Lexus RX v páté generaci? Spousta motorizací a řada nových technologií

  • Lexus RX přijíždí ve své nové generaci
  • Nabídne tři elektrifikované a jednu spalovací jednotku
  • Crossover je postaven na nové platformě GA-K
Lexus RX

Lexus RX | foto: Lexus

Představení prvního modelu RX proběhlo před více než 20 lety. Nyní přijíždí ve své 5. generaci a nabídne hned čtyři možnosti pohonu. Od čistě spalovacího motoru, před hybrid až po plug-in hybrid. Vůz doznal mnoha změn, od kol po střechu. Ponechal si však vytříbený jízdní komfort a požitek z jízdy.

Lexus RX — Z nabídky motorů si vybere snad každý

Zcela nové RX bude nabízeno ve čtyřech variantách pohonu. Verze RX 350 je osazena 2,4litrovým přeplňovaným čtyřválcem s výkonem 205 kW a pohonem předních nebo všech kol. Hybridní RX 350h pohání 2,5litrový řadový čtyřválec s výkonem 180 kW a převodovkou e-CVT.

Stejný motor najdeme i v plug-in hybridu RX 450h+. Zde spalovacímu motoru sekunduje elektromotor, čerpající energii z 18,1kWh baterie. To dává systémový výkon 225 kW a čistě na elektřinu ujede přibližně 65 km. Vrcholná motorizace RX 500h vznikla jako první hybrid s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,4 litru pro požitek z dynamiky a výkonu, který činí 273 kW.

Lexus RX 450h+

Lexus RX 450h+ | foto: Lexus


Čtěte také: Lexus chce prodávat až milion elektroaut ročně. Jak toho chce dosáhnout?


Svůdný design s pořádnou porcí koní pod kapotou

Nový crossover RX staví na ikonickém designu vozů Lexus. Na výraznou masku chladiče s kosočtvercovou výplní navazují LED světlomety s integrovanou lomenou linkou denního svícení. Zádi dominují světlomety, které se táhnou od boku přes celé víko kufru a tvoří tak jeden světelný pás rozšiřující se na koncích. Ve spodních rozích se nachází výrazné mřížky.

Při pohledu z boku můžeme vidět svažující se černou linku u C sloupku, ta má navodit siluetu vozu ve stylu kupé. Verze F Sport, pro modely RX 500h a RX 350, dostane do vínku optický paket s více aerodynamickými prvky. Na výběr bude z 10 barevných variant exteriéru.

Lexus RX

Lexus RX | foto: Lexus


Čtěte také: Test Lexus NX 450h+ – Samurajská přesnost ve všech ohledech


Interiér orientovaný na řidiče

Uvnitř se RX zaměřuje na propojení řidiče s vozidlem. Ovládací prvky jsou naladěny tak, aby umožňovaly hlubší a intenzivnější propojení, které má vzbuzovat důvěru v řidiče. Interiéru dominuje digitální přístrojový štít a 14palcová dotyková obrazovka infotainmentu doplněná ovladači ve spodní části.

Před řidičem se nachází head-up displej. Lexus zde použil nový čipset, díky kterému je infotainment 3,6× rychlejší než doposud. Samozřejmostí jsou také OTA aktualizace a bezdrátové připojení s chytrým telefonem, s ním lze vůz na dálku odemykat, otvírat kufr, nastavit klimatizaci a v případě plug-in hybridní RX 450h+ sledovat proces nabíjení.

Řidiči pomáhá panoramatický kamerový systém, digitální zpětné zrcátko a parkovací asistent známý z vlajkové lodi LS. Výbavu také doplňuje protikolizní asistent, adaptivní tempomat a systém udržování v jízdním pruhu.

Komfortní tvarované sedačky s perfektním bočním vedením a syntetickou kůží nabídnou možnost vyhřívání a ventilace. Na výběr bude ze dvou barevných variant. Celkovou atmosféru uvnitř vozu dotváří náladové osvětlení se 14 schématy a 64 barvami.

Lexus RX, interiér

Lexus RX, interiér | foto: Lexus


Čtěte také: Lexus RZ 450e – Japonský elektromobil plný zajímavých technologií


RX stojí na nové platformě GA-K

Díky nové platformě se podařilo snížit těžiště o 10 mm. Použitím vysokopevnostní oceli a hliníku se ušetřilo 90 kg. Rozvor náprav se prodloužil o 60 mm a upravené byly i obě nápravy, přičemž zadní využívá konstrukci typu multi-link. RX je širší o 15 mm vpředu a dokonce o 50 mm vzadu. Lexus RX bude prodávat na konci letošního roku.

Ovšem cena zatím zůstává neznámá. Zájemci o tohoto nadupaného krasavce si tak budou muset ještě pár měsíců počkat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lexus RX v páté generaci? Spousta motorizací a řada nových technologií

  • Lexus RX přijíždí ve své nové generaci
  • Nabídne tři elektrifikované a jednu spalovací jednotku
  • Crossover je postaven na nové platformě GA-K
Lexus RX

Lexus RX | foto: Lexus

Představení prvního modelu RX proběhlo před více než 20 lety. Nyní přijíždí ve své 5. generaci a nabídne hned čtyři možnosti pohonu. Od čistě spalovacího motoru, před hybrid až po plug-in hybrid. Vůz doznal mnoha změn, od kol po střechu. Ponechal si však vytříbený jízdní komfort a požitek z jízdy.

Lexus RX — Z nabídky motorů si vybere snad každý

Zcela nové RX bude nabízeno ve čtyřech variantách pohonu. Verze RX 350 je osazena 2,4litrovým přeplňovaným čtyřválcem s výkonem 205 kW a pohonem předních nebo všech kol. Hybridní RX 350h pohání 2,5litrový řadový čtyřválec s výkonem 180 kW a převodovkou e-CVT.

Stejný motor najdeme i v plug-in hybridu RX 450h+. Zde spalovacímu motoru sekunduje elektromotor, čerpající energii z 18,1kWh baterie. To dává systémový výkon 225 kW a čistě na elektřinu ujede přibližně 65 km. Vrcholná motorizace RX 500h vznikla jako první hybrid s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,4 litru pro požitek z dynamiky a výkonu, který činí 273 kW.

Lexus RX 450h+

Lexus RX 450h+ | foto: Lexus


Čtěte také: Lexus chce prodávat až milion elektroaut ročně. Jak toho chce dosáhnout?


Svůdný design s pořádnou porcí koní pod kapotou

Nový crossover RX staví na ikonickém designu vozů Lexus. Na výraznou masku chladiče s kosočtvercovou výplní navazují LED světlomety s integrovanou lomenou linkou denního svícení. Zádi dominují světlomety, které se táhnou od boku přes celé víko kufru a tvoří tak jeden světelný pás rozšiřující se na koncích. Ve spodních rozích se nachází výrazné mřížky.

Při pohledu z boku můžeme vidět svažující se černou linku u C sloupku, ta má navodit siluetu vozu ve stylu kupé. Verze F Sport, pro modely RX 500h a RX 350, dostane do vínku optický paket s více aerodynamickými prvky. Na výběr bude z 10 barevných variant exteriéru.

Lexus RX

Lexus RX | foto: Lexus


Čtěte také: Test Lexus NX 450h+ – Samurajská přesnost ve všech ohledech


Interiér orientovaný na řidiče

Uvnitř se RX zaměřuje na propojení řidiče s vozidlem. Ovládací prvky jsou naladěny tak, aby umožňovaly hlubší a intenzivnější propojení, které má vzbuzovat důvěru v řidiče. Interiéru dominuje digitální přístrojový štít a 14palcová dotyková obrazovka infotainmentu doplněná ovladači ve spodní části.

Před řidičem se nachází head-up displej. Lexus zde použil nový čipset, díky kterému je infotainment 3,6× rychlejší než doposud. Samozřejmostí jsou také OTA aktualizace a bezdrátové připojení s chytrým telefonem, s ním lze vůz na dálku odemykat, otvírat kufr, nastavit klimatizaci a v případě plug-in hybridní RX 450h+ sledovat proces nabíjení.

Řidiči pomáhá panoramatický kamerový systém, digitální zpětné zrcátko a parkovací asistent známý z vlajkové lodi LS. Výbavu také doplňuje protikolizní asistent, adaptivní tempomat a systém udržování v jízdním pruhu.

Komfortní tvarované sedačky s perfektním bočním vedením a syntetickou kůží nabídnou možnost vyhřívání a ventilace. Na výběr bude ze dvou barevných variant. Celkovou atmosféru uvnitř vozu dotváří náladové osvětlení se 14 schématy a 64 barvami.

Lexus RX, interiér

Lexus RX, interiér | foto: Lexus


Čtěte také: Lexus RZ 450e – Japonský elektromobil plný zajímavých technologií


RX stojí na nové platformě GA-K

Díky nové platformě se podařilo snížit těžiště o 10 mm. Použitím vysokopevnostní oceli a hliníku se ušetřilo 90 kg. Rozvor náprav se prodloužil o 60 mm a upravené byly i obě nápravy, přičemž zadní využívá konstrukci typu multi-link. RX je širší o 15 mm vpředu a dokonce o 50 mm vzadu. Lexus RX bude prodávat na konci letošního roku.

Ovšem cena zatím zůstává neznámá. Zájemci o tohoto nadupaného krasavce si tak budou muset ještě pár měsíců počkat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."