Lightyear sliboval revoluční solární elektromobil. Teď nabízí něco lepšího

  • Solárně poháněné vozidlo si jen tak nepořídíme
  • Ambiciózní projekt překvapivě mění své hlavní zaměření
  • Místo jednoho modelu může mít solární nabíjení téměř každý vůz
Lightear One

Lightear One | foto: Lightear

Dánský startup Lightyear se pokouší přijít s konceptem, ve kterém je vůz poháněný vlastní vyrobenou energií ze solárních panelů. Tým byl vcelku blízko produkční výrobě druhého konceptu. Jak se ovšem zdá z posledních dostupných informací, společnost tento ambiciózní projekt dává stranou. Místo vlastního vozu se bude věnovat vývoji obecnému vývoji solárních článků pro automobilový průmysl.

Lightyear se mění

Náznaky změn se objevily již v průběhu října loňského roku, když se ředitel společnosti vyjádřil ve smyslu, že práce na vozu Lightyear 2 bylo nutné pozastavit. Přednost dostaly solární moduly použitelné napříč celým automobilovým odvětvím. Součástí vyjádření nicméně byla i naděje, že se na voze bude v budoucnu opět pracovat. Od nejnovějšího oznámení ale o voze řeč nebyla.

Součástí změny je i střídání stráží na nejvyšším postu. Spoluzakladatel společnost, Lex Hoefsloot, již nebude vykonávat funkci ředitele. U společnosti ale zůstane, aby zajistil hladký přechod k novému hlavnímu projektu. Chce také dále řídit vývoj a směr společnosti. Na jeho místo usedne dosavadní vedoucí vývoje zmíněných solárních článků, Bonna Newmanová. Díky svému zázemí a historii představuje pro společnost perspektivní budoucnost.

Solární auto Lightyear 2

Solární auto Lightyear 2, ilustrační | foto: Lightyear


Čtěte také: Výstavba solárních elektráren na vzestupu. Stát vloni přispěl 24 miliard korun


Bude automobilky zajímat univerzální solární řešení?

Firma bojovala na počátku roku 2022 s finančními problémy. Musela se i zastavit výroba tehdejšího jediného modelu, Lightyear 0. Potíže přetrvávaly a až po dokončení insolvenčního kolečka se jí podařilo výrobu v menším měřítku obnovit v dubnu loňského roku. Hlavní zásluhu na tom ovšem má skupina soukromých investorů. Ve vývoji byl model Lightyear 2, nyní se ustupuje pouze k jeho nejdůležitějším součástem, tedy napájecímu solárnímu modulu.

Myšlenka i důkazy poskytnuté společností přitom jasně dokazují, jak vysoký potenciál jejich řešení skrývá. Zajisté lze říci, že Lightyear minimálně připravil půdu pro nový sektor, který nebude pouze zužitkovávat energii z distribuční sítě, ale bude schopný si energii vyrábět při běžném provozu. Nové vedení se má postarat o zajištění klíčových partnerů v budoucím vývoji i prodeji firemního řešení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lightyear sliboval revoluční solární elektromobil. Teď nabízí něco lepšího

  • Solárně poháněné vozidlo si jen tak nepořídíme
  • Ambiciózní projekt překvapivě mění své hlavní zaměření
  • Místo jednoho modelu může mít solární nabíjení téměř každý vůz
Lightear One

Lightear One | foto: Lightear

Dánský startup Lightyear se pokouší přijít s konceptem, ve kterém je vůz poháněný vlastní vyrobenou energií ze solárních panelů. Tým byl vcelku blízko produkční výrobě druhého konceptu. Jak se ovšem zdá z posledních dostupných informací, společnost tento ambiciózní projekt dává stranou. Místo vlastního vozu se bude věnovat vývoji obecnému vývoji solárních článků pro automobilový průmysl.

Lightyear se mění

Náznaky změn se objevily již v průběhu října loňského roku, když se ředitel společnosti vyjádřil ve smyslu, že práce na vozu Lightyear 2 bylo nutné pozastavit. Přednost dostaly solární moduly použitelné napříč celým automobilovým odvětvím. Součástí vyjádření nicméně byla i naděje, že se na voze bude v budoucnu opět pracovat. Od nejnovějšího oznámení ale o voze řeč nebyla.

Součástí změny je i střídání stráží na nejvyšším postu. Spoluzakladatel společnost, Lex Hoefsloot, již nebude vykonávat funkci ředitele. U společnosti ale zůstane, aby zajistil hladký přechod k novému hlavnímu projektu. Chce také dále řídit vývoj a směr společnosti. Na jeho místo usedne dosavadní vedoucí vývoje zmíněných solárních článků, Bonna Newmanová. Díky svému zázemí a historii představuje pro společnost perspektivní budoucnost.

Solární auto Lightyear 2

Solární auto Lightyear 2, ilustrační | foto: Lightyear


Čtěte také: Výstavba solárních elektráren na vzestupu. Stát vloni přispěl 24 miliard korun


Bude automobilky zajímat univerzální solární řešení?

Firma bojovala na počátku roku 2022 s finančními problémy. Musela se i zastavit výroba tehdejšího jediného modelu, Lightyear 0. Potíže přetrvávaly a až po dokončení insolvenčního kolečka se jí podařilo výrobu v menším měřítku obnovit v dubnu loňského roku. Hlavní zásluhu na tom ovšem má skupina soukromých investorů. Ve vývoji byl model Lightyear 2, nyní se ustupuje pouze k jeho nejdůležitějším součástem, tedy napájecímu solárnímu modulu.

Myšlenka i důkazy poskytnuté společností přitom jasně dokazují, jak vysoký potenciál jejich řešení skrývá. Zajisté lze říci, že Lightyear minimálně připravil půdu pro nový sektor, který nebude pouze zužitkovávat energii z distribuční sítě, ale bude schopný si energii vyrábět při běžném provozu. Nové vedení se má postarat o zajištění klíčových partnerů v budoucím vývoji i prodeji firemního řešení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."