Lidmi přehlížené, přitom 100% spolehlivé a levné auto. Nic lepšího nehledejte

Mazda 6 (2013)

Hledáte levné a přitom 100% spolehlivé auto? Mazda 6 (2013) patří mezi roky prověřenou kvalitu

Vyznat se v trhu ojetin je mnohdy nadlidský úkol. Obzvláště pokud nemáte svojí oblíbenou značku a hledáte především spolehlivé vozidlo. V dnešní (někdy až příliš) technické době ale na sebe strhávají pozornost zajímavé a zajisté komfortní funkce a hledání spolehlivých motorizací je až na vedlejší koleji. My vám dnes toto dilema ušetříme. Dáme vám tip na zajímavou ojetinu, která ve své době trhala prodejní rekordy.

Japonská jistota bez turba

Řeč je o Mazdě 6, která se v roce 2002 přirozeně vyvinula z předešlého sedanu vyšší střední třídy s číslem 626. V nabídce výrobce se nachází do dnešního dne a může se pochlubit více než jedním milionem prodaných kusů. Milníky se navíc dařilo modelu plnit dříve než to samotný výrobce očekával. Oblíbeným vozem se stala především díky zajímavému atmosférickému dvoulitru.

Kromě prakticky bezporuchového motoru se inženýři zaměřili na výkon a celkovou hmotnost vozu. Od manažerského modelu s délkou atakující 4 900 mm byste pohotovostní hmotnost 1 300 kilogramů nečekali. S vozem si mnohem více zábavy užijí petrolheadi, kteří se nebojí pro návykové zrychlení podřadit i o více stupňů. Dobře ale uděláte i v případě, že hledáte úsporné vozidlo. Se spotřebou pod 7 litrů na sto kilometrů vás Mazda 6 rozhodně nezruinuje.

Mazda 6 (2013) interiér

Mazda 6 (2013) a její interiér


Čtěte také: První „évéčko“ se moc nepovedlo. Koncept Mazda EZ-6 je ovšem jiné kafe


Vybírejte výhradně benzínový čtyřválec

U Japonce si jen musíte zvyknout na lehce složitější ovládání digitálních prvků v interiéru. Po designové stránce je ale v roce 2024 interiér ojetého kousku atraktivní a připomene vám zlatou éru tlačítkového ovládání. Zatímco v letech, kdy byla minulá generace nová a vyšla v lepší výbavě zhruba na 700 tisíc korun, dnes vás desetiletý vůz vyjde pod 300 tisíc korun. Nabídka je bohatá i na silnější dieselové motorizace, ty se ale Mazdě v této generaci nepovedly a je lepší se jím vyhnout. Časté rekuperace spalin zatěžují filtr DPF a v tomto důsledku ředí olej naftou. U zanedbaného kusu z toho koukají vysoké výdaje.

Proto je lepší se poohlédnout po benzínové atmosféře. Dvoulitr s výkonem 107 kW, případně lehce výkonnější verze 121 kW vám bude sloužit dlouhé roky bez nečekaných investic. Stačí mu dopřát kvalitní palivo. Pro vůz se nemusíte vydávat nikam daleko, i v českých bazarových sítích jich najdete dostatek. U vozu z roku 2013 počítejte s nájezdem mezi 150 a 200 tisíci, s manuální převodovkou a cenou mezi 250 do 300 tisíc. Jestliže vás děsí blížící se evropský zákaz prodeje spalovacích vozidel, může být Mazda 6 velmi zajímavou volbou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lidmi přehlížené, přitom 100% spolehlivé a levné auto. Nic lepšího nehledejte

Mazda 6 (2013)

Hledáte levné a přitom 100% spolehlivé auto? Mazda 6 (2013) patří mezi roky prověřenou kvalitu

Vyznat se v trhu ojetin je mnohdy nadlidský úkol. Obzvláště pokud nemáte svojí oblíbenou značku a hledáte především spolehlivé vozidlo. V dnešní (někdy až příliš) technické době ale na sebe strhávají pozornost zajímavé a zajisté komfortní funkce a hledání spolehlivých motorizací je až na vedlejší koleji. My vám dnes toto dilema ušetříme. Dáme vám tip na zajímavou ojetinu, která ve své době trhala prodejní rekordy.

Japonská jistota bez turba

Řeč je o Mazdě 6, která se v roce 2002 přirozeně vyvinula z předešlého sedanu vyšší střední třídy s číslem 626. V nabídce výrobce se nachází do dnešního dne a může se pochlubit více než jedním milionem prodaných kusů. Milníky se navíc dařilo modelu plnit dříve než to samotný výrobce očekával. Oblíbeným vozem se stala především díky zajímavému atmosférickému dvoulitru.

Kromě prakticky bezporuchového motoru se inženýři zaměřili na výkon a celkovou hmotnost vozu. Od manažerského modelu s délkou atakující 4 900 mm byste pohotovostní hmotnost 1 300 kilogramů nečekali. S vozem si mnohem více zábavy užijí petrolheadi, kteří se nebojí pro návykové zrychlení podřadit i o více stupňů. Dobře ale uděláte i v případě, že hledáte úsporné vozidlo. Se spotřebou pod 7 litrů na sto kilometrů vás Mazda 6 rozhodně nezruinuje.

Mazda 6 (2013) interiér

Mazda 6 (2013) a její interiér


Čtěte také: První „évéčko“ se moc nepovedlo. Koncept Mazda EZ-6 je ovšem jiné kafe


Vybírejte výhradně benzínový čtyřválec

U Japonce si jen musíte zvyknout na lehce složitější ovládání digitálních prvků v interiéru. Po designové stránce je ale v roce 2024 interiér ojetého kousku atraktivní a připomene vám zlatou éru tlačítkového ovládání. Zatímco v letech, kdy byla minulá generace nová a vyšla v lepší výbavě zhruba na 700 tisíc korun, dnes vás desetiletý vůz vyjde pod 300 tisíc korun. Nabídka je bohatá i na silnější dieselové motorizace, ty se ale Mazdě v této generaci nepovedly a je lepší se jím vyhnout. Časté rekuperace spalin zatěžují filtr DPF a v tomto důsledku ředí olej naftou. U zanedbaného kusu z toho koukají vysoké výdaje.

Proto je lepší se poohlédnout po benzínové atmosféře. Dvoulitr s výkonem 107 kW, případně lehce výkonnější verze 121 kW vám bude sloužit dlouhé roky bez nečekaných investic. Stačí mu dopřát kvalitní palivo. Pro vůz se nemusíte vydávat nikam daleko, i v českých bazarových sítích jich najdete dostatek. U vozu z roku 2013 počítejte s nájezdem mezi 150 a 200 tisíci, s manuální převodovkou a cenou mezi 250 do 300 tisíc. Jestliže vás děsí blížící se evropský zákaz prodeje spalovacích vozidel, může být Mazda 6 velmi zajímavou volbou.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."