Majitel hodnotí první tisíce kilometrů s Rivianem R1T. Budete jej milovat!
- Majitel Rivianu R1T sdílí své pocity po 2 500 kilometrech
- Vůz má pár nepraktických vlastností a nižší dojezd
- I přes pár zklamání je majitel nadmíru spokojený

Mnoho lidí obdivuje automobilku Rivian za to, že v relativně krátkém čase dokázala projít celým cyklem od založení společnosti, vývoje prototypu až po výrobu skutečného produkčního modelu. Jako přidanou hodnotu často zmiňují i velmi zajímavou nabízenou výbavu. Na papíře to vše vypadá pěkně. Jak je ale majitel vozu spokojený s modelem R1T po ujetí necelých dvou a půl tisíce kilometrů?
Stojí Rivian R1T za to?
Youtuber se jménem Haul natočil video, ve kterém hodnotí svůj nový pick-up po chvilce vlastnictví. Rozhodně vyzdvihuje jízdní vlastnosti. Nejenže se vůz skvěle řídí a bezchybně akceleruje, na dálnicích je vůz velmi komfortní a klidný. Velký význam přisuzuje skvělým tlumičům a nápravám. Jako další plus uvádí vysokou kvalitu materiálů použitých v interiéru vozu.
Od amerického pick-upu takové velikosti byste očekávali i mnoho odkládacích a úložných prostor pro zavazadla. I to je další vlastnost, kterou Haul chválí. Co sám považuje za velké plus, nejen svého vozu, ale automobilky celkově, je příjemný a ochotný zákaznický servis. I přes velikost vozidla jsou prý provozní náklady až neuvěřitelně nízké.

Čtěte také: Americký Rivian zbrojí proti drahým elektromobilům. Co se chystá?
Nemůže být vše jen růžové
Aby ale nezůstalo pouze u chvály, našel majitel na voze i pár detailů, které mu příliš nesedí. Co nepovažuje za příjemné je ovládání klimatizace. Veškeré prvky a tlačítka jsou součástí dotykového displeje a nejsou šikovně velké ani praktické. Tlačítko pro ovládání rychlosti ventilátoru je prý tak nešikovně malé, že jej prakticky nelze používat. I nastavení směru výdechů je pouze elektronické, a tak velmi odvádí pozornost.
Displej infotainmentu je velký a příjemný. Pokud jej ale potřebujete očistit od prachu nebo otisků prstů, neexistuje žádný zámek obrazovky. Vůz se dodává s bezklíčovým systémem, který odemyká vůz i pokud se přiblížíte na pět až sedm metrů od vozidla. Při návštěvě restaurace nebo čerpací stanice se tak vůz nemusí ani zamknout.

R1T si zaslouží obdiv
Rivian si staví i vlastní sít nabíjecích stanic. Jenže rychlost výstavby je pomalá a ani není zatím dostatečně rozšířená. První tři stanice byly dokonce otevřeny teprve minulý měsíc. A tento fakt bohužel nepřidává další věci, že očekávaný dojezd nedosahuje představám majitele.
Prý ani tyto nedostatky ale nedokáží vyvážit všechny klady, které vůz nabízí. Dvouletá čekací doba i pořizovací cena přesahující 70 tisíc dolarů (skoro 1,7 milionu korun) stály za to a majitel si spokojeně užívá nového vozidla.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.