Mazda omezuje výkon svého elektromobilu. Aby se tolik nelišil od spalováku
Oproti spalovacím vozům mají elektromobily velkou výhodu v obrovském krouticím momentu, který jejich motor poskytuje prakticky od nejnižších otáček.
TIP: Mazda říká, že elektromobily s větší baterií mají vyšší emise CO2 než diesely. Je to ale pravda?
Leckoho tento fakt dokáže v praxi překvapit a většina reakcí při prvním svezení elektromobilem je provázena nadšením z okamžité akcelerace. Mazda se proto rozhodla trochu krouticí moment svého elektromobilu MX-30 omezit. Jako důvod uvádí právě to, aby se jízdní projev tolik nelišil od vozů se spalovacím motorem.
O MX-30 už víme, že jeho baterie není zrovna největší. Naopak, je poměrně malá. Kapacita 35,5 kWh by měla vystačit na zhruba 200 kilometrů jízdy. Nabízí se tak myšlenka, jestli nás Mazda malinko nelakuje a neomezuje „krouťák“ jen proto, aby se energie z akumulátoru nevyčerpala tak rychle. Zdá se nám také nepravděpodobné, že by někdo uměle odstranil nebo omezil jednu z největších výhod vozů na baterie. Okamžité, lineární a velice tiché zrychlení je totiž opravdu okouzlující.
Zdroj: electrive
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.