kousek s tímto pořadovým číslem.
Největšími trhy jsou pro německou automobilku USA, Čína a Velká Británie, na jejichž silnicích se prohání největší počet Taycanů. Letošní dodávky vozů se v souvislosti s problémy u některých dodavatelů v porovnání s předchozími roky lehce zpožďují. Za prvních 9 měsíců bylo zákazníkům dodáno 25 073 elektromobilů a to je o 12 % méně než za stejné období roku 2021. Zprávy z Zuffenhausenu ale říkají, že se uvedené problémy nepodepsaly na zájmu a seznam čekatelů na Taycan je stále velmi dlouhý.
Společně se zprávou o dosažení výrobního milníku přicházejí také informace o vysokých nájezdech oblíbeného elektrického modelu. Například Jean-Hubert Revolon, který podniká v dopravě, zakoupil Taycan 4S v polovině srpna 2020 a už má najeto 188 119 kilometrů. Muž žije ve Francii v oblasti Lyonu a často jezdí do sousedních zemí, přičemž urazí až 1 200 km za jediný den.
Čtěte také: Porsche Taycan si připisuje další prvenství. Navštívilo rekordní počet zemí během 24 hodin
Dalším rekordmanem je Guillaume Takvorian, lékárník z Marseille. Ten vlastní Taycan 4S od června 2020. Během svých služebních cest na jih Francie již dokázal ujet 113 977 km. Fanoušek značky současně jezdí modelem 911 Targa a střídá zvuk benzínového motoru s tichem elektrického sedanu.
Máme také příklad přímo z Porsche. Jeden z manažerů, Markus Kreutel, ujel mezi únorem 2021 a srpnem 2022 ve firemním voze Taycan Turbo 134 911 km. Jeho denní trasy dosáhly až 1 500 km. Pro výkonný elektromobil nebyly časté pracovní cesty z Zuffenhausenu na Slovensko nebo do Krušných hor problém.
Hranici 100 000 kilometrů s Taycanem 4S překonali také novináři z Auto Bildu ve vytrvalostním testu, který začal 17. října 2020 a skončil začátkem listopadu. Když už jsme u německých časopisů, Auto Motor und Sport nedávno převzal Cross Turismo 4 pro dlouhodobý test s cílem ujet v příštích dvou letech vzdálenost 100 000 km.
A jaká je budoucnost Taycanu? Očividně zajímavá. Porsche pracuje na ještě výkonnější verzi, jejímž úkolem bude soupeřit s Teslou Model S Plaid.
O záměru naskočit do rozjetého vlaku elektromobility informovalo Porsche již v září 2015 na autosalonu ve Frankfurtu, kde představilo koncept Mission E. Následovala čtyřletá přípravná fáze, zakončená v září 2019 zahájením sériové výroby Porsche Taycan.
Nyní, po dalších třech letech, opouští výrobní závod jubilejní elektromobil Porsche Taycan s výrobním číslem 100 000. Milník byl dosažen 7. listopadu a modrý Taycan Turbo S zamíří k zákazníkovi z Velké Británie, pro kterého může jít o celkem zajímavý sběratelský kousek s tímto pořadovým číslem.
Největšími trhy jsou pro německou automobilku USA, Čína a Velká Británie, na jejichž silnicích se prohání největší počet Taycanů. Letošní dodávky vozů se v souvislosti s problémy u některých dodavatelů v porovnání s předchozími roky lehce zpožďují. Za prvních 9 měsíců bylo zákazníkům dodáno 25 073 elektromobilů a to je o 12 % méně než za stejné období roku 2021. Zprávy z Zuffenhausenu ale říkají, že se uvedené problémy nepodepsaly na zájmu a seznam čekatelů na Taycan je stále velmi dlouhý.
Společně se zprávou o dosažení výrobního milníku přicházejí také informace o vysokých nájezdech oblíbeného elektrického modelu. Například Jean-Hubert Revolon, který podniká v dopravě, zakoupil Taycan 4S v polovině srpna 2020 a už má najeto 188 119 kilometrů. Muž žije ve Francii v oblasti Lyonu a často jezdí do sousedních zemí, přičemž urazí až 1 200 km za jediný den.
Čtěte také: Porsche Taycan si připisuje další prvenství. Navštívilo rekordní počet zemí během 24 hodin
Dalším rekordmanem je Guillaume Takvorian, lékárník z Marseille. Ten vlastní Taycan 4S od června 2020. Během svých služebních cest na jih Francie již dokázal ujet 113 977 km. Fanoušek značky současně jezdí modelem 911 Targa a střídá zvuk benzínového motoru s tichem elektrického sedanu.
Máme také příklad přímo z Porsche. Jeden z manažerů, Markus Kreutel, ujel mezi únorem 2021 a srpnem 2022 ve firemním voze Taycan Turbo 134 911 km. Jeho denní trasy dosáhly až 1 500 km. Pro výkonný elektromobil nebyly časté pracovní cesty z Zuffenhausenu na Slovensko nebo do Krušných hor problém.
Hranici 100 000 kilometrů s Taycanem 4S překonali také novináři z Auto Bildu ve vytrvalostním testu, který začal 17. října 2020 a skončil začátkem listopadu. Když už jsme u německých časopisů, Auto Motor und Sport nedávno převzal Cross Turismo 4 pro dlouhodobý test s cílem ujet v příštích dvou letech vzdálenost 100 000 km.
A jaká je budoucnost Taycanu? Očividně zajímavá. Porsche pracuje na ještě výkonnější verzi, jejímž úkolem bude soupeřit s Teslou Model S Plaid.