Maserati GranCabrio Folgore – Stovka za 2,8 s, dojezd 447 km a nabíjení na 5 minut

Pavel Škopek
  • Maserati představilo dlouho očekávaný GranCabrio Folgore
  • Označuje ho za první luxusní kabriolet s elektrickým pohonem
  • Základem byl model GranTurismo Folgore
Maserati GranCabrio Folgore
Maserati GranCabrio Folgore

Přímořské letovisko Rimini si vybral italský výrobce luxusních vozů Maserati k představení svého nejnovějšího přírůstku do své elektrické stáje. Místo to zcela jistě nebylo náhodné. Nové Maserati GranCabrio Folgore, které si nárokuje titul „první luxusní kabriolet s elektrickým pohonem“, je jako stvořené pro projížďky v horkých letních dnech.

Vychází z prvního elektrického Maserati

Jako základ pro GranCabrio Folgore použilo Maserati svůj první elektromobil GranTurismo Folgore, se kterým sdílí jeho čtyřmístný kabrioletový sourozenec nejen spoustu technických řešení, ale i designových prvků. Rozdíly v designu jsou ve skutečnosti tak malé, jako byste vzali kupé, odřízli mu pevnou střechu a nahradili ji elektricky skládací plátěnou.

Podobně jako například u Audi S5 Cabriolet lze přitom plátěnou střechu GranCabrio Folgore otevřít i při jízdě rychlostí až 50 km/h. Složení střechy zabere pouze 14 sekund, přeměna na kupé pak trvá o dvě sekundy déle. Stejně jako kabriolet S5 obsahuje i GranCabrio Folgore nákrčníky, které udržují řidiče a spolujezdce v pohodlí při jízdě se staženou střechou.

Výkon, dojezd, nabíjení

S GranTurismo Folgore je téměř identická i konstrukce kabrioletu, která zahrnuje 800V architekturu Atlantis High, která byla dříve k vidění v modelu GranTurismo Folgore a nově ji používá v rámci koncernu Stellantis také pickup Ram 1500. O pohon se stejně jako u kupé stará trojice elektromotorů s permanentními magnety o výkonu 300 kW, celkový výkon je až 560 kW (až 610 kW s MaxBoost), díky čemuž vůz zrychlí z nuly na sto za 2,8 sekundy a maximální rychlost je 290 km/h.

Baterie elektromobilu GranTurismo Folgore má kapacitu 92,5 kWh (využitelných 83 kWh), což má stačit až na 447 km dojezdu dle normy WLTP. Nabíjení je možné výkonem až 270 kW, přičemž z 20 na 80 % baterie se dostanete již během 18 minut. Dobití 100 kilometrů dojezdu zabere v ideálním případě jen 5 minut.

Maserati GranCabrio Folgore
Maserati GranCabrio Folgore

Čtěte také: Plácl si Mercedes s peklem? Divize AMG chystá elektromobil s výkonem přes 1 000 koní


Úlitba pro milovníky benzínu

Nové elektrické Maserati však přináší i jistý závan nostalgie nad koncem jedné éry. Na jednu stranu Maserati představilo nový elektrický přírůstek, na straně druhé pohřbilo svůj legendární osmiválcový motor Maserati V8, který nás provázel poslední dekádu. Jeho charakteristický zvuk však přežije, i když v trochu falešné podobě. Možná, aby nalákali kupující, kteří miloval zvuky spalovacího motoru Maserati, vytvořila inovační laboratoř automobilky 3D zvukový systém navržený tak, aby ho napodoboval.

Inženýři společnosti Trident zmapovali frekvence osmiválcového řevu a digitalizovali jej pro řadu Folgore, přičemž jej přiváděli prostřednictvím jednoho ze dvou audiosystémů italského výrobce reproduktorů Sonus Faber. Ve standardním formátu obsahuje audiosystém 13 reproduktorů a 2D prostorový zvuk s výkonem 815 wattů. Za příplatek však můžete mít 16 reproduktorů pro 2D a 3D prostorový zvuk s maximálním výkonem 1 060 wattů.

Maserati GranCabrio Folgore
Maserati GranCabrio Folgore

Široké možnosti přizpůsobení

Výběr ze dvou špičkových audiosystémů je jen malý střípek z možností, které automobilka zákazníkovi nabízí v rámci zakázkového programu Maserati. GranCabrio je k dispozici ve 27 speciálních povrchových úpravách Folgore a na výběr je i ze šesti různých designů kol. Ty jsou přitom odstupňovaná. Vzadu jsou použity 21palcové ráfky a vepředu 20palcové. Přes použité luxusní materiály nezapomíná Maserati ani na ekologii. Část materiálů pochází z recyklovaného nylonového odpadu, jako jsou například rybářské sítě nebo koberce.

Cena a dostupnost

Cena GranCabrio Folgore startuje na 200 tisících až 205 tisících dolarech (4,8 až 4,9 milionu korun). Pohybuje se tak na podobné úrovni jako u Maserati se spalovacím motorem. Uvidíme, zda to společně s umělým zvukem bude stačit, aby vzali fanoušci Maserati elektromobilitu na milost.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články