Majitel hodnotí první tisíce kilometrů s Rivianem R1T. Budete jej milovat!

Matouš Vrchota
  • Majitel Rivianu R1T sdílí své pocity po 2 500 kilometrech
  • Vůz má pár nepraktických vlastností a nižší dojezd
  • I přes pár zklamání je majitel nadmíru spokojený
Rivian R1T
Rivian R1T

Mnoho lidí obdivuje automobilku Rivian za to, že v relativně krátkém čase dokázala projít celým cyklem od založení společnosti, vývoje prototypu až po výrobu skutečného produkčního modelu. Jako přidanou hodnotu často zmiňují i velmi zajímavou nabízenou výbavu. Na papíře to vše vypadá pěkně. Jak je ale majitel vozu spokojený s modelem R1T po ujetí necelých dvou a půl tisíce kilometrů?

Stojí Rivian R1T za to?

Youtuber se jménem Haul natočil video, ve kterém hodnotí svůj nový pick-up po chvilce vlastnictví. Rozhodně vyzdvihuje jízdní vlastnosti. Nejenže se vůz skvěle řídí a bezchybně akceleruje, na dálnicích je vůz velmi komfortní a klidný. Velký význam přisuzuje skvělým tlumičům a nápravám. Jako další plus uvádí vysokou kvalitu materiálů použitých v interiéru vozu.

Od amerického pick-upu takové velikosti byste očekávali i mnoho odkládacích a úložných prostor pro zavazadla. I to je další vlastnost, kterou Haul chválí. Co sám považuje za velké plus, nejen svého vozu, ale automobilky celkově, je příjemný a ochotný zákaznický servis. I přes velikost vozidla jsou prý provozní náklady až neuvěřitelně nízké.

Elektromobil Rivian R1T dokáže v terénu pořádně zabrat!
Elektromobil Rivian R1T dokáže v terénu pořádně zabrat!

Čtěte také: Americký Rivian zbrojí proti drahým elektromobilům. Co se chystá?


Nemůže být vše jen růžové

Aby ale nezůstalo pouze u chvály, našel majitel na voze i pár detailů, které mu příliš nesedí. Co nepovažuje za příjemné je ovládání klimatizace. Veškeré prvky a tlačítka jsou součástí dotykového displeje a nejsou šikovně velké ani praktické. Tlačítko pro ovládání rychlosti ventilátoru je prý tak nešikovně malé, že jej prakticky nelze používat. I nastavení směru výdechů je pouze elektronické, a tak velmi odvádí pozornost.

Displej infotainmentu je velký a příjemný. Pokud jej ale potřebujete očistit od prachu nebo otisků prstů, neexistuje žádný zámek obrazovky. Vůz se dodává s bezklíčovým systémem, který odemyká vůz i pokud se přiblížíte na pět až sedm metrů od vozidla. Při návštěvě restaurace nebo čerpací stanice se tak vůz nemusí ani zamknout.

Majitel pickupu R1T otestoval možnosti elektromobilu při tažení
Majitel pickupu R1T otestoval možnosti elektromobilu při tažení

R1T si zaslouží obdiv

Rivian si staví i vlastní sít nabíjecích stanic. Jenže rychlost výstavby je pomalá a ani není zatím dostatečně rozšířená. První tři stanice byly dokonce otevřeny teprve minulý měsíc. A tento fakt bohužel nepřidává další věci, že očekávaný dojezd nedosahuje představám majitele.

Prý ani tyto nedostatky ale nedokáží vyvážit všechny klady, které vůz nabízí. Dvouletá čekací doba i pořizovací cena přesahující 70 tisíc dolarů (skoro 1,7 milionu korun) stály za to a majitel si spokojeně užívá nového vozidla.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články