Výsledky prvního britského testu autonomních vozidel (AV) ukázaly, že 55 % respondentů by se v autě s autonomním řízením necítilo dobře, kdyby k jeho použití dostali příležitost. Národní průzkum, který analyzoval 2 500 odpovědí, také odhalil, že pouhých 30 % dotázaných věří, že autonomní vozidla budou bezpečnější než tradiční automobily, 44 % respondentů nesouhlasí a 26 % nemá jasný postoj.
Průzkum, který vytvořila DG Cities, inovační společnost založená v londýnské čtvrti Greenwich, odhalil všeobecnou nedůvěru řidičů vůči nové technologii, přičemž jako klíčový problém byla uváděna bezpečnost. Ed Houghton, vedoucí výzkumu a designu služeb DG Cities, řekl: „Naše komunikace s veřejností ukazuje, jak zásadní jsou testy nových technologií pro informovanost lidí, rozvoj znalostí a budování důvěry.“
„Projekt Endeavour nám dal mnoho poznatků. Ukázalo se, že jen velmi málo lidí rozumí tomu, jak se autonomní vozidla rozhodují, jaká je jejich bezpečnost nebo potenciální výhody. Náš výzkum ukazuje, že jak se technologie vyvíjí, technologičtí vývojáři, výzkumníci a vláda budou muset uživatelům lépe vysvětlit, jak technologie funguje a co může znamenat pro lidi v budoucnu. Je to jediný způsob, jak vybudovat širší přijetí nových technologií,“ dodává Houghton.
Nepřehlédněte: Volkswagen ukázal koncept autonomní sanitky. Svěřili byste ji svůj život?
Loni v srpnu byla v Londýně uzavřena praktická část projektu Endeavour, kdy se 70 zástupců veřejnosti zúčastnilo silničních testů. Během dvou týdnů byla testována vozidla Oxbotica a současně bylo konsorciem DG Cities analyzováno vnímání bezpečnosti použití autonomních vozidel účastníky z řad veřejnosti.
Zkoušky probíhaly ve spolupráci s londýnskou čtvrtí Greenwich a navazovaly na předchozí akce v Oxfordu a Birminghamu. DG Cities říká, že silniční testy ukázaly hodnotu živých veřejných zkoušek při budování důvěry. Během silničních ukázek absolvovala autonomní vozidla 8kilometrovou městskou trasu v ulicích Greenwich, což umožnilo vytvořit požadované podmínky testování a vystavit vozidlo různému provozu a povětrnostním podmínkám.
Nepřehlédněte: Obyvatelé záhadné ulice řeší invazi autonomních aut! Nikdo neví, co tam hledají
Účastníky doprovázeli dva členové zkušebního týmu a veřejnosti byl také nabídnut zážitek z virtuální reality, aby zjistila, jak funguje AV, když se pohybuje typickým městským prostředím. “Bylo nesmírně cenné slyšet během zkoušky různorodou komunitu občanů, včetně lidí se specifickými a složitějšími potřebami mobility,” řekl Trevor Dorling, výkonný ředitel DG Cities.
V celostátním průzkumu bylo zjištěno, že významným faktorem je věk, přičemž více než třetina (34,8 %) respondentů ve věku 18-35 let souhlasila s tím, že si jsou “jistí, že budou v blízké budoucnosti používat AV“, ve srovnání s pětinou (20,5 %) dotázaných ve věku 55 a více, kteří měli opačný názor.
Výsledky prvního britského testu autonomních vozidel (AV) ukázaly, že 55 % respondentů by se v autě s autonomním řízením necítilo dobře, kdyby k jeho použití dostali příležitost. Národní průzkum, který analyzoval 2 500 odpovědí, také odhalil, že pouhých 30 % dotázaných věří, že autonomní vozidla budou bezpečnější než tradiční automobily, 44 % respondentů nesouhlasí a 26 % nemá jasný postoj.
Průzkum, který vytvořila DG Cities, inovační společnost založená v londýnské čtvrti Greenwich, odhalil všeobecnou nedůvěru řidičů vůči nové technologii, přičemž jako klíčový problém byla uváděna bezpečnost. Ed Houghton, vedoucí výzkumu a designu služeb DG Cities, řekl: „Naše komunikace s veřejností ukazuje, jak zásadní jsou testy nových technologií pro informovanost lidí, rozvoj znalostí a budování důvěry.“
„Projekt Endeavour nám dal mnoho poznatků. Ukázalo se, že jen velmi málo lidí rozumí tomu, jak se autonomní vozidla rozhodují, jaká je jejich bezpečnost nebo potenciální výhody. Náš výzkum ukazuje, že jak se technologie vyvíjí, technologičtí vývojáři, výzkumníci a vláda budou muset uživatelům lépe vysvětlit, jak technologie funguje a co může znamenat pro lidi v budoucnu. Je to jediný způsob, jak vybudovat širší přijetí nových technologií,“ dodává Houghton.
Nepřehlédněte: Volkswagen ukázal koncept autonomní sanitky. Svěřili byste ji svůj život?
Loni v srpnu byla v Londýně uzavřena praktická část projektu Endeavour, kdy se 70 zástupců veřejnosti zúčastnilo silničních testů. Během dvou týdnů byla testována vozidla Oxbotica a současně bylo konsorciem DG Cities analyzováno vnímání bezpečnosti použití autonomních vozidel účastníky z řad veřejnosti.
Zkoušky probíhaly ve spolupráci s londýnskou čtvrtí Greenwich a navazovaly na předchozí akce v Oxfordu a Birminghamu. DG Cities říká, že silniční testy ukázaly hodnotu živých veřejných zkoušek při budování důvěry. Během silničních ukázek absolvovala autonomní vozidla 8kilometrovou městskou trasu v ulicích Greenwich, což umožnilo vytvořit požadované podmínky testování a vystavit vozidlo různému provozu a povětrnostním podmínkám.
Nepřehlédněte: Obyvatelé záhadné ulice řeší invazi autonomních aut! Nikdo neví, co tam hledají
Účastníky doprovázeli dva členové zkušebního týmu a veřejnosti byl také nabídnut zážitek z virtuální reality, aby zjistila, jak funguje AV, když se pohybuje typickým městským prostředím. “Bylo nesmírně cenné slyšet během zkoušky různorodou komunitu občanů, včetně lidí se specifickými a složitějšími potřebami mobility,” řekl Trevor Dorling, výkonný ředitel DG Cities.
V celostátním průzkumu bylo zjištěno, že významným faktorem je věk, přičemž více než třetina (34,8 %) respondentů ve věku 18-35 let souhlasila s tím, že si jsou “jistí, že budou v blízké budoucnosti používat AV“, ve srovnání s pětinou (20,5 %) dotázaných ve věku 55 a více, kteří měli opačný názor.