Malý elektromobil za nízkou cenu. Prvotina od Škodovky předběhla dobu

  • Jaký byl první elektromobil značky Škoda, když se teď zpětně ohlédneme?
  • Škoda Citigo-e iV přinesla revoluci do městské mobility
  • S dojezdem 260 km se jednalo o ideální (nejen) městský elektromobil
Škoda Citigoᵉ iV

Škoda Citigo-e iV

V roce 2019 představila mladoboleslavská značka Škoda svůj první komerčně prodávaný plně elektrický vůz, Škoda Citigo-e iV, jako odpověď na rostoucí poptávku po ekologických a udržitelných vozidlech. Tento model se stal důležitým milníkem v historii automobilky, která se tímto krokem vydala směrem k elektrifikaci své modelové řady.

Škoda a její vstup do světa elektromobility

Škoda Citigo-e iV je malý městský vůz, který je ideální pro každodenní jízdy ve městě. Disponuje baterií o kapacitě 32,2 kWh, která umožňuje dojezd až 260 km podle cyklu WLTP. Díky elektromotoru s výkonem 61 kW dosahuje Citigo-e iV vysokého točivého momentu 212 Nm, který umožňuje svižnou akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a maximální rychlost 130 km/h.

Vůz je vybaven mnoha moderními technologiemi, včetně systému Lane Assist, klimatizace Climatronic, vyhřívaných předních sedadel a parkovacích senzorů. Nabízí také možnosti rychlého nabíjení, kdy lze za pouhou 1 hodinu baterii dobít pomocí rychlonabíječky na 80 %, a to výkonem až 37 kW.


Čtěte také: Nejlevnější hybrid od Toyoty: Vyrábí se v Česku a má baterii jako iPhone


Co elektromobilu Citigo-e iV chybělo?

I když bylo Citigo-e iV v mnoha ohledech průkopnickým vozem, mělo také své nedostatky. Dojezd 260 km, jakkoliv byl dostatečný pro městské použití, mohl být pro některé zákazníky limitující. Některým náročnějším uživatelům mohla navíc chybět absence pokročilejších funkcí, jako je například adaptivní tempomat nebo pokročilejší systém infotainmentu.

Cena a konkurence

V době svého uvedení na trh se Škoda Citigo-e iV prodávala za cenu kolem 430 000 Kč. Tím se řadila mezi dostupnější elektromobily na trhu, což z ní dělalo atraktivní volbu pro zákazníky hledající cenově přístupné elektrické vozidlo. V kontextu s konkurencí, jako je například Renault Zoe nebo BMW i3, nabídla Škoda Citigo-e iV solidní hodnotu za peníze, i když konkurenční modely často nabízely vyšší dojezd a více pokročilých funkcí.

Škoda Citigo-e iV se ukázala jako důležitý krok pro automobilku Škoda směrem k elektromobilitě. Přinesla řadu výhod v podobě ekologického provozu a moderních technologií, ačkoli měla i své nevýhody. Přesto se stala významným hráčem na trhu elektrických vozidel a položila základy pro budoucí modely Škoda iV.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Malý elektromobil za nízkou cenu. Prvotina od Škodovky předběhla dobu

  • Jaký byl první elektromobil značky Škoda, když se teď zpětně ohlédneme?
  • Škoda Citigo-e iV přinesla revoluci do městské mobility
  • S dojezdem 260 km se jednalo o ideální (nejen) městský elektromobil
Škoda Citigoᵉ iV

Škoda Citigo-e iV

V roce 2019 představila mladoboleslavská značka Škoda svůj první komerčně prodávaný plně elektrický vůz, Škoda Citigo-e iV, jako odpověď na rostoucí poptávku po ekologických a udržitelných vozidlech. Tento model se stal důležitým milníkem v historii automobilky, která se tímto krokem vydala směrem k elektrifikaci své modelové řady.

Škoda a její vstup do světa elektromobility

Škoda Citigo-e iV je malý městský vůz, který je ideální pro každodenní jízdy ve městě. Disponuje baterií o kapacitě 32,2 kWh, která umožňuje dojezd až 260 km podle cyklu WLTP. Díky elektromotoru s výkonem 61 kW dosahuje Citigo-e iV vysokého točivého momentu 212 Nm, který umožňuje svižnou akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a maximální rychlost 130 km/h.

Vůz je vybaven mnoha moderními technologiemi, včetně systému Lane Assist, klimatizace Climatronic, vyhřívaných předních sedadel a parkovacích senzorů. Nabízí také možnosti rychlého nabíjení, kdy lze za pouhou 1 hodinu baterii dobít pomocí rychlonabíječky na 80 %, a to výkonem až 37 kW.


Čtěte také: Nejlevnější hybrid od Toyoty: Vyrábí se v Česku a má baterii jako iPhone


Co elektromobilu Citigo-e iV chybělo?

I když bylo Citigo-e iV v mnoha ohledech průkopnickým vozem, mělo také své nedostatky. Dojezd 260 km, jakkoliv byl dostatečný pro městské použití, mohl být pro některé zákazníky limitující. Některým náročnějším uživatelům mohla navíc chybět absence pokročilejších funkcí, jako je například adaptivní tempomat nebo pokročilejší systém infotainmentu.

Cena a konkurence

V době svého uvedení na trh se Škoda Citigo-e iV prodávala za cenu kolem 430 000 Kč. Tím se řadila mezi dostupnější elektromobily na trhu, což z ní dělalo atraktivní volbu pro zákazníky hledající cenově přístupné elektrické vozidlo. V kontextu s konkurencí, jako je například Renault Zoe nebo BMW i3, nabídla Škoda Citigo-e iV solidní hodnotu za peníze, i když konkurenční modely často nabízely vyšší dojezd a více pokročilých funkcí.

Škoda Citigo-e iV se ukázala jako důležitý krok pro automobilku Škoda směrem k elektromobilitě. Přinesla řadu výhod v podobě ekologického provozu a moderních technologií, ačkoli měla i své nevýhody. Přesto se stala významným hráčem na trhu elektrických vozidel a položila základy pro budoucí modely Škoda iV.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."