Majitelé elektromobilů si stěžují na jednu podstatnou věc. Co jim vadí?
- Organizace Consumer Reports otestovala reálný dojezd elektromobilů
- Zjistila, že stížnosti majitelů některých vozů jsou oprávněné
- Které elektromobily si vedly nejhůře ve srovnání s oficiálními hodnotami?

Americká organizace Consumer Reports prověřila skutečnou vzdálenost, kterou elektromobily mohou ujet na jedno nabití. Zjistila, že někteří majitelé vozidel mají oprávněné námitky. Které elektromobily si v porovnání s oficiálními hodnotami nevedly nejlépe?
Dojezd elektromobilů je kratší, než se uvádí
Majitelé elektromobilů si často stěžují, že jejich vozy ani zdaleka nedosahují na takový dojezd, jako automobilky u svých vozů uvádějí. Zda je na tom něco pravdy, se rozhodla zjistit americká nezisková společnost Consumer Reports, která se zabývá nezávislým testováním zboží všeho druhu.
Otestovat se společnost rozhodla celkem čtyři vozy. Tesla Model Y Long Range, Ford Mustang Mach-E s prodlouženým dojezdem, Hyundai Ioniq 5 a Volkswagen ID.4. Tyto elektromobily pak byly testovány stejným způsobem a dokonce i stejnými řidiči ve třech různých dnech: mrazivém, průměrném a teplém.

Čtěte také: Tesle hrozí tučná pokuta! Zveličovala udávané dojezdy u svých aut
Jak tyto testy dopadly?
V testu bohužel propadl i nejoblíbenější elektromobil současnosti, Tesla Model Y. Právě verze Long Range slibuje zákazníkům dojezd až 533 kilometrů. Tohoto čísla však nedosáhla Tesla ani za příznivých podmínek. Při testování v mrazu se pak dojezd snížil na pouhých 300 kilometrů.
Dobře si však nevedly ani ostatní testované vozy. Pro srovnání, Ford Mustang Mach-E s oficiálním dojezdem 434 km dosáhl v chladném počasí výsledku 302 km. Hyundai Ioniq 5 pak pouhých 294 km, přičemž odhad EPA říká, že na jedno nabití ujede 412 kilometrů. Je však ale také potřeba dodat, že za příznivých podmínek Mustang Mach-E a Volkswagen ID.4 očekávání dokonce o pár kilometrů překonaly.