Dánský startup Lightyear se pokouší přijít s konceptem, ve kterém je vůz poháněný vlastní vyrobenou energií ze solárních panelů. Tým byl vcelku blízko produkční výrobě druhého konceptu. Jak se ovšem zdá z posledních dostupných informací, společnost tento ambiciózní projekt dává stranou. Místo vlastního vozu se bude věnovat vývoji obecnému vývoji solárních článků pro automobilový průmysl.
Náznaky změn se objevily již v průběhu října loňského roku, když se ředitel společnosti vyjádřil ve smyslu, že práce na vozu Lightyear 2 bylo nutné pozastavit. Přednost dostaly solární moduly použitelné napříč celým automobilovým odvětvím. Součástí vyjádření nicméně byla i naděje, že se na voze bude v budoucnu opět pracovat. Od nejnovějšího oznámení ale o voze řeč nebyla.
Součástí změny je i střídání stráží na nejvyšším postu. Spoluzakladatel společnost, Lex Hoefsloot, již nebude vykonávat funkci ředitele. U společnosti ale zůstane, aby zajistil hladký přechod k novému hlavnímu projektu. Chce také dále řídit vývoj a směr společnosti. Na jeho místo usedne dosavadní vedoucí vývoje zmíněných solárních článků, Bonna Newmanová. Díky svému zázemí a historii představuje pro společnost perspektivní budoucnost.
Čtěte také: Výstavba solárních elektráren na vzestupu. Stát vloni přispěl 24 miliard korun
Firma bojovala na počátku roku 2022 s finančními problémy. Musela se i zastavit výroba tehdejšího jediného modelu, Lightyear 0. Potíže přetrvávaly a až po dokončení insolvenčního kolečka se jí podařilo výrobu v menším měřítku obnovit v dubnu loňského roku. Hlavní zásluhu na tom ovšem má skupina soukromých investorů. Ve vývoji byl model Lightyear 2, nyní se ustupuje pouze k jeho nejdůležitějším součástem, tedy napájecímu solárnímu modulu.
Myšlenka i důkazy poskytnuté společností přitom jasně dokazují, jak vysoký potenciál jejich řešení skrývá. Zajisté lze říci, že Lightyear minimálně připravil půdu pro nový sektor, který nebude pouze zužitkovávat energii z distribuční sítě, ale bude schopný si energii vyrábět při běžném provozu. Nové vedení se má postarat o zajištění klíčových partnerů v budoucím vývoji i prodeji firemního řešení.
Dánský startup Lightyear se pokouší přijít s konceptem, ve kterém je vůz poháněný vlastní vyrobenou energií ze solárních panelů. Tým byl vcelku blízko produkční výrobě druhého konceptu. Jak se ovšem zdá z posledních dostupných informací, společnost tento ambiciózní projekt dává stranou. Místo vlastního vozu se bude věnovat vývoji obecnému vývoji solárních článků pro automobilový průmysl.
Náznaky změn se objevily již v průběhu října loňského roku, když se ředitel společnosti vyjádřil ve smyslu, že práce na vozu Lightyear 2 bylo nutné pozastavit. Přednost dostaly solární moduly použitelné napříč celým automobilovým odvětvím. Součástí vyjádření nicméně byla i naděje, že se na voze bude v budoucnu opět pracovat. Od nejnovějšího oznámení ale o voze řeč nebyla.
Součástí změny je i střídání stráží na nejvyšším postu. Spoluzakladatel společnost, Lex Hoefsloot, již nebude vykonávat funkci ředitele. U společnosti ale zůstane, aby zajistil hladký přechod k novému hlavnímu projektu. Chce také dále řídit vývoj a směr společnosti. Na jeho místo usedne dosavadní vedoucí vývoje zmíněných solárních článků, Bonna Newmanová. Díky svému zázemí a historii představuje pro společnost perspektivní budoucnost.
Čtěte také: Výstavba solárních elektráren na vzestupu. Stát vloni přispěl 24 miliard korun
Firma bojovala na počátku roku 2022 s finančními problémy. Musela se i zastavit výroba tehdejšího jediného modelu, Lightyear 0. Potíže přetrvávaly a až po dokončení insolvenčního kolečka se jí podařilo výrobu v menším měřítku obnovit v dubnu loňského roku. Hlavní zásluhu na tom ovšem má skupina soukromých investorů. Ve vývoji byl model Lightyear 2, nyní se ustupuje pouze k jeho nejdůležitějším součástem, tedy napájecímu solárnímu modulu.
Myšlenka i důkazy poskytnuté společností přitom jasně dokazují, jak vysoký potenciál jejich řešení skrývá. Zajisté lze říci, že Lightyear minimálně připravil půdu pro nový sektor, který nebude pouze zužitkovávat energii z distribuční sítě, ale bude schopný si energii vyrábět při běžném provozu. Nové vedení se má postarat o zajištění klíčových partnerů v budoucím vývoji i prodeji firemního řešení.