Lobbistické skupiny se opět snaží zpomalit nástup elektromobilů. Záminkou je koronavirus
Koalice zástupců automobilových lobbistických skupin zaslala dopis Evropské komisi s žádostí o uvolnění pravidel přísných emisních limitů.

TIP: Téměř 10 % aut na českých silnicích nesplňuje emise?
A samozřejmě by za tím měl být koronavirus. Alespoň na ten se koalice spoléhá a ve vyjednávání s komisí tlačí na to, aby se nástup nových pravidel zpomalil. Ve stejný čas však zástupci automobilek jako je Daimler, Volkswagen a BMW zdůraznili, že souhlasí se zachováním nově nastavených limitů.
Zástupci v dopise uvádějí, že by rádi dostali novou příležitost projednat důsledky současné krize, způsobeném nástupem pandemie COVID-19 a jejím dopadem na celý automobilový průmysl. Dále uvádí, že s ohledem na zastavení téměř veškerých činností spojených s testováním, vývojem a výrobou je narušena možnost rychlejšího nástupu elektromobilů. Současně však ujišťují, že nehodlají zpochybňovat zákony jako takové, ani základní cíle bezpečnosti silničního provozu, ochrany klimatu a životního prostředí.
Prezident VDIK, Reinhard Zirpel, novinářům řekl, že je na závěry ještě brzy, ale připustil možnost, že nastupující elektrifikace by se mohla zpomalit. Vedle toho však vidíme snahu 3 největších zástupců samotných automobilek o to, aby se zachovala stávající pravidla. „Změna cílů by s největší pravděpodobností poškodila dlouhodobou udržitelnost a konkurenceschopnost automobilového průmyslu v Evropě.“
Na pozadí současného vývoje na trhu společnost T&E odhaduje, že prodej elektromobilů – i přes ohlášené premiéry důležitých modelů, jako jsou Volkswagen ID.3 a Fiat 500e bude ve druhém a čtvrtém kvartálu nižší. Podíl elektromobilů by se tak letos měl pohybovat mezi 3 a 7 % v celé Evropě.
Julia Poliscanová, ředitelka výzkumu udržitelné dopravy a kampaní skupiny T&E dospěla k závěru: „Jakákoliv pobídka ke zvýšení poptávky v době, kdy se situace vrátí do normálu, by měla být zaměřena na automobily s nulovými emisemi. To pomůže udržet pracovní místa v Evropě, omezit znečištění a zvýšit konkurenceschopnost našeho automobilového průmyslu.“
zdroj: electrive