Maserati GranTurismo Folgore oficiálně – Budoucnost je v elektřině?

  • Maserati buduje svojí elektrickou budoucnost
  • Právě představilo nové GranTurismo Folgore s neskutečným výkonem
  • Pro milovníky benzínu se bude vyrábět i spalovací verze
Maserati GranTurismo Folgore

Maserati GranTurismo Folgore oficiálně představeno včetně podrobných specifikací a ceny | foto: Maserati

Stále se to zdá být neuvěřitelné, ale Maserati úspěšně pokračuje ve své cestě ke kompletnímu přechodu k elektrickým vozidlům. Nyní představuje svůj nejnovější přírůstek tímto směrem. Nové Maserati GranTurismo Folgore konečně zveřejňuje své technické specifikace i prodejní ceník.

Další historická značka míří za elektřinou

Historie značky sahá až k první světové válce. Aktuálně je jednou ze značek skupiny Stellantis. A jak všichni víme, tato skupina se velmi oddaně soustředí na elektrifikaci celého vozového parku. Slavné Maserati tak nemůže uniknout. Tak jak jsou fanoušci značky zvyklí, i Folgore přiveze luxusní a výkonné vlastnosti hodné rodokmenu trojzubce.

U příležitosti oficiální prezentace uvedlo vedení společnosti kompletní specifikace vozidla. To se tak může pochlubit 800V palubní architekturou a bylo vyvíjeno s ohledem na technologie používané i ve Formuli E. Díky tomu je baterie uložena v podvozku do tvaru písmene T. Pod sedadly cestujících byste tak energetické pakety hledali zbytečně. Toto uložení má pomoci se snížením těžiště a lepším rozdělením hmotnosti.


Čtěte také: Stellantis porazil Teslu v počtu prodaných elektromobilů. Na první místo chybělo jen málo


Toužíte po elektřině nebo vé osmičce?

Pokud jde o nejzajímavější specifikace, tak moduly baterií si v Maserati vyvinuli sami. Kapacita u nového modelu GranTurismo Folgore dosahuje hodnoty 92,5 kWh. Napájí tři nezávislé elektromotory, každý o nominální hodnotě 300 kW.

Pokud by vám za jízdy přeci jen chyběl burácející zvuk výfuku, připravili si pro vás v laboratořích jednu vychytávku. Do audio soustavy si můžete pustit zvuk ze spalovací verze vozu s motorem V8. Ta se skutečně bude vyrábět a do prodeje půjde současně s elektrickou verzí.

Cena a dostupnost

Nové Maserati GranTurismo Folgore se chystá na evropský trh vtrhnout příští rok v červenci za základní částku 170 tisíc dolarů. V našich končinách by si zájemci měli připravit kolem 4,25 milionu korun. Cena se však může vyšplhat ještě o milion výše, v závislosti na vašich požadavcích po komfortních funkcích a výbavě.

Maserati GranTurismo Folgore a specifikace

  • 900 kW/1 200 koní ve třech motorech pro 300 kW
  • 1 350 Nm točivého momentu
  • AC nabíjení do 22 kW
  • DC nabíjení do 300 kW
  • Nabití 100 km dojezdu během 5 minut při 270 kW
  • Přírůstek 60 % baterie během 18 minut (20-80 % SoC)
  • Dojezd až 450 km
  • Maximální rychlost 320 km/h
  • Zrychlení z 0-100 za 2,7 s, resp. 0-200 za 8,8 s
  • Hmotnost 2 260 kg
  • Objem zavazadlového prostoru 270 l

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Maserati GranTurismo Folgore oficiálně – Budoucnost je v elektřině?

  • Maserati buduje svojí elektrickou budoucnost
  • Právě představilo nové GranTurismo Folgore s neskutečným výkonem
  • Pro milovníky benzínu se bude vyrábět i spalovací verze
Maserati GranTurismo Folgore

Maserati GranTurismo Folgore oficiálně představeno včetně podrobných specifikací a ceny | foto: Maserati

Stále se to zdá být neuvěřitelné, ale Maserati úspěšně pokračuje ve své cestě ke kompletnímu přechodu k elektrickým vozidlům. Nyní představuje svůj nejnovější přírůstek tímto směrem. Nové Maserati GranTurismo Folgore konečně zveřejňuje své technické specifikace i prodejní ceník.

Další historická značka míří za elektřinou

Historie značky sahá až k první světové válce. Aktuálně je jednou ze značek skupiny Stellantis. A jak všichni víme, tato skupina se velmi oddaně soustředí na elektrifikaci celého vozového parku. Slavné Maserati tak nemůže uniknout. Tak jak jsou fanoušci značky zvyklí, i Folgore přiveze luxusní a výkonné vlastnosti hodné rodokmenu trojzubce.

U příležitosti oficiální prezentace uvedlo vedení společnosti kompletní specifikace vozidla. To se tak může pochlubit 800V palubní architekturou a bylo vyvíjeno s ohledem na technologie používané i ve Formuli E. Díky tomu je baterie uložena v podvozku do tvaru písmene T. Pod sedadly cestujících byste tak energetické pakety hledali zbytečně. Toto uložení má pomoci se snížením těžiště a lepším rozdělením hmotnosti.


Čtěte také: Stellantis porazil Teslu v počtu prodaných elektromobilů. Na první místo chybělo jen málo


Toužíte po elektřině nebo vé osmičce?

Pokud jde o nejzajímavější specifikace, tak moduly baterií si v Maserati vyvinuli sami. Kapacita u nového modelu GranTurismo Folgore dosahuje hodnoty 92,5 kWh. Napájí tři nezávislé elektromotory, každý o nominální hodnotě 300 kW.

Pokud by vám za jízdy přeci jen chyběl burácející zvuk výfuku, připravili si pro vás v laboratořích jednu vychytávku. Do audio soustavy si můžete pustit zvuk ze spalovací verze vozu s motorem V8. Ta se skutečně bude vyrábět a do prodeje půjde současně s elektrickou verzí.

Cena a dostupnost

Nové Maserati GranTurismo Folgore se chystá na evropský trh vtrhnout příští rok v červenci za základní částku 170 tisíc dolarů. V našich končinách by si zájemci měli připravit kolem 4,25 milionu korun. Cena se však může vyšplhat ještě o milion výše, v závislosti na vašich požadavcích po komfortních funkcích a výbavě.

Maserati GranTurismo Folgore a specifikace

  • 900 kW/1 200 koní ve třech motorech pro 300 kW
  • 1 350 Nm točivého momentu
  • AC nabíjení do 22 kW
  • DC nabíjení do 300 kW
  • Nabití 100 km dojezdu během 5 minut při 270 kW
  • Přírůstek 60 % baterie během 18 minut (20-80 % SoC)
  • Dojezd až 450 km
  • Maximální rychlost 320 km/h
  • Zrychlení z 0-100 za 2,7 s, resp. 0-200 za 8,8 s
  • Hmotnost 2 260 kg
  • Objem zavazadlového prostoru 270 l

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."